ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حساب ارزی برای متقاضیان سهمیه‌ای جذاب است؟

0

سپرده ارزی سال‌هاست در کشور وجود دارد ولی برخلاف بسیاری از کشورها که مردم ارزهای خود را در سپرده‌های ارزی نگهداری می‌کنند، در ایران معمولا مردم از این اقدام خودداری می‌کنند و ریسک نگهداری ارز نزد خود را به جان می‌خرند.

تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

سایت اقتصادی ایران به اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل ازصدای بورس,شرایط بانک مرکزی برای پرداخت ارز سهمیه‌ای تغییر کرده و افراد باید یک حساب سپرده ارزی قرض‌الحسنه باز کنند که ارز پرداخت‌شده در آن حساب قرار می‌گیرد و تا پنج روز هم قابل برداشت نیست.

بر اساس این دستورالعمل، هر فرد که بخواهد ارز خود را دریافت کند باید پنج درصد کارمزد به بانک مرکزی برای دریافت نقدی ارز پرداخت کند. برای افتتاح حساب نیازی به حداقل موجودی نیست اما در ادامه، صاحبان حساب باید حداقل ۱۰۰ دلار در حساب خود داشته باشند تا حساب بسته نشود و استمرار یابد.

بانک مرکزی با این اقدام بروکراسی دریافت ارز را افزایش داد که می‌تواند باعث کاهش تقاضای ارز سهمیه‌ای توسط مردم شود. اکوایران دلایلی که این اقدام بانک مرکزی می‌تواند منجر به کاهش تقاضای ارز سهمیه‌ای شود را بررسی کرده است.

سپرده ارزی سال‌هاست در کشور وجود دارد ولی برخلاف بسیاری از کشورها که مردم ارزهای خود را در سپرده‌های ارزی نگهداری می‌کنند، در ایران مردم از این اقدام خودداری می‌کنند و ریسک نگهداری ارز نزد خود را به جان می‌خرند و بانک نمی‌سپرند. در سال ۱۳۹۱ در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد از مردم خواستند تا ارزهای خود را در سپرده‌های ارزی سپرده‌گذاری کنند ولی بعدها و در زمان مراجعه مردم برای تحویل ارز، اعلام کردند ارز کافی وجود ندارد تا برای تسویه سپرده‌های ارزی استفاده شود و به هنگام تحویل، ارزهای مردم را با ریال و با نرخ مبادله‌ای تسویه کردند. این اقدام بانک مرکزی در آن سال بذر نااطمینانی به سپرده‌های ارزی را در دل مردم کاشت و دیگر از این حساب‌ها استقبال چندانی نشد. به همین دلیل انتظار می‌رود به شرط افتتاح حساب سپرده ارزی برای معامله‌گران ارز سهمیه‌ای جذابیت زیادی نداشته باشد.

در بخشنامه جدید بانک مرکزی کارمزد پنج درصدی برای دریافت نقدی ارزها می‌تواند تقاضای دلار سهمیه ای را کاهش دهد زیرا سود حاصل از گپ قیمتی را کاهش می‌دهد.

اگر عرضه ارز سهمیه‌ای در بازار آزاد کاهش پیدا کند میزان عرضه و تقاضای دلار در بازار دچار تغییر می‌شود و عرضه و تقاضا ممکن است در قیمت‌های بالاتری به تعادل برسند. به همین دلیل بخشنامه جدید بانک مرکزی ممکن است تبعاتی از این دست داشته باشد.

سایه عوامل خارجی بر قیمت سکه

اونس طلا با تکیه بر رکود و احتمال رشد قیمت نفت باز هم به بالای دو هزار دلار بازگشت. هرچند قیمت قیمت سکه امامی روز قبل یک میلیون تومان کاهش پیدا کرد ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد که با بهبود ارزش اونس طلا معمولاً استقبال از سکه افزایش پیدا می‌کند و احتمال دارد با تکیه بر عوامل خارجی قیمت سکه بهبود پیدا کنند.

بازار در انتظار گروه خودرو

به گزارش اقتصاد نیوز,بازار سهام روز قبل رکورد تاریخی خود را شکست و بالای محدوده دو میلیون و صد هزار واحدی ایستاد. در صورتی که قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت بهتر از انتظار بازار باشد، بازار سرمایه می‌تواند به مسیر صعودی خود با رهبری گروه بانکی و گروه خودرویی ادامه دهد. در غیر اینصورت بازار سرمایه برای اصلاح پس از شکست مقاومت مهم خود آماده می‌شود.

منبع : https://www.sedayebourse.ir/news/469756

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار