ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نقش نخبگان در بهبود اقتصاد کشور:

0

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش نخبگان در اقتصاد کشور گفت : باید با ورود افراد نخبه به وضعیت جامع اقتصادی و صنعتی کشور شاخص های اقتصادی کشورمان را بهبود ببخشیم .

تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

سایت اقتصادی ایران به اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از خبرگزاری صداوسیما،  علیرضا ورناصری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در برنامه بهارستان رادیو اقتصاد درباره نقش نخبگان در بهبود اقتصاد کشور  گفتگو کرد .

مجری : آقای علیرضا ورناصری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفتند که نقش نخبگان اقتصادی و استفاده از قابلیت‌های کیفی مهارت مدیران بعنوان نقش استراتژیک در هدایت جامعه به سوی تولید و اقتصاد دانش بنیان در جهان امروزی کاملا مشخص است، در این مورد صحبت می‌کنیم.

سوال: در بحث راهکار‌های تحقق شعار سال بهره گیری از ظرفیت نخبگانی در پیام نوروزی رهبر حکیم انقلاب هم مورد تاکید قرار گرفته بود، بخصوص آنجایی که فرمودند که نخبگان اقتصادی باید راه حلی برای مردمی سازی اقتصاد پیدا کنند، بفرمایید که بهره گیری از ظرفیت نخبگان اقتصادی در بحث تحقق شعار سال چه اهمیتی دارد و چطور می‌توان به آن دست پیدا کرد؟

ورناصری: می‌دانید که در بیش از ده سال گذشته مقام معظم رهبری تاکنون خردمندانه با انتخاب شعار‌های مختص تحولات اقتصادی بر ضرورت تحقق رشد اقتصاد تاکید می‌کنند. باید توجه داشته باشیم که شعار امسال که مهار تورم و رشد تولید است، مختص به یکسال نیست بلکه این کاری است که باید در طول سال‌ها صورت بگیرد این که امسال این اتفاق در کلام و پیام ایشان آمده، بخاطر شرایط خاصی است که در کشور در مقطع کنونی وجود دارد. در پاسخ به فرمایش شما؛ من اعتقاد دارم که ما می‌توانیم با ایجاد یک سیستم اجماع نخبگانی که در دستگاه‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی چه در دولت، چه در مجلس و در مدیریت کلان کشور، چه می‌توانیم در بحث مورد نظر جنابعالی که شرکت‌های دانش بنیان هم هستند، واقعا نقش نخبگان اقتصادی را و استفاده از قابلیت‌های کیفی مدیران را در این مجموعه‌ها ببینیم و جامعه را به سمت تولید و اقتصاد دانش بنیان هدایت کنیم و این اتفاقی است که در جهان امروز کاملا مشخص است که البته دولت ما هم هیات وزیران در اسفند ۱۴۰۰ و پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و بنیاد ملی نخبگان هم در این رابطه یک آیین نامه‌ای برای جذب و نگهداری سرمایه انسانی که نخبه هستند در دستگاه‌های اجرایی کشور مصوب کرده، اما این که تنها اکتفا کنیم به این بخشنامه و دستورالعمل و تکالیف و مقررات در آن در حد یک شعار نباید باشد، بلکه ما باید با هم افزایی و ایجاد تعاملات فی مابین به منظور حمایت از افراد برتر و نخبه، نقش این‌ها را در فرآیند مسئله شناسی و حل چالش‌های کشور، بتوانیم از ظرفیت تخصص این‌ها استفاده کنیم و با ورود نخبگان به وضعیت جامع اقتصادی و صنعتی کشور شاخص‌های اقتصادی کشورمان را بتوانیم بهبود ببخشیم.

سوال: و اشاره هم فرموده بودید به بحث قابلیت‌های کیفی مهارت مدیران، قدری هم راجع به این توضیح بفرمایید.

ورناصری: به هر طریق تا الان و تا این لحظه که این مذاکره را با هم داریم ما در بحث تدوین قوانین و مقررات در کشور، گام‌های بزرگی برداشتیم؛ اما چقدر این آیین نامه‌ها و مقررات توانسته در اقتصاد کشور ما موثر باشد این جای سوال است و لذا به نظر می‌رسد باید کار را به کاردان بسپاریم، در همه بخش‌هایی که مرتبط با حوزه اقتصاد هست، افراد نخبه را، عرض کردم در ابتدای کلام توضیح دادم که ما باید نقش نخبگان را هم در تصمیم سازی و هم در اجرای این تصمیمات پررنگ‌تر بکنیم. به نظر می‌رسد خلا این افراد را ما می‌توانیم با تعمیق شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور و میدان دادن به این مجموعه‌ها تا حد زیادی بپوشانیم و کشور را از این شرایط فعلی که در آن هست نجات بدهیم و بتوانیم آن کاری که در سطح جهان از این استفاده کردند بتوانیم در کشورمان پیاده کنیم البته با توجه به شرایط کشور و اقتصاد کشور.

منبع : https://www.iribnews.ir/fa/news/3809179

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار