ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش تولید و عرضه مسکن، مسیر مهار تورم را هموار می‌کند:

0

بازار مسکن سال گذشته رونق چندانی نداشت و به گفته کارشناسان با رکود تورمی همراه بود اما اکنون مشاهدات میدانی از افزایش تقاضای خرید در همین روزهای ابتدایی سال حکایت دارد؛ بازاری که رونق گرفتن آن نوید به حرکت درآمدن چرخ تولید در صنایع وابسته به آن است و زمینه ساز رشد تولید و کنترل تورم خواهد شد.

تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

سایت اقتصادی ایران به اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

به گفته بسیاری از مشاوران املاک همزمان با آغاز  شروع فعالیت بنگاه ها در سال جدید، میزان مراجعات برای جابجایی ها افزایش یافته است و این امر باعث شده که بازار مسکن به ویژه در حوزه خرید  و فروش پر رونق شود.

بازار مسکن پر رونق شده است

در همین رابطه قربانی یکی از مشاوران املاک  در خیابان مختاری پایتخت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بسیاری از خریداران مسکن امسال برخلاف سال های گذشته بسیار زودتر برای جابجایی و یا ارتقای واحد مسکونی خود به ما مراجعه کرده اند و این نشان دهنده آن است که بازار مسکن امسال پر رونق تر می شود.

او ادامه داد: بسیاری از خریداران هم نگران آن هستند که امسال هم قیمت ها افزایش پیدا کند و نتوانند واحد مورد نظر خود را خریداری کنند بنابراین زودتر به ما مراجعه کرده اند.

همچنین حسنی یکی دیگر از مشاوران املاک در محله ولیعصر تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار ا جاره هم امسال با وجود آنکه در ماه رمضان قرار داریم پر رونق شده و بسیاری از مستاجران تصمیم گرفته اند زودتر از شروع فصل جابجایی به سراغ تغییر واحد مسکونی  خود بروند.

با وجود آنکه برخی افراد معتقدند بعد از  اتمام ماه رمضان و رونق گرفتن بازار، قیمت ها افزایشی می شود اما مسئولان حوزه مسکن اعلام کرده اند که  امسال تورم بخش مسکن کنترل خواهد شد و شاهد رونق این بازار خواهیم بود.

با توجه به آنکه امسال سال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده است بنابراین دولت باید برای کنترل نرخ تورم در بازار مسکن به سراغ افزایش میزان تولید  و عرضه برود.

ساخت مسکن پیشران تولید است

در همین رابطه هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مسکن بیشترین سهم را در تورم کشور دارد و در شرایطی که با عرضه متناسب با نیاز و جلوگیری از ورود تقاضای سوداگرانه‌، زمینه کنترل بازار این کالای اساسی فراهم شود، یعنی بالاترین عامل رشد تورم را از کار انداخته‌ایم.

عباسی گفت: در صورتی که اقدامات لازم برای کنترل بازار مسکن در فضای اقتصاد کلان کشور مهیا شود و هم زمان تولید مسکن با عرضه زمین با هزینه صفر در شهر‌ها و روستا ها انجام پذیرد، رسیدن به تورم تک رقمی به امری ممکن تبدیل می‌شود.

او با تاکید بر اهمیت هدایت منابع بانکی به سمت حوزه تولید گفت: ساخت مسکن پیشران تولید است و در صورتی که نقدینگی از جمله منابع نظام بانکی به این حوزه هدایت شود و بانک‌ها به وظیفه قانونی خود عمل کنند، یک پیشران تولید کشور فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: مسکن با بیش از ۱۴۰ صنعت پسینی و پیشینی ارتباط مستقیم دارد و زمانی که یک واحد مسکونی ساخته می‌شود، از کارخانه فولاد و سیمان گرفته تا یک کارگاه کوچک نجاری و جامعه مهندسی کشور مشغول به فعالیت خواهند شد.

با توجه به آنکه مسکن بیشترین سهم را در تورم دارد بنابراین دولت باید در حوزه تولید  اقدامات لازم را انجام دهد که البته یکی از مهم ترین برنامه های دولت ساخت مسکن در قالب طرح جهش تولید و نهضت  ملی مسکن بوده که در این بخش تاکنون توانسته  اقدامات موثری را انجام دهد.

رشد تولید مسکن، تورم را کنترل می کند

در همین رابطه خلیل محبت خواه مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: رشد تولید مسکن به ویژه در استان تهران یکی از مهم‌ترین برنامه هایی است که زمینه ساز کاهش نرخ تورم می شود.

او ادامه داد: سرعت اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن را در تهران از سال گذشته افزایش داده ایم و امسال هم با انجام پروژه های دیگر از جمله طرح نوسازی بافت های فرسوده و همچنین تکمیل واحدهای مسکن مهر، میزان ساخت و سازها را چند برابر خواهیم کرد و با بسته شدن پرونده مسکن مهر شاهد کنترل بخشی از تورم در کشور خواهیم بود.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/8405056

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار