ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کدام استان‌ها بیشترین نرخ تورم را دارند؟

0

رصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۵۱.۳درصد است.بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان وبلوچستان وکمترین آن مربوط به استان بوشهر است.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل ازایلنا، مرکز آمار ایران طی گزارشی اعلام کرد؛ درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۵۱.۳ درصد بوده که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان و بلوچستان (۶۶.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (۴٣.٩ درصد) است.

کل خانوارها

در دی ماه ١۴٠١، شاخص کل قیمت مصرف کننده برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩۵) به عدد ۵۸۷.۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۴.٣ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۵.۶ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ٢.١ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۵۱.۳ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان و بلوچستان (۶۶.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (۴٣.٩ درصد) است.

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی ١۴٠١، برای خانوارهای کشور به عدد ۴۶.۳ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم د ۱۲ ماهه مربوط به استان لرستان (۵١.۶ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (۴١.٣ درصد) است.

خانوارهای شهری

در دی ١۴٠١، عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩۵) به عدد ۵۷۸.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۴.٣ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۶.١ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ٢.۵ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۵۰.۶ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان سیستان و بلوچستان (۶١.۶ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (۴١.٠ درصد) است.

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی ١۴٠١ برای خانوارهای شهری به عدد ۴۵.۵ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (۵٠.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (۴٠.٢ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در دی ماه ١۴٠١، عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩۵) به ۶۳۷.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۴.٣ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان بوشهر با ۶.٣ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ١.٣ درصد می‌باشد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ۵۴.۹ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٧٧.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان زنجان (۴۵.١ درصد) است.

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی ١۴٠١، برای خانوارهای روستایی به عدد ۵۰.۰ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان قزوین (۵۵.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (۴٣.٨ درصد) است.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار