ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سازمان تامین اجتماعی متناسب‌سازی را اجرا کند:

0

در گردهمایی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مطرح شد؛

صادقی: سازمان تامین اجتماعی متناسب‌سازی را اجرا کند/ درخواست از بازنشستگان برای شرکت در انتخابات کانون بازنشستگان.

گردهمایی اعضای اتحادیه‌های پیشکسوتان جامعه کارگری در محل دفتر تهران خانه کارگر برگزار شد.

سایت اقتصادی ایران به نقل از ایلنا، مهرداد دارانی، عضو خانه کارگر و پژوهشگر تامین اجتماعی در این ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم نسبت به بازنشستگان حاضر در جلسه از حضار خواست تا سوالات خود را با هیات مدیره مطرح کنند.

وی درباره رای اخیر هیات تطبیق مجلس درباره بازنشستگان گفت: ما به ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با کمک حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان بیش از ۴۰ سند از صندوق تامین اجتماعی و تفاسیر قانونی به ایشان ارائه دادیم و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز با ما همکاری کرد.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه در ابتدا هیات تطبیق مجلس ادعای ما را رد کرد ولی مذاکرات نمایندگان بازنشستگان باعث شد که آنها اقناع شوند، اظهار داشت: دموکراسی یک معامله بین ما فرودستان و دولتی‌ها به عنوان فرادستان است. ما در مجلس و شورای شهر نماینده و نفر نداریم و اگر جامعه کارگری، نماینده‌ای در مجلس داشت، دولت جرات این را نداشت به‌جای مصوبه شورای عالی کار افزایش ۱۰ درصدی را تصویب کند.

دارانی با اشاره به اینکه اعضای خانه کارگر برای انتخابات کانون بازنشستگان در روزهای اخیر لیست ارائه داده است، تصریح کرد: در دولت، مجلس، نهادها و فضاهای صنفی ما باید گردش مدیران داشته باشیم و نیاز هست تا به جای ائتلاف‌های سیاسی به کارآمدی و ایده نو در انتخاب فعالان و مدیران اهمیت دهیم تا مفسده‌های احتمالی پیش نیاید.

وی با اشاره به برنامه‌های لیست خانه کارگر در انتخابات کانون بازنشستگان خاطرنشان کرد: امکانات رفاهی، لغو قرارداد با بیمه ناکارآمد آتیه‌ساز، ادواری کردن هیات مدیره با محدودیت دوره‌ای انتخاب از طریق اصلاح اساسنامه و موارد رفاهی از طریق مذاکره با شرکت‌ها، جز برنامه این لیست است.

در ادامه این گردهمایی، حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به سخنرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کارگری و صنفی باید دچار پوست‌اندازی دائم باشد. این هم در حوزه شاغلان و هم حوزه بازنشستگان است. ما متاثر از تصمیماتی هستیم که با هم‌افزایی و مشارکت همگانی می‌توانیم آنها را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه دولت تصور می‌کند تصمیم‌گیرنده درباره صندوقی است که دولتی نیست و دولت به آن بدهکار هم هست، ابراز داشت: دولت مدعی است حقوق لشگری‌ها و کشوری‌ها هم باید بدهد و دچار مشکل است اما باید در ابتدای تصمیم‌گیری باید این محدودیت‌های مالی خود را لحاظ کند. صندوق تامین اجتماعی DB یا defined benefit است و مزایای تعریف شده را اصطلاحا پوشش می‌دهد.

این فعال کارگری افزود: با این حساب اگر دولت بخواهد اینطور حقوق بدهد، در این صندوق باید همه باید اندازه کف‌ حق بیمه بریزند و در این صورت صندوق از هم می‌پاشد.

صادقی با رد این ادعا که حداقل‌بگیران تامین اجتماعی ۷۰ درصد هستند، بیان کرد: دولت به‌جای برخورد پاسکاری گونه با ما بین هیات وزیران و مجلس، کار خود را درست انجام دهد. مجلس اظهار می‌کند که تصمیم دولت غلط است و دولت صرفا ایراد شکلی می‌گیرد و حرف محتوایی ندارد.

وی خطاب به رئیس مجلس یاآور شد: بازنشستگان منتظرند تا قالیباف نظر خود را ابلاغ کند اما ما شاهد تعلل مجلس هستیم و این باعث اعتراضات بازنشستگان در سطح عمومی جامعه شده است. در اینجا مسئول اعتراضات مسئولان هستند، نه معترضان!

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه دولت تصمیمی شتاب‌زده در مورد یارانه‌ها گرفته و این موضوع، منجر به تورم شده است، عنوان کرد: با این وجود حالا می‌خواهد با دستور قیمت‌ها را به اردیبهشت برگرداند. در این شرایط با این همه تصمیم تورم‌زا دولت مدعی است صندوقی که در آن بازنشسته مهمان جیب خود هستند را تورم‌زا می‌خواند. سپس احکام را با عجله قبل نهایی شدن دریافتی بازنشستگان در مجلس و دولت در پروفایل تامین اجتماعی بگذارد.

صادقی اضافه کرد: از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم در این شرایط متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خود را طبق وظیفه خود اجرا کند و ما پیگیر این مسئله هستیم. همچنین ایشان پرداخت ۲۵ درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی پارسال را نیز انجام دهد.

در پایان این نشست، حسین حبیبی، رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به افزایش هزینه‌های زندگی گفت: دولت برخلاف نظر مجلس و شورای نگهبان، کارگران خود را مثل کارمندان افزایش ۱۰ درصدی داد و قانون را در زمینه مصوبات شورای عالی کار رعایت نکرد. ما در همان مقطع گفتیم که هر کارگری تابع قانون کار است و اعتراض و اقدام قانونی در دیوان عدالت اداری کردیم.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم تا بازنشستگان در اجتماعات خود شعارهای سیاسی ندهند و همچنان خواسته‌های خود را صنفی مطرح کنند، اظهار داشت: بازنشستگان همچنین از لیست صادقی در انتخابات کانون بازنشستگان حمایت کرده و در این انتخابات شرکت کنند.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار