ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بانک رفاه هویت‌ کارگران بازنشسته و شاغل است که باید ماندگار باشد:

0

در نشست هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان با وزیر اقتصاد مطرح شد؛

۵۰ درصد بازنشستگان زیر ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند/ بانک رفاه هویت‌ کارگران بازنشسته و شاغل است که باید ماندگار باشد.

درمان مستقیم تامین اجتماعی نمی‌تواند جوابگوی ۵۰ میلیون بیمه شده باشد و برهمین اساس کانون بازنشستگان تلاش دارد تا در راستای رفع مشکلات بازنشستگان و کارگران در بخش بیمه تکمیلی کمک‌کار باشد و در این راستا گام بردارد.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از ایلنا، در دیدار اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور با وزیر اقتصاد، علی بابایی کارنامی (رئیس فراکسیون کارکری مجلس) درباره مشکلات جامعه بازنشستگان کارگری گفت: ۵۰ درصد بازنشستگان زیر ۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و باید در این بخش با برنامه ریزی دقیقی وارد شد و کمبودها را جبران کرد و کمک حال کارگران و بازنشستگان بود.

او اظهار داشت: یکی از هویت‌های کارگران بازنشسته و شاغل بانک رفاه کارگران است و نمی‌خواهیم به هیچ عنوان این بانک را از دست بدهیم.

وی افزود: حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ کارگر بازنشسته و حدود ۱۵ میلیون کارگر شاغل در کشور داریم که باید به نوعی عمل بشود که سهامدار بانک رفاه شوند و این از مطالبه جدی کارگران و بازنشستگان است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: هر استان دارای یک کانون بازنشستگان استان دارد و با فرآیند قانونی کار شکل می‌گیرد در شهرستان‌ها فعال هستند.

بابایی کارنامی افزود: حق عضویت کانون بازنشستگان براساس قانون کار تعیین شده و امور مالیاتی براساس خدمات برای این کانون مالیات وضع کرده که این کانون تنها به ارائه خدمات مشغول است و خدمات هم مالیات ندارد و درآمدی ندارند که مالیات پرداخت کنند.

وی گفت: انتظار داریم که در بخش بانک رفاه و مالیاتی که برای کانون بازنشستگان در نظر گرفته شده است، کمک‌کار ما باشید و هوای کارگران را داشته باشید.

بابایی کارنامی همچنین اظهار کرد: ۵۰ درصد نیروی بازنشسته کشور ما امسال زیر ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند و این در حالیست که اگر ۳۰ روز کامل باشد و این مساله اجحاف به قشر کارگر است و باید در این بخش کمک کار کارگران بود.

بانک رفاه تنها ابزار نجات بازنشستگان است

در ادامه این نشست رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: بانک رفاه تنها ابزار نجات بازنشستگان است و باید با همین موقعیت باقی بماند.

محمد اسدی اظهار کرد: بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته در سراسر کشور هستند که کانون‌های بازنشستگان توسط بازنشستگان تشکیل و در سراسر کشور ۳۶۰ کانون فعال داریم و از هیچ دستگاهی بودجه دریافت نمی‌کنیم و ردیف بودجه نداریم و کاملا غیرانتفاعی هستیم و براساس حق عضویت اداره می‌شویم.

وی افزود: درمان مستقیم تامین اجتماعی نمی‌تواند جوابگوی ۵۰ میلیون بیمه شده باشد و برهمین اساس کانون بازنشستگان تلاش دارد تا در راستای رفع مشکلات بازنشستگان و کارگران در بخش بیمه تکمیلی کمک‌کار باشد و در این راستا گام بردارد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: تمام‌ مجموعه بیمه شده و کل دارایی ما یک هتل در انزلی برای این مردم و افراد تحت پوشش کانون است و برای غیر نیست و یک مهمانسرای ۲۴ واحده در مشهد است.

اسدی افزود: کانون بازنشستگان فعالیت اقتصادی ندارد اما بیمه و دارایی ما را از مجموعه‌ای دیده که دارای منابع هستیم و مالیات برای ما در نظر گرفته است و تقاضا داریم نسبت به کانون‌ها مثل تشکل‌های صنفی لحاظ شود.

وی بیان داشت: ما بر اصل مالیات اعتراض داریم و بر این اعتقادیم که ما درآمدی نداریم که براساس آن‌مالیات پرداخته شود و فقط حق عضویت افراد است که دریافت‌ می‌شود و براساس ان خدمات‌رسانی می‌شود و کار انتفاعی برای غیر نداریم و انجام نمی‌دهیم و عضویت هم حق مالیات ندارد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: سالهاست که سر ماه برای پرداخت حقوق، ۵ حروف آخر ما در دریافت حقوق نگران هستند و تنها جایی که به داد ما می‌رسد بانک رفاه است و بانک رفاه تنها ابزار نجات بازنشستگان است و دغدغه ماست که اگر کلید بانک رفاه در اختیار دیگری قرار گیرد ما در حقوق افراد با مشکل مواجه می‌شویم.

اسدی گفت: اگر قرار است بانک رفاه برای اجرای قانون خصوصی‌سازی شود، ما بازنشستگان که ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تشکیل می‌دهیم در قالب تعاونی وارد شده و ۳۴ یا ۳۵ سهمی که قرار است تبدبل به خصوصی شود، ما خریداری کنیم و اگر منافعی وجود دارد در اختیار این جمع قرار گیرد.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار