ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چه کسی مالک پشت‌بام ساختمان است؟

0

در شهرنشینی واژه‌ای که دارای اهمیت بسیار است آپارتمان است. محل زندگی که انسان‌ها با هم در چندین طبقه زندگی می‌کنند آپارتمان نام دارد و این برخلاف خانه‌های سنتی است که دارای یک پشت‌بام هستند.

تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

سایت اقتصادی ایران به اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل ازمنیبان؛ سؤال بسیاری که پرسیده می‌شود آن است که مالک پشت‌ بام ساختمان کیست؟ در آپارتمان‌ها آن قسمت‌هایی که در هیچ کجای سند قید نشده است را مشاعات می‌گویند. یکی از این مشاعات پشت‌بام است که استفاده از آن برای شخص خاصی نیست و همگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

مالک پشت‌ بام ساختمان

هیئت‌مدیره به دلیل اینکه آپارتمان را اداره می‌کند هیچ اولویتی نسبت به دیگر اعضای ساختمان در جهت استفاده‌کردن فضای ساختمان به‌صورت شخصی ندارد. مشاعات ساختمان متعلق به‌تمامی افراد آپارتمان است و همگی در آن سهم خواهند داشت.

حکم استفاده غیرقانونی از پشت‌بام

در صورت ممانعت از ورود به پشت‌بام بدون توجه به نظر بقیه ساکنین آپارتمان، می‌توان از مالک شکایت کیفری کرد و وی را به اتهام ممانعت از ورود به پشت‌بام محکوم کرد. اگر قبلاً این موضوع به تصویب ساکنین آپارتمان رسیده باشد دیگر نمی‌توان وی را محکوم کرد و جنبه قانونی آن از بین می‌رود.

اگر یکی از مالکین مشاعی با توافق کتبی اعضای آپارتمان، مالکیت استفاده از پشت‌بام را به یکی دیگر از ساکنین آپارتمان واگذار کند، مالک مشاعی جدید حتی حق نصب درب جدید یا قفل زدن به درب پشت‌بام را به صورتی که کسی از آن نتواند استفاده کند را به لحاظ قانونی ندارد.

درصورتی‌که این عمل را انجام دهد جرم محسوب می‌شود و بقیه اعضای آپارتمان می‌توانند از او شکایت کنند و دادگاه به این موضوع رسیدگی می‌کند. پاگرد آخر آپارتمان هم جزو مشاعات به‌حساب می‌آید و مالک طبقه آخر آپارتمان حق تصرف آن را ندارد، زیرا مشترک است.

موارد غیرقانونی استفاده از پشت‌بام

شستن فرش در پشت‌بام ممنوع است حتی اگر رضایت تمامی اعضای آپارتمان وجود داشته باشد.

استفاده از فضای اضافی، در اتاقک آسانسور پشت‌بام، صرفاً برای انبارکردن وسایل مرتبط آپارتمان یا استفاده شخصی ممنوع است.

واحدهای طبقه اول و دوم یک آپارتمان نمی‌توانند نسبت به پرداخت هزینه‌های پشت‌بام یک آپارتمان بی‌تفاوت باشند. چرا که این بخش از آپارتمان چنانچه گفته شد جزو مشاعات است. تأمین هزینه آن به عهده تمامی افراد آپارتمان است نه عده‌ای خاص.

درصورتی‌که ساکنین بخواهند آنتن مخابراتی در پشت‌بام نصب کنند، هیئت‌مدیره نمی‌تواند به‌تنهایی تصمیم‌گیری کند مگر اینکه در اساسنامه آپارتمان به آن اجازه داده شده باشد. در صورت اجازه وزارت بهداشت باید این عمل را مبنی بر بی‌ضرر بودن آن تأیید کند. اگر در اساسنامه آپارتمان چنین موضوعی ذکر نشده باشد باید رأی‌گیری شود و در صورت تصویب‌شدن اجرا گردد.

برای تبدیل‌کردن پشت‌بام به روف‌گاردن هم همین قانون صادق است که اگر در اساسنامه چنین اجازه داده نشده باشد باید جلسه‌ای برگزار شود. در آن مطرح گردد و اگر به توافق انجامید آن را اجرا کند.

منبع : https://www.moniban.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار