ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آیا وامهایی که مدام اعلام می شود، حق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست؟

0

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

جامعه کارگری هیچ سهمی از بیت المال ندارد،دولت بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کند،آمار حوادث کار در سمنان بالا است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با اشاره به دغدغه های فراوان جامعه کارگری، خواستار رسیدگی فوری و عادلانه به وضعیت معیشتی آنان شد.

محل تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

فعالان اقتصادی جهت معرفی کالاوخدمات خود،ضمن واریزهزینه های موردتوافق بابت تبلیغات متنی درمابین سطور مطالب این سایت ازطریق ایمیل ولینک زیر اقدام نمایند:

ایمیل  سایت: mradeli@yahoo.com

لینک پرداخت: https://idpay.ir/mradeli37

حبیب االله محقق در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه افزایش دستمزد هر ساله کارگران نسبت به تورم بسیار ناچیز است و تاثیر آن در همان یکی دو ماه اول از بین می‌رود، گفت: دولت باید راهی پیدا کند تا کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی در برابر تورم روز افزون ضربه نخورند و بتوانند حداقل های یک زندگی آبرو مندانه را برای خانواده خود فراهم کنند.وی با اشاره به تاثیر مستقیم دلار در معیشت مردم و محاسبه همه کالاها و خدمات بر اساس نرخ دلار، افزود: خریدها و هزینه‌های ما نیز جهانی است و دستمزدها هم باید بر مبنای دلار محاسبه شود ضمن اینکه طبق ماده ۴۱ قانون کار، شورایعالی کار همه ساله موظف است میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و صنایع مختلف با توجه به درصد تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی، افزایش دهد و یا اینکه سالانه چند بار طبق افزایش تورم، دستمزدها را نیز افزایش دهد.این فعال جامعه کارگری با بیان اینکه در استان سمنان طبق آمار تامین اجتماعی ۱۲۳ هزار نفر بیمه شده رسمی وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه هم اکنون بسیاری از واحدهای تولید نیاز به نیرو دارند اما جوانان به دلیل دستمزدهای پایین قانون کار، فعالیت در مشاغلی مانند اسنپ و آژانس را به کار کردن در واحدهای تولیدی ترجیح می دهند که این امر برخلاف توسعه تولید و اشتغال است.محقق با اشاره به مشکلات عدیده جامعه کارگری، می گوید: در گذشته به کارگران بُن کالا داده می‌شد که تاثیر زیادی در معیشت آنان داشت اما هم اکنون با اینکه این موضوع بارها پیشنهاد شده است ولی اقدامی انجام نمی‌شود.وی با بیان اینکه بسیاری از کارگران و بازنشستگان کارگری توان خرید و حتی رهن و اجاره مسکن را هم ندارند، می‌گوید: کارگران باید برای مسکن ملی حداقل ۳ یا ۴ قسط ۴۰ میلیونی پرداخت کنند و چون این مقدار پول در توانشان نیست مجبورند پشت پرده، امتیازشان را به اشخاص متمکن واگذار کنند؛ بهترین راه این است که دولت همانطور که به کارفرماها تسهیلات می دهد به کارگران هم بدهد و با پرداخت قسط اول، با توافق کارفرما مابقی اقساط را با مبلغ کمتر و مدت باز پرداخت طولانی تر از حقوق آنها کم کند.طرح طبقه بندی مشاغل در بسیاری از کارگاهها نادیده گرفته می شود

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان در تشریح برخی دیگر از مشکلات کارگران گفت: با اینکه بر اساس تبصره ماده ۴۱ قانون کار، کارفرما موظف است در ازای انجام کار در ساعات مشخص شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت نکند اما بسیاری از واحدهای تولیدی مقداری از حق بیمه کارگر را از حقوقش کسر می‌کنند و یا طرح طبقه بندی مشاغل که برای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران باید طبق قانون انجام شود در بسیاری از کارگاه ها اجرا نمی شود و کارگران هنگام بازنشستگی حداقل بگیر می‌شوند.

آمار حوادث کار در استان سمنان بالا است

محقق با اشاره به آمار بالای حوادث کارگری در استان سمنان نسبت به میانگین کشوری، اظهار داشت: بر اساس قانون، کارفرمایان و بازرسان کار باید با آموزش یا تعیین کمیته‌های حفاظت فنی، دستگاه‌ها را کنترل کرده و میزان خطر پذیری را پایین بیاورند که این مسئله به بهانه نداشتن مامور بازرسی در بسیاری از مواقع نادیده گرفته می‌شود و بهترین راه این است که کمیته‌های حفاظت فنی در دسترس قانون کار به این منظور فعال شوند.

بزرگترین مشکل بازنشستگان بحث درمان است

این فعال حوزه کارگری با بیان اینکه بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مانند کارگران، حداقل بگیر هستند و از مشکلات معیشتی رنج می برند، گفت: بزرگترین مشکل بازنشستگان، بحث درمان است؛ گرچه سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون ملزم است تا از صفر تا صدِ هزینه‌های درمانی بیمه شده‌هایش را پرداخت کند اما به دلیل آنکه سازمان هم چندسالی است با مشکلات مالی و نقدینگی مواجه شده است از این امر، سَر، باز می زند و درخواست ما این است که دولت بابت بدهی های خودش به سازمان تامین اجتماعی که هم اکنون بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان است، این بدهی را با قسط بندی به تامین اجتماعی پرداخت کند تا سازمان از لحاظ درمانی به وضعیت بازنشسته ها و کارگران رسیدگی کند.

۹۰ درصد بازنشستگان از بیمه”آتیه سازان حافظ” ناراضی‌اند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با انتقاد از خدمات ناچیز بیمه تکمیلی در برابر مبلغی که از بازنشستگان گرفته می شود، گفت: بزرگترین معظل ما این است که یک مافیا پشت قراردادِ هر ساله با بیمه آتیه سازان حافظ وجود دارد؛ گرچه این بیمه دولتی هم هست اما ۹۰ درصد بازنشستگان ما از آن نارضایتی دارند چرا که در برابر مبلغی که گرفته می شود خدماتی داده نمی شود.

مبلغ ۲۵ درصد همسان سازی باید به حساب بازنشستگان واریز شود

محقق با اشاره به وصل شدن بیش از ۲۰ گروه به تامین اجتماعی توسط دولت، بیان کرد: سازمان بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان ۲۵ درصد از سال قبل، طلبکار است و این یکی از دلائل نارضایتی بازنشستگان است که دائما این موضوع را مطالبه و پیگیری می کنند؛ سازمان این میزان بدهی به بازنشستگان را قبول دارد، ابتدا باید این ۲۵ درصد محاسبه و به حساب بازنشستگان واریز شود سپس در مورد مزد سال ۱۴۰۲ به توافق برسند.

آیا وامهایی که مدام اعلام می شود، حق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست؟

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با انتقاد از تبعیض های فراوانی که در جامعه به ضرر کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد، ادامه داد: مدام از تریبون های مختلف در خصوص اعطای وام به بازنشستگان کشوری و لشگری می گویند، اما، آیا این وام ها حق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست؟ چرا این وام ها به بازنشستگان تامین اجتماعی تعلق نمی‌گیرد که صدها برابر مشکلات شان بیشتر از بقیه است؛ بازنشسته های کشوری و لشکری به خزانه وصل هستند، خزانه مال بیت المال است. آیا ما از بیت المال سهمی نداریم و فقط محکوم هستیم به پرداخت مالیات و حمایت از نظام؟ شما هم باید ما را دریابید، نه درمان داریم نه کالا نه بن و نه حمایت های دیگر، هر چه هست برای از ما بهتران است، این موارد باعث نارضایتی شدید جامعه کارگری شده است.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار