ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

۸ اشتباه رایج حسابداری در کسب و کارهای کوچک:

0

با وجود تنوعی که در نرم افزارهای حسابداری مناسب کسب و کارهای کوچک وجود دارد،‌ می‌توانید جریان مالی را به شکل دقیقی ثبت کنید. با این که این نرم افزارها حسابرسی تراکنش‌های مالی را ساده کردند، اما هنوز اشتباهاتی توسط مدیران و صاحبان مشاغل کوچک برای حسابداری انجام‌ می‌شود که‌ می‌تواند زیان‌ده باشد.

سایت اقتصادی ایران به نقل از کاماپرس، به نقل از کسبه، برخی از اشتباهات حسابداری کوچک و جزئی هستند و‌ می‌توان آنها را به راحتی اصلاح کرد. اما اشتباهات جدی ممکن است تاثیر چشمگیری روی سلامت مالی کسب و کار داشته باشند. در این بخش اشتباهات رایج حسابداری را معرفی‌ می‌کنیم.

۱٫   فرض اینکه سود همیشه به معنای جریان نقدی است

تصور کنید یک قرارداد ۵۰ میلیونی بستید که قرار است ۳ ماه دیگر محقق شود. این قرارداد ۲۰ میلیون تومان برای شما هزینه دارد. پس‌ می‌توان نتیجه گرفت که این قرارداد ۳۰ میلیون تومان سود دارد. اما اگر پروژه طبق برنامه پیش نرود و به جای ۳ ماه، ۶ ماه طول بکشد چه؟! در این شرایط هزینه‌های شما بیشتر از ۲۰ میلیون خواهد شد.

پس بهتر است هر معامله را زمانی که محقق‌ می‌شود به عنوان درآمد به سیستم حسابداری خود وارد کنید تا دخل و خرج شرکت دچار مشکل نشود.

۲٫   حسابداری را به اندازه کافی جدی نگیرید

حسابداری برای تمام تراکنش‌های مالی کسب و کار است؛ چه تراکنش‌های چند هزارتومانی و چه چند صد میلیون تومانی. مطمئن شوید همه چیز در حساب‌های شما ثبت و به درستی طبقه بندی شده است. ثبت دقیق اطلاعات مالی، تحلیل روند کسب و کار را هم آسان‌تر‌ می‌کند. حسابداری، حفظ امنیت مالی است.

۳٫   کارکنان و پیمانکاران را تعیین نکنید

اگر در کسب و کار خود کارمند دارید، آیا آنها کارمندان کسب و کار شما هستند یا افراد و شرکت‌هایی هستند که به صورت قراردادی استخدام کرده‌اید؟ برای حسابداری دقیق امور مالی باید تفاوت کارمند و پیمانکار را بدانید تا از ثبت نادرست اطلاعات جلوگیری کنید.

۴٫   همه امور حسابداری را خودتان انجام دهید

در کسب و کارهای کوچک بسیاری از مدیران، خودشان امور حسابداری را بر عهده‌ می‌گیرند تا هزینه‌ها را کاهش دهند؛ در حالی که بر عهده گرفتن مدیریت تمام بخش‌ها‌ می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای کسب و کارتان رقم بزند. هرچند که حسابداری هزینه‌هایی را در پی دارد، اما اگر به درستی دنبال شود در هزینه‌های آتی صرفه جویی‌ می‌کند؛ به خصوص زمانی که مدیر کسب و کار اطلاعی از شرایط قانونی مالی کشور نداشته باشد.

حسابداری در کسب و کارهای کوچک-کاماپرس

۵٫   دفاتر حسابداری با حساب‌های بانکی مطابقت نداشته باشد

مهم است که کسب و کار مرتبا حساب‌های خود را تطبیق دهد. موجودی حساب‌ها و دفاتر باید مطابقت داشته باشد و برای این کار باید حتی هزینه‌های کوچکی که تصور‌ می‌کنید اهمیت ندارند را به دفاتر اضافه کنید تا پیگیری وضعیت مالی دقیق‌تر شود.

۶٫   ثبت تراکنش‌های کوچک فراموش شود

حتی اگر تراکنش‌ها ناچیز و کوچک باشد،‌ می‌تواند در پیگیری امور مالی دفاتر حسابداری مشکل ایجاد کند. به خصوص تراکنش‌هایی که مبتنی بر پول نقدی بوده‌اند. پس برای مدیریت تراکنش‌های بزرگ، فراموش نکنید که تمام تراکنش‌ها باید ثبت شود.

۷٫   با حسابدار خود ارتباط ضعیف داشته باشید

آیا حسابدار شما‌ می‌داند که در کسب و کارتان چه‌ می‌گذرد؟ اشتباهات به ظاهر کوچک مانند خرید محصولات یا خدمات یا هزینه‌های مکرر ماهانه و گزارش نکردن این موارد به حسابدار‌ می‌تواند مشکلات جدی را برای آینده کسب و کارتان رقم بزند.

حسابداری در کسب و کارهای کوچک-کاماپرس

۸٫   بودجه مشخص به هر پروژه اختصاص داده نشود

اگر پروژه‌ها را بدون تعیین بودجه مشخص شروع‌ می‌کنید، وارد مسیر خرج کردن بیشتر از تصورتان شده‌اید! عدم تخصیص بودجه کنترا پروژه‌ها را دشوارتر کرده و بازدهی سرمایه گذاری را کاهش‌ می‌دهد.

برگرفته از : https://kamapress.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار