ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نارضایتی بازنشستگان از خدمات بیمه درمان و تکمیلی:

0
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رادیو گفتگو در برنامه گفتگوی اجتماعی به بررسی موضوع بیمه با حضور آقای علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخته است. مشروح این گفتگو:
شما سالها از این بیمه ها استفاده کردید و الان بازنشسته هستید و مسئولیت یک سندیکا و یک کار کانونی را که متعلق به کارگران بازنشسته تامین اجتماعی است برعهده دارید، چقدر از کیفیت بیمه ای که به کارگران تامین اجتماعی ارائه می شود رضایت دارید؟ همکاران شما و کسانی که عضو این کانون شما هستند آنها چقدر راضی هستند؟
قبل ازاینکه به بخش رضایت درمان بپردازیم اول در رابطه با بحث خود درمان که چی داشتیم و چی شد و الان چه وضعی داریم ، پاسخ دهم .از سال ۱۳۵۴ تا سال ۱۳۸۳ ما قانون الزام را داشتیم که درسازمان تامین اجتماعی و مجموعه نیروهایی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند دو نوع خدمات دارد درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم ، درمان مستقیم تمام بیمارستان های تحت پوشش خود سازمان یا درمانگاهها یا پاراکلینیک هایش اگر مراجعه می کردیم بدون دریافت فرانشیز آنجا خدمات میگرفتیم در درمان غیرمستقیم که طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی بودند تا سال ۱۳۸۳ ، ما درمان سرپایی هرجا می رفتیم طرف قرارداد ، سرپایی ۳۰ درصد فرانشیز می دادیم و بستری ۱۰ درصد فرانشیز می دادیم ما از آن درمان راضی بودیم ، رضایتمندی بازنشستگان یا شاغلین که در آن زمان ما بودیم رضایتمندی بیشتر بود ، در سال ۱۳۸۳ قانون ساختار نظام جامع و رفاه تامین اجتماعی تصویب شد که تبصره ماده ۲ آمده که می گوید درمان دو نوع است همگانی ، تکمیلی آنجا درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم ، اینجا می گوید درمان همگانی و درمان تکمیلی ، اینکه درمان پایه باید یک چارچوب و اساسنامه ای باید ظرف شش ماه از آن زمانی که قانون تصویب شد باید می نوشتند که من بیمه شده تا چه سقفی می توانم خدمات بگیرم بدون پرداخت فرانشیز که مازاد بر آن را من بروم بیمه خریداری کنم بابت درمان تکمیلی مان ، اختلافاتی که بوجود آمده در روند کار یکی بخش همین قانونیکه قبلاقانون الزام بود به آن صورت خدمات می داد بعد در سال ۱۳۸۳ تبصره ماده ۲ اینطوری برایمان تعریف کرده و آئین نامه اش هم قرار بوده ظرف شش ماه بنویسند درمان سرپایی، عمل یکروزه تا یک جایی باید تعریف کنند شما چه درمان مستقیم بروی یا غیرمستقیم بروید مجانی است این را سازمان تامین اجتماعی باید تقبل کند. این اتفاق تا به امروز نیفتاد اما در رابطه با بحث بیمه تکمیلی این اتفاق افتاده که فرق می کند درمان با بخش های دیگر مثلا در خدمات درمانی ممکن است آنجا این بیمه تکمیلی اش را طرف یا پول بیشتر می دهد یا دولت تقبل می کند آن پول بیشتری دهد برای خرید درمان تکمیلی، این جا ما بازنشستگان در هر صورت تا پایان قراردادمان که پایان آذرماه است ما ۹۰ هزار تومان به ازای هر بیمه شده قرارداد تکمیلی بستیم که از این ۹۰ هزار تومان ، ۵۰ درصدش را سازمان تامین اجتماعی می پردازد و ۵۰ درصدش را خود بیمه شده پرداخت میکند، سقف خدماتی هم که به ما می داد ۴۵ میلیون تومان بود ، یک جایی است که این رقم تغییر می کند در کشوری یا لشگری این عددها چون تغییر می کند خدماتی هم که میگیرند خدمات بالاتری ممکن است بگیرند ولی ما این خدمات را می گیریم این خدمات هم متاسفانه باید بگویم دراین دوره و در این دو سه ماه اخیر خدمات خیلی کمرنگ شد یا پول به طرف قرارداد پرداخت نشده از طریق بیمه تکمیلی ، بیمه شده وقتی مراجعه می کند به آن بیمارستان به او خدمات نمی دهند و این یک مقدار باعث نارضایتی بازنشستگان ما شده است که در دو سه ماه اخیر اتفاق افتاده است با طرف قراردادی که با بیمه تکمیلی آتیه سازان داریم امیدواریم که آتیه سازان جبران کند این قضایا را اگر جبران نکند بازنشستگان ما هیچ تمایلی ندارند که با آتیه سازان قرارداد بسته شود ضمن اینکه دیگران هم خیلی استقبال نکردند و قرار است فردا پس فردا مزایده ای گذاشتند این پاکت ها باز شود خیلی هم استقبال نشده به خاطر بالارفتن هزینه های درمان ، از زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی وقتی که بصورت نیمایی شد و آن رقم تقریبا ۴ برابر افزایش پیدا کرد بطور متوسط درمان ما تقریبا دو برابر افزایش پیدا کرد یعنی ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرد حقوق من هم برای اولین بار ۵۷ درصد برای حداقل بگیر و برای سایر سطوح ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان بود ، خیلی هم عالی بود آقای رئیس جمهور هم دیشب به این موضوع اشاره کرد ولی این طرف را اشاره نمی کند که تورم هم به مراتب بیشتر از آن چیزی که دادید یعنی ما واقعا شیرینی این عددی که امسال افزایش پیدا کرد و همه راضی بودیم نچشیدیم چون قیمت ها همه سرسام آور بالا رفت الان بازنشسته های ما به شدت از درمان گله مند هستند .در رابطه با بحث درمان ، تصمیمات کلی را سازمان نظام پزشکی می گیرد در آن سازمان نظام پزشکی ۹ نفر نشسته اند تصمیمات کلی بخش درمان را اینها تصمیم گیری می کنند حتی سازمان تامین اجتماعی که بالای ۵۰ درصد خدمات درمانی کشور را می دهد آن جا یک نفر سهمیه دارد ، سیاست هایی را که ابلاغ می شود از طریق این سازمان نظام پزشکی است که زیر نظر وزارت بهداشت و درمان هم عمل میکنند و نگاه کنید در رابطه با بحث یارانه ها گفتم مثلا یک بخشی از یارانه ها باید برود بابت درمان ، خود وزارت بهداشت این پول را گرفت ولی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرد ، در رابطه با بحث یک درصد ارزش افزوده را گفتند از آن محل یک بخشی باید برود بابت درمان ، وزارت بهداشت این را گرفت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرد. در رابطه با بحث سرانه درمان که مجلس همه ساله تصویب می کند برای کل کشور سرانه درمان تصویب می کنند فکر می کنم امسال ۱۵ هزار تومان به ازای هر نفر ولی این را وزارت بهداشت گرفت به سهم سازمان تامین اجتماعی را پرداخت نمی کند اینکه می فرمایند سازمان تامین اجتماعی به انحراف رفت ، این سازمان به انحراف نرفت این دولتمردان بودند با قدرتی که دارند سازمان را به انحراف بردند.
تعبیر خوبی نیست که این تعبیر را به کار ببرم الان نمی دانم وضعیت چگونه است ، در سال های گذشته ، سازمان تامین اجتماعی که صندوقی از مردم و برای مردم است تبدیل شده بود به گاو شیرده دولت . پرسش بزرگ این جا مطرح می شود چه کسی باید این بی توجهی ها را تبدیل به توجه کند. 
منبع : https://www.ghatreh.com/news/nn65589423

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار