ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

صداوسیما در پوشش درخواست‌های صنفی بازنشستگان کوتاهی کرد:

0

در نشست اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مطرح شد؛

صداوسیما در پوشش درخواست‌های صنفی بازنشستگان کوتاهی کرد/ افزایش حقوق بازنشستگان تورم‌زا نیست.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور از عملکرد صداوسیما در عدم پوشش درخواست‌های بازنشستگان کارگری انتقاد کرد.

سایت اقتصادی ایران به نقل از ایلنا، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور) در نشست ماهیانه اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری که صبح امروز دوشنبه (۱۳تیر ماه) به صورت حضوری با محوریت پیگیری مطالبات بازنشستان برگزار شد، از عملکرد صداوسیما در پوشش وانعکاس اخبار بازنشستگان و مشکلات صنفی  پیش روی آن‌ها انتقاد کرد.

صادقی گفت: در ماه‌های اخیر، بازنشستگان کارگری تجمعات متعددی ترتیب دادند و به افزایش ده درصدی سایر سطوح اعتراض کردند اما متاسفانه این انتقادات توسط صداوسیما پوشش داده نشد. این در حالیست که همین صداوسیما در پوشش اخبار اعزام شماری از بازنشستگان به مشهد پیشقدم شده و با مثبت انگاشتن این خبر، آن را منعکس می‌کند.

او دامه داد: چرا اخبار مشکلات و مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی در رسانه ملی پوشش داده نمی‌شود؟ چرا کارگر و بازنشسته سهمی از رسانه‌ای که خودشان مالیات آن را می‌پردازند، ندارند؟

وی با بیان اینکه جامعه کارگری و بازنشسته از عملکرد رسانه ملی راضی نیست، افزود: در شرایطی که شمار زیادی از بازنشستگان در استانها و شهرستانهای کشور در این گرمای تابستان به مطالبات صنفی خود اعتراض دارند، وظیفه صداوسیما است که صدای مظلومیت بازنشستگان را به گوش مسئولان برساند.

به گفته صادقی، بازنشستگان و شاغلان تحت پوشش تامین اجتماعی، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و بی‌توجهی به دغدغه‌های این گروه، یعنی بی‌تفاوتی در مقابل نیمی از جمعیت کشور.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور ادامه داد: مطالبات بازنشستگان کاملا صنفی است و آن‌ها خواستار افزایش ۳۸ درصد ۵۱۵ هزار و ۱۶۹ هزار تومان افزایش حقوق خود هستند. با این حال دولت در جریان تصویب، پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی را تغییر داده و افزایش ۱۰درصدی را جایگزین آن کرده است.

او اضافه کرد: صندوق بیمه تامین اجتماعی بر مباحث و داده‌ها تعریف شده است و هر میزان یک بازنشسته بیمه‌پردازی کرده باید افزایش حقوق داشته باشد. به عنوان نمونه نمی‌شود بازنشسته‌ای ۱۳ میلیون در ماه پرداختی داشته و حق بیمه پرداخت کرده اما حالا به او بگویند چون سه برابر و یا چهار برابر حداقل حقوق دریافتی دارید بایستی ۱۰ درصد افزایش حقوق داشته باشید.

او گفت: ما مخالف افزایش ۵۷ درصدی افزایش حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی نیستیم و چون صندوق تامین اجتماعی بر مبنای داده است، می‌بایستی مزایا برای همگان یکسان و بر مبنای داده‌ها تعریف بشود. اینجا وظیفه صداوسیماست که با تریبون خود پیگیر عملی نشدن این افزایش حقوق بازنشستگان باشد.

به گفته صادقی؛ آنچه در این میان دل بارنشستگان را به درد آورده است این دوگانگی برخورهاست و تعارض در دیدگاه‌ها است. اینکه صداوسیما حضور ۱۲۰ بازنشسته تامین اجتماعی در مشهد را می‌بیند و با گرفتن گزارش تصویری تقدیر و تشکر آنها را منعکس می‌کند اما نقدهای بازنشستگانی که سه ماه است پیگیر مطالبات خود هستند را نمی‌بیند، دوگانگی است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامه کارگری با بیان اینکه ما بازنشستگان مطالبات خود را در روز تامین اجتماعی به گوش مسئولان می‌رسانیم، در ادامه گفت: نگاه ما بازنشستگان به دولت نگاه انقلابی است و شعارهایش بارها در صداوسیما در حمایت از بازنشستگان و بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها منتشر شده است. بر این اساس از مسئولان سوال می‌کنیم که چرا حقوق بازنشستگان را سه ماه نگاه داشتند و آن را تصویب نمی‌کنند و راهکار هم ارائه نمی‌دهند. حداقل آن را مجددا به تامین اجتماعی بازگردانید تا چاره‌اندیشی شود.

صادقی با بیان اینکه شب گذشته دولت ۳۸ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان اختصاص داد، سوال ما این است که این منابع از کجا تامین شده است، گفت: منابعی که به معلمان اختصاص داده‌اید از مالیات بر درآمد بازنشستگان مرد و زن کارگر و کارمند و بازنشستگان کشوری و لشکری است. بازنشستگان تامین اجتماعی مهمان جیب خود هستند و از منابع درآمدی خود حقوق دریافت می‌کنند بنابراین درخواست ما از دولت این است که اگر افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب نمی‌کند، حداقل آن را به تامین اجتماعی بازگرداند.

او گفت: منابع درآمدی ما بازنشستگان کارگری از عوارض، صدقه و منابع درآمدی عمومی تامین نمی‌شود. بانشستگان کارگری عزت‌مندانه ۲۵ تا ۳۰ سال حق بیمه‌پردازی داشته‌اند.

معاون دبیرکل خانه کارگر با انتقاد از اظهارنظرهایی که افزایش حقوق بازنشستگان را تورم‌زا می‌داند، صندوق تامین اجتماعی متعلق به ده‌ها میلیون کارگر و بازنشسته است و نباید با آبروی این قشر شریف بازی کرد.

او با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تورم‌زا نیست، گفت: ظرف یک شب و با یک سخنرانی؛ مستغلات و دارایی برخی افراد ده برابر می‌شود اما دارایی آن بازنشسته‌ای که در بانک مبالغ ناچیزی بعد از عمری تلاش با بهره‌ی ۱۳ تا ۱۷ درصد سپرده، در مقابل ارز خارجی یک شبه ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

صادقی با بیان اینکه ما بازنشستگان باید مواظب باشیم که عده‌ای از مطالباتمان سوءاستفاده نکنند و آن‌ها را به ناآرامی نکشند، عنوان کرد: مطالبات ما بازنشستگان از دولت و دستگاه‌های اجرایی مشخص و معین است.

وی با تاکید بر این نکته که مطالبات بازنشستگان کاملا صنفی است، گفت: بازنشستگان باید مراقب باشند که عده‌ای از بیان مطالباتشان سوءاستفاده نکنند.

معاون دبیرکل خانه کارگر همچنین تاکید کرد: پیگیری مطالبات باید از مجاری قانونی صورت گیرد و از طریق کانال‌های درست مطرح شود و افرادی هم که به نوعی مدیریت این مطالبات را برعهده دارند باید مراقبت کنند که دیگران نتوانند از طرح این مطالبات سوءاستفاده کنند. نباید یک موضوع صنفی و یک مطالبه قانونی را با یک موضوع سیاسی خلط کنند. باید این گروه از مطالبات از راه درست و چارچوب قانون اساسی پیگیری شوند.

صادقی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان از دولت به مجلس رفته و کمیته تطبیق و تنفیح قوانین این موضوع را بررسی کرده است، گفت: کمیته تطبیق و تنفیح قوانین مصوبه ده درصد دولت در افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح را رد کرده‌ است اما به استناد اصل ۸۵.۱۳۸ قانون اساسی این مصوبه باید به دست رئیس مجلس برسد به این دلیل که این کارگروه بازوی فکری رئیس مجلس است و نظر تخصصی خود را اعلام کرده است، در عین حال رئیس مجلس ده روز تا یک ماه فرصت دارد این موضوع را به دولت ابلاغ کند که مصوبه ده درصدی ابطال شود حال دولت مخیر است آن را به تامین اجتماعی بازگرداند یا خودش (با نظر خواهی از شرکای اجتماعی) در آن تجدیدنظر کند. هنوز رئیس مجلس آن را امضاء نکرده و فرصت قانون تا ۲۳ تیر در اختیار دارد.

صادقی همچنین تصریح کرد: یک نماینده بازنشسته باید مولفه‌هایی که ما بازنشستگان را به حقوق قانونی‌مان نزدیک می‌کند را لحاظ کند. اگر در یک نماینده بازنشسته؛ احساس بر عقل غلبه کند، مثل یک فرمانده‌ای می‌ماند که همراهان خود را به سمت میدان مین هدایت می‌کند.

این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنانش درخصوص لزوم تصویب لایحه‌ی دائمی کردن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: بر اساس تبصره ۴ بودجه تامین اجتماعی ما امکان متناسب‌سازی حقوق را داریم و این امر به سازمان تامین اجتماعی تکلیف شده است. در این مورد اول باید افزایش حقوق صورت بگیرد و بعد متناسب‌سازی. متناسب‌سازی یعنی عقب‌ماندگی نشات گرفته از تصمیم حداقل حقوق مصوبه شورای عالی کار یا تصمیم گرفته شده ازسوی هیات دولت باید بالانس بشود.

این فعال کارگری درباره لزوم تصویب لایحه‌ی دائمی کردن همسان‌سازی گفت: اگر افزایش ۳۸ درصدی حقوق و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعمال بشود جامعه بازنشسته رضایت‌مند خواهند بود. نکته دیگر حدود ۹۰۰ هزار بازنشسته بر مبنای متناسب‌سازی ۲۵ درصد طلب دارند که این طلب برای آن‌ها محفوظ است.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار