ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

متأسفانه زمزمه‌های ناصوابی نیز از گوشه کنار به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تورم‌زا است:

0

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد؛

بازنشستگان تأمین اجتماعی در انتظار تحقق مطالبات.

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار توجه به مسائل و مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران شده است.

علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر، به جزئیات این نامه اشاره کرد و گفت: در این نامه، ضرورت توجه جدی به مسائل بازنشستگان و مستمری بگیرانی است که به تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری آئینه تمام‌نمای شاغلان هستند، مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان این مطلب که بازنشستگان و مستمری بگیران در دوران اشتغال نقشی غیر قابل انکار در سرفرازی و آبادانی این مرز و بوم ایفا کرده‌اند و امروز در معرض دیدگان و قضاوت همگان قرار دارند، افزود: زیبنده نیست هر روز شاهد فریاد عدالت‌خواهی آنها و بی توجهی به امور بدیهی و اولیه از سوی مسئولان باشیم.

بیات در ادامه این نامه عنوان داشته است: چند صباحی از تصویب افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی مطابق با اصول و مواد قانونی مشخص و مصرح از جمله مصوبات شورای عالی کار گذشته است. اعتراض، ناخرسندی و نگرانی بر حق تشکلات و کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور که جمعیتی بالغ بر ۱۲ میلیون نفر را نمایندگی می‌کنند، از گوشه کنار به گوش می‌رسد. سایه بی اعتمادی و خطر کاهش بیش از پیش سرمایه اجتماعی و جنب و جوش فرصت طلبان داخلی و خارجی روز به روز بیشتر می‌شود و وعده‌های گاه بی گاه مسئولان و بیان عذرهای بدتر از گناه روح و روان بازنشستگان و مستمری بگیران را به بازی گرفته است. این در حالی است که بیش از ۶۰ درصد مستمری بگیران تأمین اجتماعی که حداقل بگیرند، در سال‌های پرمناقشه، پر فراز نشیب و بی ثبات اقتصادی، ناتوان، درمانده و دل نگران هستند.

وی با مخاطب قرار دادن رئیس جمهور، گفت: حواشی تعلل و تأخیر در تصویب و ابلاغ افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی توسط هیأت دولت متأسفانه اصل اقدام را به حاشیه رانده و تبعات منفی و روزافزونی را با خود به همراه آورده است.

بیات ادامه داد: صبر و متانت بازنشستگان و مستمری بگیران که دل در گرو نظام دارند و از حامیان ثبات، آرامش و همراهی دلسوزانه و هوشیارانه با انقلاب اسلامی هستند، نباید مصروف چنین درخواست‌های ابتدایی و ساده‌ای شود. آنها بر سر سفره خودشان که با زحمت و تلاش طاقت‌فرسا و چندین ساله حاصل شده است، حاضرند و منت هیچ احد و گروه و دسته‌ای بر سرشان نیست.

وی افزود: بازنشستگان و مستمری بگیران به هیچ جریانی اجازه سوءاستفاده از مطالبات خود را نداده و نخواهند داد.

بیات با طرح این سوال که آیا رسیدگی و اقدام به موقع دولتمردان و از بلاتکلیفی خارج شدن بیش از یک ششم جمعیت کشور از اولویت کافی و لازم برخوردار نیست، گفت: توقع داریم مسئولان امر، اقدام امیدوار کننده‌ای که پس از سال‌ها به لحاظ جبران بخشی از عقب ماندگی‌های افزایش حقوق و دستمزد و مستمری بازنشستگان با نرخ فزاینده تورم در سال جاری ایجاد شده است را با پایان خوش و امیدبخش همراه نمایند و اجازه ندهند بدخواهان و سوءاستفاده کنندگان از جریان اصیل مطالبه گری و حق‌جویی بازنشستگان و مستمری بگیران، بهره برداری کنند و اینگونه القا نمایند که کم توجهی به مطالبات حقه آنها توسط مسئولان به رویه‌ای معمول بدل شده است.

وی افزود: ناگفته نماند در کنار تسریع تصویب و ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی باید فکر و اقدامی عاجل، دوراندیشانه و پایدار به منظور تقویت بنیان‌های حمایتی و معیشتی برای جلوگیری از آسیب پذیری اقشار کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی کرد. چرا که در رهگذر جراحی اقتصادی و اجرای طرح مردمی سازی رایانه‌ها تضمین حفظ و بهبود شرایط معیشتی مستمری بگیران از واجبات است.

بیات با بیان این مطلب که متأسفانه زمزمه‌های ناصوابی نیز از گوشه کنار به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تورم‌زا است، گفت: بسترهای افزایش تورم را باید در عرصه‌های دیگر جستجو کرد نه افزایش منطقی دستمزد کارگران و حقوق بازنشستگان.

وی در ادامه از رئیس جمهور درخواست کرده است؛ موضوع تصویب و ابلاغ افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با قید فوریت در دستور کار هیأت وزیران قرار گرفته و موجبات تسریع در پرداخت مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی فراهم گردد.

برگرفته از : https://www.mehrnews.com/news/5495163

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار