ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خوراکیهای مفید برای سلامتی کدامند ؟

0

این فهرست شامل سالم‌ترین غذا‌های روی زمین است که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای حفظ بهترین عملکرد بدن انسان هستند.

رژیم غذایی سالم برای بدن و ذهن مزایای بیشماری دارد. وقتی خوب غذا می‌خوریم، احساس خوبی داریم و وقتی احساس خوبی داشته باشیم، شادتر هستیم؛ وقتی شادتر باشیم کارایی ما بیشتر می‌شود و این چرخه‌ی خوبی‌ها همچنان ادامه دارد.

در اینجا فهرست ده خوراکی برتر از نظر حفظ و بهبود سلامت بدن انسان را ملاحظه خواهید کرد. البته مسلما مزیت هیچ نوع خوراکی‌ای نمی‌تواند مطلق باشد و باید در نظر بگیریم که ملاک انتخاب این غذاها تاثیری است که روی یک بدن سالم می‌گذارند؛ زیرا در شرایط بیماری، ممکن است بعضی از این خوراکی‌ها عوارض خاص خودشان را نیز داشته باشند.

۱. اسفناج

این ابرغذای سبز که سرشار از مواد مغذی است، خوشبختانه به شکل تازه، یخ‌زده و حتی کنسروشده در دسترس است. اسفناج یکی از سالم‌ترین غذا‌های روی زمین و سرشار از انرژی است؛ ویتامین‌های A، K و فولیک ضروری را تامین می‌کند و در عین حال کالری پایینی دارد.

نکته‌ی مهم مصرف: اسفناج را با پیاز تفت دهید و برای تهیه‌ی یک غذای سالم و آسان، آن را به املت اضافه کنید.

۲. لوبیا سیاه

لوبیای سیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های سالم است، به آرامی هضم می‌شود و مدت‌زمان بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد. این زیبای کوچک پر از کلسیم، پروتئین و فیبر است و طعم آن عالیست!

نکته‌ی مهم مصرف: لوبیای سیاه در دستور غذا‌های مکزیکی به کار می‌رود: بوریتو، ناچوز، تاکو

۳. گردو

گردو با داشتن بیشترین آنتی‌اکسیدان نسبت به آجیل‌های دیگر سرشار از ویتامین E و غنی از سرم‌های گیاهی، روغن‌های امگا ۳ و چربی‌های سالم است.

نکته‌ی مهم مصرف: همیشه گردو را به عنوان یک خوراکی یا میان‌وعده‌ی سالم همراه خود داشته باشید.

۴. چغندر

چغندر با اینکه برای مغز خوب است و فشار خون را پایین می‌آورد به عنوان یکی از سالم‌ترین غذا‌های روی زمین، معمولاً نادیده گرفته می‌شود. این سبزی ریشه‌ای خوش آب و رنگ پر از اسید فولیک، منیزیم و ویتامین سی است.

نکته‌ی مهم مصرف: آن را روی سالاد‌ها رنده کنید تا از طعم شیرین و ترد آن لذت ببرید.

۵. آووکادو

خوردن یک یا دو آووکادو در هفته تمام مزایای چربی‌های تک اشباع‌نشده، ویتامین B۶ و مقدار زیادی اسید فولیک بدن شما را تامین می‌کند.

نکته‌ی مهم مصرف: آن را روی نان تست به همراه نمک و فلفل یا یک برش پنیر مصرف کنید.

۶. شکلات تلخ

طبق آخرین پژوهش‌ها، شکلات حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری نسبت به بیشتر آبمیوه‌ها است و این خبر خوبی برای طرفداران شکلات است. شکلات تلخ علاوه بر حفاظت از بدن در برابر بیماری‌ها و پیشگیری از بیماری‌های قلبی، تقویت‌کننده‌ی طبیعی خلق و خو نیز هست.

نکته‌ی مهم مصرف: آن را به اعتدال مصرف کنید؛ هر روز یک یا دو تکه کوچک برای بهره‌مندی از مزایای آن کافیست.

۷. تمشک

تمشک نیز مانند بسیاری از توت‌ها پر از آنتی‌اکسیدان است و به سالم نگهداشتن بدن و دور نگهداشتن آن از بیماری کمک می‌کند. تمشک به شکل تازه یا یخ‌زده ویتامین C، کلسیم و آهن بدن را تامین می‌کند.

نکته‌ی مهم مصرف: آن را روی ماست یا فرنی بریزید و در وعده‌ی صبحانه برای شروع روز با یک طعم شیرین و لذید مصرف کنید.

۸. سیر

قرن‌ها از سیر برای دفع بیماری‌ها استفاده شده است، چون سیر جلوی رشد باکتری‌ها را می‌گیرد، کلسترول و فشار خون را پایین می‌آورد و قدرت‌های ضدالتهابی دارد.

نکته‌ی مهم مصرف: آن را له کنید و بپزید. سیر طعم هر غذایی را بهتر می‌کند؛ از انواع سس‌ها و چاشنی‌ها گرفته تا سوپ و کاری.

۹. لیمو

لیمو که معمولاً به عنوان سالم‌ترین خوراکی دنیا از آن یاد می‌شود خواص ضدالتهابی قوی دارد و می‌تواند جلوی رشد سلول‌های سرطانی را بگیرد. لیمو به اندازه‌ی پرتقال ویتامین C دارد.

نکته‌ی مهم مصرف: یک برش لیمو را به چای یا بطری آب اضافه کنید تا همزمان هم آب بدن‌تان را تامین کنید و هم سالم بمانید.

۱۰. عدس

آخرین مورد که اهمیتش از بقیه‌ی موارد کمتر نیست، عدس است. این بنشن قدرتمند سرشار از فیبر و پروتئین است و طعم و بافت بسیار خوبی به هر غذایی می‌دهد. گیاه‌خواران معمولاً طرفدار استفاده از عدس به عنوان جایگزین گوشت در دستورغذا‌های سنتی هستند.

منبع : https://www.khabargardoon.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار