ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هشدار به مالیات از سپرده‌های بانکی:

0

سایت اقتصادی ایران به نقل از بنکر (Banker)، در نتیجه منبع درآمد جدیدی برای سازمان امور مالیاتی به وجود می‌آید. البته در ماه‌های گذشته رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود، دریافت مالیات از سود سپرده بانکی شامل افراد حقوقی می‌شود و شامل سود سپرده بانکی افراد حقیقی نمی‌شود.

اگر چه طبق بند ۲ ماده ۱۴۵ قانون مالیات‌های مستقیم، سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی از پرداخت مالیات معاف است اما ظاهراً قرار بر این است که تصمیم کسر مالیات از حساب اشخاص حقیقی بر اساس پیشنهاد جدید وزارت اقتصاد اجرایی شود.

پیرامون این موضوع سیاوش غیبی پور، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با گسترش نیوز گفت: اخذ مالیات از سپرده بانکی در این وضعیت اقتصادی که کسب‌وکارها فعال نیستند، به صلاح اقتصاد کشور نیست. سپرده‌ها به عنوان پس‌انداز محل ارتزاق عده‌ای از مردم است. اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی به این افراد لطمه می‌زند. زمانی که جامعه در حال تولید و خوداشتغالی است و اقتصاد ثبات دارد؛ می‌توان صحبت از مالیات کرد.

غیبی پور اظهار کرد: اجرای مالیات بر سپرده‌های بانکی تولید را از بین می‌رود و به صورت غیرمستقیم سفته‌بازی و دلالی را افزایش می‌دهد. دارایی مردم در بازار طلا، ماشین و مسکن سرگردان خواهد شد. این کار به نفع سرمایه‌گذاری متخصص نیست و به سرمایه آنها لطمه می‌خورد.

ورود دارایی مردم به بازارهای موازی

وی افزود: این کار منجر به افزایش قیمت در بازار می‌شود. پولی وارد بازار می‌شود که تقاضای خرید واقعی در آن نیست. تنها به واسطه ایجاد مصلحت وارد بازار شده است. زمانی که برای ایجاد منفعت دارایی به بازار تزریق می‌کنیم، قیمت کاذب بالا می‌رود تا به تفاوت حرید و فروش سرمایه‌گذار منفعت ببرد. در نتیجه تورم بیشتر می‌شود.

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: قطعاً مردم به سمت بورس جذب نخواهند شد اما احتمالاً با اجرای مالیات بر سپرده‌های بانکی بازار مسکن، خودرو و طلا مورد استقبال قرار خواهد گرفت. بازار ارز هم به واسطه نوسانات اخیر گزینه خوبی برای مردم نخواهد بود. از سویی عده‌ای هم با توجه به روند نزولی در بازار ارزهای دیجیتال جذب این بازار می‌شوند.

۹۹ درصد مالیات‌ها ظالمانه است

غیبی پور خاطرنشان کرد: اخذ مالیات به صورت کلی کار غلطی نیست اما شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای است که کفاف زندگی را نمی‌دهد. فشار بر کسبه برای اخذ مالیاتی دارند اما حدود ۹۹ درصد مالیات‌ها غیر کارشناسی، دستوری و ظالمانه است. دولت هم گوش شنوا ندارد. تنها به دنبال اخذ مالیات است و به عواقب آن فکر نمی‌کند.

وی در پایان گفت: فعالین اقتصادی و انجمن‌ها همه تأکید کرده‌اند که این روند اشتباه است. در اصناف سود کمی را شاهد هستیم، به طور مثال در صنف تلفن همراه سود یک درصد است. همه حتی کارشناسان مالیاتی هم این موضوع را می‌دانند. این مدل برخورد و عدم کارشناسی و فشار بر کسب‌وکارها تبعات جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

غوغای مالیات در فضای مجازی و حقیقی

مالیات یکی از پرتکرارترین واژه‌ها در هفته گذشته بود. بحث مالیات از فرایند اخذ مالیات از پوزها و درگاه‌های پرداخت شروع شد و خیلی از کسب‌وکارها از ارائه دستگاه کارت‌خوان به مشتری‌ها خودداری می‌کردند و پول نقدی درخواست می‌کنند. البته کسب‌وکارها دچار اشتباه شده‌اند و دستگاه‌های پوز مبنای اخذ مالیات نیستند، تنها یکی از ابزارهای بررسی تراکنش‌های اصناف است.

با تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی دیگر راهی برای فرار از پرداخت مالیات وجود ندارد. مالیات از اینفلوئنسرها هم سر و صدای زیادی به همراه داشت. اسامی ۲۲۰ نفر از اینفلوئنسرهای شناسایی شده است و این افراد تا پایان تیرماه باید اظهارنامه مالیاتی خود را تهیه کنند.

اگر چه مردم موافق دریافت مالیات از سلبریتی ها در فضای مجازی هستند اما باید در خصوص افرادی که با سختی کسب و کار در این فضا ایجاد کرده‌اند و در شرایط اقتصادی موجود تنها منبع درآمدشان فضای مجازی است، تصمیم متفاوتی گرفته شود.

برگرفته از : https://banker.ir/p

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار