ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

متناسب‌سازی باید برای بازنشستگان کف بگیر و متوسط بگیر سازمان تامین اجتماعی اجرا شود و آن ۲۵ درصد معوقه متناسب‌سازی پرداخت نشده نیز وجود دارد که از سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۳۹۹ طلب داریم:

0

حسن صادقی در اجتماع بازنشستگان؛

از مجلس بابت اخذ ۷۰ هزار میلیارد تومان طلب تامین اجتماعی تشکر می‌کنیم، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پاسخگوی معوقه متناسب‌سازی باشد، سهام بانک رفاه به بازنشستگان واگذار شود.

حسن صادقی گفت: برای دو صندوق به جز سازمان تامین اجتماعی ۳۲۰ هزار میلیارد تومان گرفته شد. این اقدام خوب است و ما از آن حمایت می‌کنیم که بازنشستگان کشوری و لشگری صندوق‌شان مورد حمایت قرار بگیرد اما انصاف این نیست که سازمان تامین اجتماعی هیچ بخشی از طلب خود از دولت را دریافت نکند.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از ایلنا، صبح امروز تعدادی از اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به منظور قدردانی از همراهی مجلس با اخذ طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت در مقابل مجلس حاضر شدند.حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در جمع بازنشستگان؛ با اشاره به اینکه سهم سایر صندوق‌ها از بودجه دولت تاکنون پرداخته شده اما مطالبات سازمان تامین اجتماعی روی زمین مانده است، اظهار کرد: برای دو صندوق به جز سازمان تامین اجتماعی ۳۲۰ هزار میلیارد تومان گرفته شد. این اقدام خوب است و ما از آن حمایت می‌کنیم که بازنشستگان کشوری و لشگری صندوق‌شان مورد حمایت قرار بگیرد اما انصاف این نیست که سازمان تامین اجتماعی هیچ بخشی از طلب خود از دولت را دریافت نکند.

محل تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

فعالان اقتصادی جهت معرفی کالاوخدمات خود،ضمن واریزهزینه های موردتوافق بابت تبلیغات متنی درمابین سطور مطالب این سایت ازطریق ایمیل ولینک زیر اقدام نمایند:

ایمیل  سایت: mradeli@yahoo.com

لینک پرداخت: https://idpay.ir/mradeli37

وی افزود: این پیشنهاد را مطرح کردند که سازمان تامین اجتماعی ۳۰ هزار میلیارد تومان مبلغ ریالی دریافت کند. قرار بود ما درباره پرداخت طلب سازمان تامین اجتماعی جلسه‌ای با نمایندگان مجلس داشته باشیم که این اتفاق نیفتاد. شب گذشته ساعت پنج عصر با من تماس گرفته شد که آقای بابایی کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری مجلس) در آن تماس از من خواست در مجلس حضور یابم. بنده و آقای بنی عامری تا ساعت ۱ بامداد در مجلس حضور داشتیم و من از آقای شمس الدین حسینی (رئیس کمیسیون تلفیق مجلس) بابت این جلسه تشکر می‌کنم. ایشان مردانه ایستاد تا ۷۰ هزار میلیارد تومان بر آن ۳۰ هزار میلیارد اضافه کرد و مبلغ طلب پرداختی دولت در بودجه سال ۱۴۰۲ به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. جا دارد دوباره از آقای بابایی کارنامی به دلیل اینکه توانست با چانه‌زنی و ایستادگی فراوان از اعضای کمیسیون تلفیق بخواهد تا به طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت تن بدهند، تشکر ویژه کنیم.

صادقی افزود: از آقای مصری و نیکزاد از اعضای هیات رئیسه مجلس نیز تشکر می‌کنیم که در این مسیر ما را همراهی کردند. امروز نیز عرض می‌کنیم که اگر ما امروز می‌توانیم در خیابان بایستیم، ناشی از دو مصوبه دو سال اخیر مجلس شورای اسلامی در جهت پرداخت سهم سازمان تامین اجتماعی از طرف دولت بوده است. این تصمیم ضروری بود و مجلسی‌ها همه‌ساله باید حداکثر مساعدت را برای پوشش کسری‌های سازمان از محل مطالبات معوق آن در بودجه بگیرند.

 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: ما قبول داریم که بند (ب) ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه به همه دولت‌ها تکلیف می‌کند که سالی ۱۰ درصد از کل بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را باید پرداخت کنند. اگر هر سال این مبلغ را به صورت به‌روز شده ریالی پرداخت می‌کردند، امروز طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت به میزان ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نمی‌رسید.

وی اضافه کرد: این مجلس درست است که کمال مطلوب را در این حوزه عمل نکرده اما به نسبت مجالس گذشته درباره طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت بسیار بهتر عمل کرده است و ما از عمق جان از کمیسیون تلفیق این مجلس تشکر می‌کنیم. باید از کار اساسی و اصولی تقدیر کرد و کار غیر اصولی اگر از سوی هرکس سر زد را باید نکوهش کرد.

صادقی با اشاره به اینکه «ما لسان تشویق و حمایت نیز داریم» گفت: ما حمایت خود را به همین دلیل از نمایندگان حامی کارگران و بازنشستگان در این مجلس اعلام می‌کنیم. هرکس یک قدم درباره جامعه بازنشسته تحت پوشش تامین اجتماعی بردارد، در نگاه خدا قطعا دیده خواهد شد و از نظر ما به‌عنوان بندگان او نیز پنهان نخواهد ماند. اما از رئیس مجلس انتظار داریم که وقتی می‌گوید که می‌خواهیم از کارگران و بازنشستگان حمایت کنیم و صندوق‌های بازنشستگی را نجات دهیم، این حمایت را کامل کند.

معاون دبیرکل خانه کارگر افزود: امروز از آقای قالیباف انتظار داریم که در جامعه شاهد این نباشیم که نرخ دلار ترمز ببرد و ارزش پول ملی در دستان کارگران و بازنشستگان تبخیر شود. نباید ما حقوق ریالی بگیریم و هزینه دلاری داشته باشیم. این مسئله با شعار ریاست مجلس منافات کاملی دارد. امروز که آقای قالیباف در راس مجلس قرار دارد، از وی خواهش می‌کنیم که صندوق‌ها و سازمان تامین اجتماعی را در بودجه ببینند. ما از شما می‌خواهیم سازمان تامین اجتماعی را ملزم به اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بکند.

وی تصریح کرد: متناسب‌سازی باید برای بازنشستگان کف بگیر و متوسط بگیر سازمان تامین اجتماعی اجرا شود و آن ۲۵ درصد معوقه متناسب‌سازی پرداخت نشده نیز وجود دارد که از سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۳۹۹ طلب داریم. افراد دارای این طلب به تعداد ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر هستند. پرسش ما این است که چرا با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این زمینه برخورد نمی‌شود؟ مبلغ ماهانه این متناسب‌سازی حدود یک هزار و ۵۰۷ میلیارد تومان می‌شود و این مبلغ باید برای افراد مشمول محاسبه شده و در احکام جدید حقوقی گنجانده و اصلاح شود.

صادقی افزود: عدم پرداخت افزایش حقوق ناشی از متناسب‌سازی درحالی است که مبلغ آن در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ توسط مجلس دیده شده است، اما سازمان تامین اجتماعی هنوز در این زمینه پاسخگو نیست و ما از مجلس می‌خواهیم در این رابطه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مورد پرسش و استنتاق مجلس قرار گیرد که چرا قانون را در زمینه متناسب‌سازی عملی نمی‌کند. ما همانطور که از حقوق سازمان و طلب‌های آن مقابل مجلس و دولت دفاع می‌کنیم، همزمان از خود مدیریت سازمان تامین اجتماعی نیز مطالبه‌گری خود را ادامه می‌دهیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اینکه «اگر سازمان تامین اجتماعی با وجود گرفتن مطالبات از دولت همچنان به‌ عدم انجام تعهدات قانونی خود در زمینه متناسب‌سازی ادامه دهد، باید ما را به جای مجلس در مقابل سازمان تامین اجتماعی ببیند» افزود: ما امروز در کنار سازمان تامین اجتماعی هستیم و اگر فردا به وعده‌های خود عمل نکنند در مقابل آن قرار می‌گیریم.

صادقی با اشاره به بحث واگذاری بانک رفاه کارگران به بخش خصوصی گفت: بانک رفاه جزء اموال سازمان تامین اجتماعی است. ما در سیاست‌های کلی تامین اجتماعی مقام معظم رهبری این را دیدیم که ایشان تصریح کردند که مسئولان حق ندارند داشته‌ها و اموال صندوق‌های بازنشستگی را کاهش دهند بلکه باید در جهت حفظ و ارتقای سطح داشته‌ها و دارایی‌های صندوق‌های بیمه‌ای حرکت کنند. این مسئله به طور صریح در بند دوم سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری در بحث تامین اجتماعی آمده است.

وی تاکید کرد: بانک رفاه کارگران اموال جامعه کارگری و بازنشستگان کارگر است و ما اجازه نمی‌دهیم که این اموال به هیچ وجه از پیکره سازمان تامین اجتماعی جدا شود. این بانک متعلق به ماست زیرا سازمان تامین اجتماعی متعلق به ماست. این سخن صریح رهبری درباره ممنوعیت کاهش اموال صندوق‌های بازنشستگی بسیار روشن است و برای ما عجیب است که چرا مسئولان برخلاف دیدگاه‌های رهبری عمل می‌کنند. عده‌ای دم از ولایت مداری می‌زنند. اگر بخواهند سهام بانک رفاه را واگذار کنند همین جمع به نمایندگی میلیون‌ها بازنشسته اعلام می‌کنند که ما بازنشستگان و از کارافتادگان و مستمری بگیران خواهان خرید سهام بانک رفاه هستیم!

صادقی تاکید کرد: دستاورد شب گذشته خوب بود اما کمال مطلوب نبود. امیدواریم مجلس علاوه بر آن ۱۰۰ هزار میلیارد تومان، ۲۰ هزار میلیارد دیگر روی این بودجه قرار دهد تا سقف ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی سهم سازمان تامین اجتماعی محقق شود تا ما ۱۴۰۲ را سالی توام با رضایت‌مندی بازنشستگان رقم بزنیم. در جلسه صحن علنی حرف نمایندگان دفاع از مصوبه کمیسیون تلفیق است. یعنی ۷۰ هزار میلیارد سهم افزوده شده شب گذشته و ۲۰ هزار میلیارد دیگر که مطالبه ماست. این دو مورد علاوه بر آن ۳۰ هزار میلیارد تومانی است که دولت در بودجه به صورت بدون سقف دیده بود. وقتی شما در بودجه سقف نمی‌گذارید یعنی دست دولت برای افزایش میزان باز است و اکنون نیز بر همین مبنا می‌خواهیم این سقف ارتقاء پیدا کند.

معاون دبیرکل خانه کارگر اظهار کرد: کسی که نماینده کارگران در مجلس می‌شود، نباید اراده‌اش در برابر مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها سست شود. اگر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی باوجود درخواست مجلس تا چند روز آینده در قالب یک تفاهم‌نامه بحث طلب پرداخت نشده‌ی ۲۵ درصد متناسب‌سازی باقی‌مانده حقوق بازنشستگان را برای حدود یک میلیون نفر نپذیرد، کار برای وی دشوار خواهد شد. ما نمی‌گوییم که این میزان را همین فردا بپردازید اما حرف ما این است که اگر می‌گویید نداریم، حداقل آن را به رسمیت شناخته و آن را محاسبه و بگوید آن را در سال آینده می‌دهد. انتظار داریم دست‌کم از همین امروز در حقوق بازنشستگان مشمول، مدنظر قرار داده شود.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم سازمان تامین اجتماعی با کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و رئیس آن آقای اسدی توافقی در زمینه معوقه متناسب‌سازی ۲۵ درصدی داشته باشند. مبلغ این متناسب‌سازی در سال ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و برای این مبلغ درست نیست شرایط سازمان دچار التهاب شود. حرف ما همان حرف سردار شهید سلیمانی است. ایشان می‌گفتند میدان پشتوانه میز مذاکره است. ما تاسی از ایشان می‌جوییم و معتقدیم اصل برای ما مذاکره و گفتگوست..

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار