ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا افزایش مستمری بازنشستگان تصویب نشد؟

0

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مطرح کرد؛

چرا افزایش مستمری بازنشستگان تصویب نشد؟

حسن صادقی گفت: توصیه می‌کنیم مصوبه تامین اجتماعی را سریع تصویب و برای اجرا به سازمان برگردانند تا بازنشستگان آرامش فکری و روانی پیدا کنند؛ بازنشستگان دیگر بیش از این نمی‌تواننند منتظر بمانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشستِ چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشتِ هیات دولت، بازهم افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به تصویب نرسید؛ بازنشستگان حقوق اردیبهشت خود را بدون افزایش دریافت کرده‌اند و همچنان در انتظار تصویب افزایش مستمری‌ها هستند؛ بیش از دو هفته است که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مصوبه‌ی افزایش مستمری‌ها را برای تصویب نهایی به هیات دولت فرستاده اما مشخص نیست چرا در تصویب و ابلاغ تاخیر می‌شود؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این رابطه می‌گوید: متاسفانه بازهم افزایش مستمری بازنشستگان مصوب نشد و تکلیف را مشخص نکردند؛ حتی دلایلی را که منجر به‌عدم تصمیم گیری شده، اعلام نمی‌کنند تا جامعه کارگری بتواند با مذاکره مشکل را حل کند؛ در واقع بازنشستگان را در خوف و رجاء نگه داشته‌اند و این شیوه، برخورد مناسبی با جامعه ۱۲ یا ۱۳ میلیون نفریِ خانواده‌ی بازنشستگان کارگری کشور نیست.

او اضافه می‌کند: به نظر می‌رسد این نحوه برخورد، فقط فرصت خریدن برای اتخاذ یک تصمیم ناعادلانه است که در طول دوران‌های گذشته سابقه نداشته است؛ ما به این برخورد معترض هستیم؛ دولت نباید باعدم تصویب مصوبه‌ی شورایعالی کار برای بازنشستگان، بستر نارضایتی را فراهم کند؛ براساس قانون، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ابتدا توسط مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به تصویب هیئت مدیره این سازمان می‌رسد. سپس این مصوبه در مرحله بعد به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل داده می‌شود تا جهت بررسی و تصویب، در جلسه هیئت دولت مطرح نماید. به عبارتی هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزایش مستمری به اندازه‌ی مصوبات شورایعالی کار را تصویب کرده، سازوکارهای اجرای آن دیده شده و منابع نیز برای آن فراهم شده است؛ دولت صرفاً تایید کننده‌ی نهایی این مصوبه است. برای اینکه بداند سهم خود را که در بودجه مصوب شده، برای پیشبرد مصوبه پرداخت کند؛ دولت نباید در امضای مصوبه‌ی هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تعلل کند و جامعه بازنشستگان را دچار نگرانی و سردرگمی سازد.

صادقی با بیان اینکه «از یکسو افزایش مستمری بازنشستگان را تصویب نمی‌کنند و از سوی دیگر، آزادسازی قیمت‌ها صورت می‌گیرد» اضافه می‌کند: این برخورد دوگانه به ضرر کارگران و بازنشستگان است و نشان می‌دهد تفکر علمی و حساب شده پشت تصمیم گیری‌های اقتصادی نیست؛ دولت نباید اقتصاد و معیشت را دنده خلاص به حال خود رها کند؛ اکنون مساله معیشت به حال خود رها شده و تورم ترمز بریده و هیچ کس جلودارش نیست. تصمیمات دولت باید به گونه‌ای باشد که اوضاع را به سمت بهبود پیش ببرد نه اینکه باعدم تصویب افزایش مستمری ها، این ترمزبریدگی و رهاشدگی تشدید شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر اینکه باید بگذارند حقوق بازنشستگان براساس قانون افزایش یابد؛ می‌گوید: اگر به سرعت افزایش مستمری بازنشستگان تصویب و برای اجرا به سازمان ابلاغ نشود، هفته آینده فکری به حال رساندن صدایمان به گوش دولتمردانِ مخالفِ حق طلبی بازنشستگان تأمین اجتماعی، می‌کنیم و از مسیرهای مختلف احقاق حق را دنبال خواهیم کرد؛ شاید یکی از این مسیرها، حضور در تجمعی عظیم باشد. ما در مقابل اجحاف نسبت به بازنشستگان ساکت نمی‌نشینیم.

صادقی ادامه می‌دهد: کارگران نه نقشی در آزادسازی ارز و حذف ارز ترجیحی داشته‌اند نه مسبب تخریب اقتصاد بوده‌اند؛ همواره در جبهه نظام ایستاده‌اند و برای سازندگی و پیشرفت کشور از جان مایه گذاشته‌اند؛ حالا عادلانه نیست که با این بی‌توجهی‌ها تنبیه شوند؛ ما به دولتمردان توصیه می‌کنیم با تصویب افزایش مستمری بازنشستگان، اجازه ندهند بین این گروه از زحمتکشان کشور و دولتمردان شکاف و فاصله بیفتد؛ بازنشستگان از منابع داخلی سازمان تامین اجتماعی حقوق می‌گیرند و از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند؛ دولت برای انجام تعهدات ۴۰ساله خود، فقط ۹۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه در نظر گرفته و آن را به صورت سهام شرکت‌های اغلب ورشکسته به سازمان می‌پردازد؛ ما این رفتار را به اجبار پذیرفته‌ایم و در مقابل توقع داریم تصمیم گیری‌ها به نفع ثروتمندان و اغنیا نباشد؛ دولت در کنار بازنشستگان و محرومان بایستد.

او می‌افزاید: تخم مرغ یک شبه از ۴۱ هزار تومان به ۷۵ هزار تومان می‌رسد اما افزایش حقوق بازنشستگان متوقف می‌شود درحالیکه این افزایش هیچ باری روی خزانه نیست؛ بازنشستگان به این شیوه برخورد معترضند و انتقاد جدی دارند؛ توصیه می‌کنیم مصوبه تامین اجتماعی را سریع تصویب و برای اجرا به سازمان برگردانند تا بازنشستگان آرامش فکری و روانی پیدا کنند؛ بازنشستگان دیگر بیش از این نمی‌تواننند منتظر بمانند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار