ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نام‌نویسی شاغلان جدید کارگاه‌های مشمول تأمین اجتماعی غیرحضوری شد:

0

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد؛

نام‌نویسی شاغلان جدید کارگاه‌های مشمول تأمین اجتماعی غیرحضوری شد.

امکان نام‌نویسی غیرحضوری کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی، بدون مراجعه به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری برای نیروی کار شاغل در کارگاه‌ها فراهم شد.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از ایرنا از سازمان تأمین‌اجتماعی، پیش از راه‌اندازی این سامانه، نام‌نویسی بیمه‌ای نیروی کار و اختصاص شماره بیمه به این افراد، مستلزم مراجعه حضوری کارفرما یا نماینده قانونی وی به شعب تأمین‌اجتماعی بود.

محل تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

فعالان اقتصادی جهت معرفی کالاوخدمات خود،ضمن واریزهزینه های موردتوافق بابت تبلیغات متنی درمابین سطور مطالب این سایت ازطریق ایمیل ولینک زیر اقدام نمایند:

ایمیل  سایت: mradeli@yahoo.com

لینک پرداخت: https://idpay.ir/mradeli37

کارفرمایان می‌توانند پس از ورود به حساب کاربری خود در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir ، از طریق منوی کارفرمایان← خدمات کارفرمایان ← نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شده، با وارد کردن مشخصات بیمه‌شده و بارگذاری مدارک مورد نیاز (اظهارنامه نام‌نویسی، عکس، تصویر شناسنامه و کارت ملی) نسبت به نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان خود اقدام کنند. این درخواست‌ها پس از ثبت اطلاعات و بارگذاری اسناد، در انتظار تائید از سوی کارفرما قرار گرفته و باید کارفرمایان نسبت به بازبینی جزئیات درخواست و تائید آنها اقدام کنند.

بشیر عمرانی مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی، با اشاره به اینکه نام‌نویسی بیمه‌شده، اولین گام در مسیر ایجاد سوابق بیمه‌ای و بهره‌مندی از خدمات و حمایت‌های بیمه‌ای است، گفت: در مواردی که به دلایل مختلف از جمله مغایرت اطلاعات هویتی ثبت شده با اطلاعات ثبت احوال، عدم دریافت اطلاعات از ثبت احوال، وجود درخواست ناتمام قبلی برای بیمه‌شده، عدم رعایت حداقل سن مورد نظر، درخواست نامنویسی کارفرما ثبت نشود، درخواست آنان در وضعیت «درخواست نامعتبر» قرار می‌گیرد. در این‌صورت، باید کارفرما دوباره نسبت به ثبت درخواست برمبنای اطلاعات صحیح اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین چنانچه درخواست بنابه دلایلی از جمله نقص در اسناد بارگذاری شده، وجود همپوشانی بیمه‌ای و دیگر موارد توسط واحد اجرایی تأمین‌اجتماعی تائید نشود، درخواست در وضعیت «مختومه – عدم تائید» قرار می‌گیرد که در این موارد کارفرما باید مطابق توضیحات ارائه‌شده از سوی واحد اجرایی که در ستون توضیحات درخواست قابل مشاهده است، اقدام کند.

عمرانی افزود: پس از بررسی‌های لازم و در صورت تایید واحد اجرایی، فرآیند درخواست به پایان می‌رسد و کارفرما می‌تواند شماره بیمه قبلی بیمه‌شده (در صورت وجود) یا شماره بیمه تخصیص یافته جدید به بیمه‌شده مورد نظر را در فهرست بیمه‌شدگان جدید کارگاه (ستون شماره بیمه) مشاهده و ضمن استفاده از آن در تنظیم لیست پرداخت حق بیمه، شماره بیمه مذکور را به بیمه‌شده نیز ارائه کند.

مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید کرد: هرچند امکان ارائه غیرحضوری درخواست نام‌نویسی بیمه‌شدگان و افراد تبعی آنان در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی فراهم شده اما در صورت مراجعه حضوری بیمه‌شده، مستمری‌بگیر یا افراد خانواده تحت پوشش آنها، واحدهای اجرایی تأمین‌اجتماعی مکلف به رسیدگی درخواست‌های حضوری نیز هستند.

عمرانی در مورد نحوه نام‌نویسی افراد فاقد شماره بیمه در انعقاد قراردادهای خویش‌فرما در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی افزود: پس از انعقاد قرارداد غیرحضوری خویش‌فرما، سیستم مربوطه به گونه‌ای طراحی شده که با تعامل با پایگاه اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور و پس از کنترل اطلاعات هویتی و شماره ملی، به صورت اتوماتیک شماره بیمه به فرد متقاضی تخصیص می‌یابد و در مواردی که فرد متقاضی انعقاد قرارداد بیمه خویش‌فرما، دارای سابقه قبلی بیمه‌پردازی و شماره بیمه ‌باشد، صرفاً در مواردی که شماره بیمه قبلی فرد فاقد کد ملی باشد، نامنویسی مجدد صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در صورتی‌که فرد بیمه‌شده در طول دوران اشتغال دارای چند شماره بیمه باشد و همه اطلاعات هویتی بیمه‌شده یکسان و شماره بیمه‌های تخصیصی صرفاً مربوط به وی باشد، آخرین شعبه محل بیمه‌پردازی نسبت به ادغام شماره بیمه‌ها اقدام کرده و در نتیجه این فرآیند، شماره بیمه‌ای که دارای تاریخ نامنویسی قدیمی‌تر است، جایگزین سایر شماره بیمه‌ها می‌شود.

عمرانی همچنین با تأکید بر اینکه نام‌نویسی اتباع خارجی فقط با درج کد فیدای ۱۲ رقمی میسر است و ثبت دستی اطلاعات یا استفاده از شناسه‌های دیگر (گذرنامه، خانوار و…) امکان‌پذیر نیست، گفت: اتباع خارجی برای نام‌نویسی باید نسبت به ارائه کد فیدای ۱۲ رقمی اقدام کنند و چنانچه در این رابطه اقدام نکرده باشند، باید از طریق مبادی ذیربط دراین خصوص اقدام کنند. همچنین دریافت و تصویربرداری از مدارک مربوط به کارت اقامت و مجوز اشتغال به‌کار اتباع خارجی ضروری است.

وی افزود: برای تسهیل نام‌نویسی بیمه‌شدگان، فرآیند غیرحضوری‌ «نام‌نویسی گروهی بیمه‌شدگان» برای کارفرمایان در دستور کار حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد و با پیاده‌سازی این سرویس، کارفرمایان در منوی خدمات کارفرمایان با بارگذاری فایل اطلاعات هویتی و بیمه‌ای کارکنان خود به سادگی و به‌طور اتوماتیک قادر به نام‌نویسی گروهی کارکنان خواهند بود و این موضوع باعث صرفه‌جویی در زمان کارفرمایان و رضایت‌مندی آنان خواهد شد.

برگرفته از : https://www.irna.ir/news/85034641

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار