ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حق الزحمه مشاوران املاک برای انواع معاملات چقدر است؟

0

میزان حق الزحمه مشاور املاک، برای معاملات خرید و فروش ملک، ۰.۵ درصد از قیمت ملک بوده که از هر دو طرف معامله، دریافت می شود.

سایت اقتصادی ایران به نقل ازچابک آنلاین، شراره عبازاده،  در نهایت، ۹ درصد نیز به عنوان مالیات بر ارزش افزوده، از طرفین معامله ملک، دریافت خواهد شد.

کمیسیون مشاورین املاک در معاملات رهن کامل، ۰٫۵ درصد از ارزش کل رهن بوده که از هر دو طرف قرارداد، به طور جداگانه، دریافت می شود.

در انتها، ۹ درصد  نیز به عنوان مالیات بر ارزش افزوده، به مبلغ کمیسیون، افزوده خواهد شد.

در معاملات رهن و اجاره، برای محاسبه کمیسیون مشاورین املاک، ابتدا مبلغ رهن به اجاره، تبدیل می شود.

سپس، عدد بدست آمده را با مبلغ اجاره یک ماه، جمع کرده  و حاصل، در ۲۵ درصد ضرب می شود. در انتها نیز ۹ درصد به عنوان مالیات، به مبلغ کمیسیون، افزوده خواهد شد.

برای معاملاتی که اجاره صرف باشد، یعنی در آن، مبلغ رهن، در نظر گرفته نشود نیز ۲۵ درصد از اجاره بهای یک ماه، برای هر یک از طرفین، به عنوان حق کمیسیون مشاوران املاک، در نظر گرفته می شود و ۹ درصد مالیات ارزش افزوده نیز  به آن افزوده می شود.

برای تعیین کمیسیون تمدید اجاره، ابتدا یک دهم حق کمیسیون اجاره را محاسبه کرده، سپس ۹ درصد به آن به عنوان مالیات، به مبلغ کمیسیون تمدید اجاره افزوده می شود.

این مبلغ از هر یک از طرفین قرارداد، دریافت می شود.

نرخ کمیسیون معاملات مسکن در معاملات مشارکت، چهار دهم درصد،است؛ بدین معنی که از هر طرف قرارداد، دو دهم درصد، به علاوه ۹ درصد مالیات ارزش افزوده، دریافت خواهد شد.

برگرفته از : https://www.chabokonline.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار