ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا کار توزیع را به بخش تعاون نمی‌سپارید؟

0

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک روز تعاون به تعاونگران کشور اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در بخش تعاون این است که سهم تعاون در اقتصاد ملی محقق شود و برای این منظور طبق سیاست‌های اصل ۴۴ ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باید بخشی از شرکت‌های دولتی که تعدادشان زیاد است و گردش مالی و بودجه بسیار بالایی دارند با اولویت به بخش تعاون واگذار شوند.

وی گفت: این مسأله باعث می شود که هم سهم بخش تعاون بیشتر شود و هم اینکه در راستای افزایش بهره وری، تصدی‌گری های دولت را به بخش تعاون واگذار کنیم.

این فعال تعاونی ادامه داد: دومین موضوع این است که باید تلاش کنیم شرایط مشارکت مردم در بخش تعاون را فراهم کنیم چون دولت الان برای سرمایه گذاری در اقتصاد کشور هم به لحاظ جذب سرمایه‌های خارجی و هم سرمایه‌گذاری در بودجه مشکلاتی دارد لذا برای ورود سرمایه‌های خرد مردم که خیلی از آنها در قالب پس انداز، ارز و طلا است می‌توانیم شرایط خوبی را از طریق تضمین‌های صندوق ضمانت بخش تعاون فراهم کنیم.

حاج اسماعیلی گفت: در گذشته صندوق ضمانت بخش تعاون را نداشتیم و الان ۱۰ سالی است که به وجود آمده است که می‌تواند ریسک فعالیت‌های تعاونی را در کشور پایین بیاورد و از طریق آن راهکاری برای تقویت بخش تعاون و ورود دارایی‌ها و سرمایه های خرد مردم به بخش تعاون به عنوان سرمایه پیدا کنیم.

وی ادامه داد: امسال به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است و ما باید شرایط ورود فارغ التحصیلان را به عنوان افراد ماهر و کسانی که کارآفرین هستند از طریق فعالیت های شرکت بنیان و در قالب تعاونی ها ایجاد کنیم ولی سالها است در این زمینه کار نشده است اما امسال شرایط بهتر شده و شرکتهای دانش بنیان می توانند در قالب تعاونی‌ها شکل بگیرند که مجموعه فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشگاهیان با همکاری و هم افزایی در بخش تعاون در این زمینه کار کنند.

این فعال تعاونی در عین حال مسأله توزیع را در کشور مهم دانست و گفت:بخش تعاون با مسأله توزیع بسیار تناسب دارد و دولت هم اکنون در صدد آن است که وزارت بازرگانی مجدداً شکل بگیرد، بنابر این چرا ما بخش توزیع را در اختیار تعاونی ها قرار ندهیم؟ تعاون است که می تواند کار توزیع را به درستی انجام بدهد و از این طریق  علاوه بر حضور و نظارت بیشتر مردم، توزیع کالاها در کشور را بدون واسطه و مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده شاهد خواهیم بود.

منبع : https://www.isna.ir/news/1401061310186

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار