ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

همانطور که برای صندوق‌های کشوری و لشکری و فولاد ۳۲۰هزار میلیارد تومان در بودجه دیده شده، باید برای صندوق تامین اجتماعی هم اعتباری مناسب دیده می‌شد که متأسفانه تا جایی که من اطلاع دارم، دیده نشده است:

0

حسن صادقی؛

برای تأمین اجتماعی سهمی در بودجه ببینید،اجازه ندهید مطالبات صنفی به مطالباتِ سیاسی تبدیل شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اجازه ندهید مطالباتِ صنفی ما به مطالبات سیاسی تبدیل شود. اگر دولت اعتبار سازمان را در بودجه سال آینده نبینید اوضاع بیمه شدگان به خصوص مستمری بگیران بدتر و این وضعیتِ منجر به بروز اعتراضات گسترده خواهد شد.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل ازایلنا، حسن صادقی، معاون دبیر کل خانه کارگر، در جلسه مجازی دبیران اجرایی شعب خانه کارگر گفت: مهم‌ترین بحث امروز، دیده نشدن سهم سازمان تأمین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۲ و ناتوانی سازمان در پرداخت تعهدات خود است. صندوق‌های بازنشستگی مشکلات مالی سنگینی دارند که این وضعیت منجر شده آن‌ها نتوانند تعهدات جاری خود را به موقع انجام دهند. از این نظر پرداخت دیون صندوق‌ها جزو ضروریات است.

محل تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

فعالان اقتصادی جهت معرفی کالاوخدمات خود،ضمن واریزهزینه های موردتوافق بابت تبلیغات متنی درمابین سطور مطالب این سایت ازطریق ایمیل ولینک زیر اقدام نمایند:

ایمیل  سایت: mradeli@yahoo.com

لینک پرداخت: https://idpay.ir/mradeli37

وی ادامه داد: صندوق‌ها برای تأمین تعهدات خود ناگزیرند از چند روش تعریف شده استفاده کنند. یکی از اصلی‌ترین راه‌های تامین اعتبار، اخذ حق بیمه‌ی جاری است که البته برابر با همه‌ی تعهدات صندوق‌ها نیست و آن‌ها باید از راه‌های دیگر نیز ورودی داشته باشند.

صادقی بیان کرد: سرمایه‌گذاری، راه دیگر تأمین درآمد از طریق انباشتِ سرمایه برای سازمان است که متاسفانه به دلیلِ تحریم‌ها و فضای اقتصادی کشور این فرصت از صندوق‌ها گرفته شده است. در حال حاضر، استانداردهای تعریف شده‌ای که تعهدات صندوق‌های بازنشستگی را تعریف می‌کند به دلیلِ به هم خوردنِ نسبت پشتیبانی دچار خدشه شده است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: کسریِ صندوق تأمین اجتماعی برای اجرای تعهداتش بار سنگینی بر روی دوش صندوق گذاشته و دولت باید با پرداختِ بخشی از بدهیِ کلان خود به صندوق بخشی از کسری بودجه را جبران کند.

صادقی در مورد عواقب‌ عدم پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی گفت: در چنین شرایطی، سازمان تأمین اجتماعی چاره‌ای ندارد جز اینکه به چند راه خطرناک برود؛ اول، خریدِ اوراق است که چون بازپرداختِ آن از حق بیمه‌‎ها انجام می‌شود این راه برای آینده‌ی صندوق مشکلاتِ بسیاری به وجود می‌آورد. راه دوم، فروش اموال و دارایی‌های صندوق‌هاست که اگر این راه را انتخاب کنند، صندوق به لحاظ پشتوانه مالی با خطر مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده که اگر همه دارایی‌های سازمان تبدیل به نقدینگی شود و دولت نیز همه‌ی طلب خود را پرداخت کند اما سازمان حق بیمه دریافت نکند، صندوق تأمین اجتماعی تنها ۲۳ ماه می‌تواند مقاومت کند. این موضوع برای صندوق کشوری حدود ۱۸ ماه و برای صندوق روستایی و عشایر ۱۲۶ ماه است.

صادقی گفت: با این اوصاف و با چنین وضعیتی که صندوق تأمین اجتماعی با آن مواجه است، حداقل وظیفه‌ی دولت، تعیین اعتبار برای این صندوق در بودجه است. همانطور که برای صندوق‌های کشوری و لشکری و فولاد ۳۲۰هزار میلیارد تومان در بودجه دیده شده، باید برای صندوق تامین اجتماعی هم اعتباری مناسب دیده می‌شد که متأسفانه تا جایی که من اطلاع دارم، دیده نشده است. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: رفتار دولت با این صندوق هرساله به گونه‌ای بوده که ما برای گرفتنِ مطالبات خود ناگزیر به حضور در خیابان شدیم! وقتی دولت سهمی برای ما در لایحه بودجه نمی‌بیند و حاضر نیست بخشی از بدهی خود را پرداخت کند چه باید بکنیم؟ ما با نگاه کارشناسی هشدار می‌دهیم که‌عدم پرداخت بدهی و ندیدنِ سهم در بودجه، سازمان تامین اجتماعی را در سال آینده با وضعیتِ بحرانی مواجه می‌کند و احتمالا دولت مجبور خواهد شد لایحه متمم به مجلس بفرستد که در آنصورت دیگر اوضاع خراب شده و وضعیت قابل کنترل نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اجازه ندهید مطالباتِ صنفی ما به مطالبات سیاسی تبدیل شود. اگر دولت اعتبار سازمان را در بودجه سال آینده نبینید اوضاع بیمه شدگان به خصوص مستمری بگیران بدتر و این وضعیتِ منجر به بروز اعتراضات گسترده خواهد شد.

صادقی بیان کرد: رویکرد دولت در مقابل سازمان تامین اجتماعی به هیچ وجه منطقی نیست و باید مجلس را مخاطب قرار دهیم. طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت می‌بایست تا پایان این برنامه تمام بدهی خود را با سازمان تأمین اجتماعی تسویه می‌کرد اما به جای اینکه امروز این بدهی به صفر برسد، به ۶۰۰هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است! انتظار ما این بود که حداقل برای سال ۱۴۰۲ شرایط پرداختِ بدهی مهیا شود و اعتباراتی برای آن در بودجه دیده شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به سخنان رهبری در خصوص صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: دولت به استناد گفته‌ی مقام معظم رهبری تأکید دارد که سقف بودجه نباید افزایش پیدا کند و با این توجیه مانع دیدنِ سهم سازمان در بودجه شده است، اما اگر واقعا به سخنان رهبری استناد کنند باید برای سازمان سهمی ببینند تا این صندوق به وضعیتِ بحرانی نرسد.

صادقی گفت: مقام معظم رهبری قبلا در بند دوم، سوم و چهارم سیاستهای کلی تأمین اجتماعی بر پایبندی به حقوق و تعهدات بین النسلی، تامین منابع پایدار، عدم تحمیل طرح‌های فاقد تضمین مالی بین‌النسلی، رعایت محاسبات بیمه‌ای، تعادل بین منابع و مصارف صندوق‌های بیمه‌ای به عنوان اموال متعلق به مردم، اصلاح قوانین در جهت تامین عدالت و جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی‌های دولت تاکید داشتند.

وی ادامه داد: وقتی مقام رهبری صراحتا از جلوگیری از انباشت بدهی صحبت می‌کنند چرا دولت آن را نادیده می‌گیرد؟ مگر قرار نیست طبق فرمایشاتِ مقام معظم رهبری عمل کنیم؟ پس چطور به دنبال واگذاری سهام بانک رفاه هستید؟ یا چرا سهمی برای سازمان در بودجه نمی‌بینید؟ کدام یک از این رفتارها با نظر رهبری منطبق است؟

صادقی بیان کرد: وقتی سازمان بازرسی کشور به آقای رئیسی نامه می‌نویسد که وضعیت تأمین اجتماعی بغرنج است باید تصمیماتی مناسب برای وضعیت این سازمان بگیرید نه اینکه تعهداتِ بیمه‌ای بیشتری به آن تحمیل کنید! شما ۲۷ گروه را بر سر سفره کارگران و بازنشستگان آورده‌اید بدون آنکه به تعهدات خود عمل کنید.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به تجمع اعضای این اتحادیه مقابل مجلس اشاره کرد و گفت: قرار بود ما را برای مذاکره به مجلس صدا کنند اما تا امروز این اتفاق نیفتاده است. رفتار دولت و مجلس راهی برای ما نگذاشته جز اینکه مجددا برای گرفتنِ حق کارگران و بازنشستگان دست به تجمع بزنیم.

وی ادامه داد: یا سه پیشنهاد پرداختِ اعتبارِ ۱۸۰،۱۲۰ و ۹۰هزار میلیاردی در بودجه را قبول می‌کنید یا ما ناگزیر به تجمع در سراسرِ استان‌ها خواهیم شد.

صادقی گفت: برای آنکه بدهی خود را به ما بدهند می‌گویند نفت به شما می‌دهیم! مگر ما دلال نفتی هستیم؟ نه می‌توانیم نفت را بفروشیم و نه این کار را به سود خود می‌دانیم چراکه انجام این کار ممکن است سازمان تامین اجتماعی را به تحریم بکشاند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در پایان به پرداخت ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: آقای موسوی تکلیف خود را مشخص کند؛ ایشان قرار است کنار ما باشند یا در مقابلِ ما؟ رئیس سازمان تأمین اجتماعی نباید صرفا به دنبال برآورده کردنِ منویات دولت باشد بلکه اتفاقا باید منویاتِ کارگران و بازنشستگان را اجرایی کند.

وی تاکید کرد: خواسته‌ی ما دیدنِ سهم تامین اجتماعی در بودجه و پرداخت ۲۵درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی است؛ آخرین هشدار خود را می‌دهیم که اگر بر سر این دو به توافق نرسید ناگزیر به تجمع هستیم.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار