ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ویتامینی که دیابت نوع۲ را کنترل می کند:

0

دیابت از جمله بیماری هایی است که مبتلایان آن به شدت در جهان رو به افزایش هستند و در درازمدت با توجه به عوارض متعدد، بار سنگینی بر اقتصاد کلان جهان و کشورها وارد کرده و نیز بر بهره‌وری نیروی انسانی اثر منفی قابل ملاحظه ای دارد. با توجه به اهمیت این موضوع و با هدف کاستن از ناتوانی‌های ناشی از دیابت، دانشمندان این حوزه در پی یافتن راه‌هایی به منظور پیشگیری و یا کم کردن میزان بروز عوارض زمین‌گیر کننده آن و در عین حال اجتناب از اقدامات به ظاهر مفید اما بی‌تاثیر هستند تا از بار این بیماری کاسته شود.

بیماری های قلبی عروقی یکی از جدی ترین عواقب ناخوشایند ابتلا به دیابت است که سالانه قربانیان زیادی می‌گیرد به نحوی که بیماران مبتلا به دیابت، حدود چهار برابر بیشتر از افراد سالم در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی هستند و خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی نیز در این افراد بالا است.

شواهد حاضر نشان می دهند که احتمالا ویتامین K از طریق تعدیل شاخص های التهابی و پروتئین های وابسته به این ویتامین، بتواند در سلامت قلب و عروق موثر باشد، برهمین اساس مرکز تحقیقات تغذیه در بیماری های غدد درون ریز وابسته به پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم اقدام به طراحی و اجرای مطالعه ای برای تعیین اثر موثرترین فرم ویتامین K بر شاخص های عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ کرده است.

این شاخص‌ها به راحتی و با استفاده از متغیرهای آزمایشگاهی روتین اندازه‌گیری قند و چربی‌های خون، قابل تعیین هستند.

دکتر نازنین مصلحی، مجری این طرح، در خصوص نتایج آن گفت: مصرف مکمل ویتامین K۲ به میزان ۳۶۰ میکروگرم در روز به مدت ۱۲ هفته، منجر به کنترل بهتر قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شد ولی اثر قابل توجهی بر بهبود شاخص‌های پیش گویی کننده خطر بیماری های قلبی عروقی نداشت. جهت روشن شدن ارتباط مصرف این ویتامین با خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در مبتلایان به دیابت، نیاز به مطالعات با طول مدت مداخله بیشتری است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم، موثرترین فرم ویتامین K، در منابع غذایی حیوانی از قبیل لبنیات، تخم مرغ، انواع گوشت ها و مواد غذایی تخمیری وجود دارد.

منبع : https://iranandish.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار