ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش ثابت و یک رویه حقوق بازنشستگان باعث شکاف درآمدی می‌شود:

0

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از مهر، علی اصغر رضایی ظهر پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۲در نشست خبری بررسی مشکلات معیشتی و درمانی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه تعلل در بازنگری‌ها برای چیست؟ اظهار کرد: ما معتقدیم افزایش یک رویه و ثابت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در همه سطوح مزدی موجب افزایش شکاف درآمدی خواهد شد و حداقل بگیران در این میان بیش از همه ضرر خواهند کرد.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی خراسان رضوی با ابراز تأسف از اینکه مسئولان در تعیین میزان افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران تأمین اجتماعی سالهای گذشته کارنامه خوبی از خود به جای نگذاشتند گفت: در سال‌های اخیر بیشترین صدمه به قشر بی پناه و ضعیف کارگر و مستمری بگیر تأمین اجتماعی وارد شده است.

وی با انتقاد به اهمال، کم کاری، بی اعتمادی، تبعیض و ناعدالتی و نا امیدی در میان بخش عمده‌ای از زحمتکش ترین و مظلوم ترین جمعیت کشور افزود: مستمری بگیران خوش نشین برخی صندوق‌ها علیرغم آنکه از جمعیتی بسیار کمتر از کارگران مستمری بگیر تأمین اجتماعی برخوردارند، از حمایت تمام قد مسئولان در مجلس و دولت بهره مندند و کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی سالهاست دلخوش به وعده‌های رنگارنگی هستند که اگر محقق شوند، تغییر ناچیزی در معیشتشان رخ خواهد داد.

رضایی بیان کرد: سبد معیشت و نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی ۲ مؤلفه مهم و تأثیر گذار برای تعیین افزایش حقوق سالیانه کارگران است. حتی اگر تورم ۴۱ درصدی بانک مرکزی را هم در نظر بگیریم که در واقع بسیار بیشتر از اینهاست، افزایش ۲۱ درصدی حقوق چه تناسبی با واقعیات اقتصادی و شرایط تورمی دارد؟ اگر به قانون و رهنمودها و منویات مقام رهبری از اول عمل می‌کردند حال اینگونه نبود.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: ما وظیفه داشتیم در دوران اشتغال خوب کار کنیم که کرده ایم حال نوبت مسئولان مربوط است که ما را تأمین کنند.

امروز کارگران و بازنشستگان با چالش بزرگ درمان روبرو هستند

در ادامه همچنین محمد درویشی، نایب رئیس کانون بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: متأسفانه با افزایش نرخ تورم و هزینه‌های زندگی آمار حداقل بگیران تأمین اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و بالغ بر ۷۰ درصد آنها به عنوان حداقل بگیر و در زمره اقشار آسیب پذیر قرار دارند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود به درمان سازمان تأمین اجتماعی و قانون الزام آن اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این قانون به درستی اجرا نمی‌شود، افزود: قرار بر این است که سازمان تأمین اجتماعی در مقابل حق بیمه‌هایی که در سی سال دوران اشتغال از کارگران می‌گیرد، درمان آنان را در هنگام اشتغال و دوران بازنشستگی تأمین کند اما با کمال تأسف امروزه کارگران و بازنشستگان با چالش بزرگ درمان روبرو هستند. هر کسی برای درمان و معیشت کارگران و بازنشستگان تصمیم می‌گیرد.

وی با ابراز تأسف از اینکه بخشی عظیمی از داروهای مورد نیاز از لیست سبد کارگران و بازنشستگان حذف شده است گفت: متأسفانه سازمان در این زمینه پاسخگو نیست.

کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی را به چشم بقیه آحاد جامعه نگاه کنید

در ادامه همچنین قربانعلی رمضانی، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی مشهد نیز با اعلام اینکه بر اساس قانون اساسی دولت باید به همه مردم سرانه درمان بپردازد، اظهار کرد: امروز کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و مراکز درمانی دولتی سرانه درمان دریافت می‌کنند، اما دولت‌ها بابت بیمه‌شدگان و مراکز درمانی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ریالی پرداخت نمی‌کنند در حالی که به خود اجازه می‌دهند در مورد سازمان و زندگی کارگران و بازنشستگان تصمیم گیری کنند.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی مشهد بیان کرد: ما هرگز حرف غیرمنطقی نزده‌ایم و زیاده‌خواهی نمی‌کنیم، بلکه تنها می‌خواهیم بی‌عدالتی در نظام درمانی از بین برود و کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی را به چشم بقیه آحاد جامعه نگاه کنند.

نیازمند تصویب قانون و تأمین منابع دو ماه حقوق مطابق با زمان اشتغال هستیم

در این نشست همچنین رحمت الله پورموسی، دبیر کانون بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی خراسان رضوی نیز با اشاره به شرایط اقتصادی نامناسب بازنشستگان اظهار کرد: در حالیکه گروه عظیمی از مردم دچار خسران و مشکلات بسیار معیشتی هستند، عده‌ای کمی در بهترین وضعیت ممکن به سر می‌برند و این فضای اقتصادی به نفع آن‌ها است. اعداد و ارقام کف بازار و نرخ تورم بر کسی پوشیده نیست و طبیعی است که وقتی تورم بیشتر باشد کارگران کمتر خرید می‌کنند.

دبیر کانون بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود به عیدی و پاداش بازنشستگان و به گفته‌های خارج از منطق مسئولین اشاره کرد و افزود: طرحی آماده شد و متمم آن همزده شد که نیازمند تصویب قانون و تأمین منابع دو ماه حقوق مطابق با زمان اشتغال آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه قانون برای ما خط قرمز است اظهار کرد: با اقتدار می‌گوئیم بازنشستگان را دست کم نگیرد.

بودجه سال ۱۴۰۲ مربوط به کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری است و ارتباطی به کارگران و بازنشستگان کارگری ندارد بنابراین در خصوص افزایش حقوق سال آینده ما خواستار اعمال دقیق قانون برابر با ماده ۴۱ قانون کار و مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تأمین اجتماعی هستیم.

منبع : https://36830664.khabarban.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار