ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خرید لوازم خانگی ایرانی هم برای مردم سخت شده است :

0

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: در بازار لوازم خانگی با رکود شدیدی مواجه هستیم، قیمت کالاها در سال‌های اخیر افزایش و قدرت خرید مردم کم شده است.

محمدحسن اسلامیان درباره قیمت لوازم خانگی در بازار به ایلنا گفت: تغییر قیمت در لوازم خانگی باید با هماهنگی سازمان صمت انجام شود که در این سوی سال ما هنوز با افزایش قیمتی مواجه نبوده‌ و تغییری نداشته‌ایم. با این وجود در بازار لوازم خانگی با رکود شدیدی مواجه هستیم، قیمت کالاها در سال‌های اخیر افزایش و قدرت خرید مردم کم شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کارخانه‌های ما افزایش قیمت حامل‌های انرژی، مواد اولیه و حقوق و دستمزد را در سال جدید داشتند ولی عدم تقاضا از سوی مردم و ندادن مجوز افزایش قیمت از سوی وزارت صمت باعث شده تا این لحظه افزایش قیمت در لوازم اساسی و مطرح خود نداشته باشیم.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه درباره کیفیت لوازم خانگی داخلی اظهار کرد: ۳ الی ۴ سال است، کالای لوازم خانگی وارد نشده و در این چهارسال برندهای به نام ما توانسته‌اند، زیرساخت‌های لازم را انجام دهند و به حد مطلوبی از تولید برسند. اکنون با تولید در سطح کیفیت جهانی فاصله داریم اما نیاز بازار تامین شده و تا حدودی کیفیت و خدمات پس از فروش مطلوب وجود دارد. سهم بسزایی از بازار را تولیدات ایرانی پوشش داده و می‌توان گفت در حد ۷۰ درصد به خودکفایی در لوازم خانگی رسیده‌ایم.

وی در ادامه افزود: قدرت خرید مردم کاهش یافته و افزایش قیمت را هم  در ۳ سال اخیر شاهد بوده‌ایم که این موضوع تاثیر مستقیم در توزیع و خرید مردم دارد. ولی به نسبت کالاهای خارجی قیمت کالای داخلی مناسب‌تر است.

اسلامیان درباره حق انتخاب مردم برای انتخاب کالای خانگی مورد نیاز خود تصریح کرد: قدرت مقایسه و انتخاب برای مردم زمانی شکل می‌گیرد که کالای خارجی هم در بازار وجود داشته باشد، در حالیکه  ۴ سال است که کالایی به صورت قانونی وارد نشده و این قدرت انتخاب را از مردم می‌گیرد.

وی افزود: در قسمت بعدی، قیمت کالا مطرح می‌شود که متاسفانه قدرت خرید انقدر پایین آمده که حتی خرید کالای ایرانی هم برای مردم سخت شده است. برای مثال پایین‌ترین قیمت یک یخچال و فریز ایرانی معمولی حدود ۱۰ میلیون تومان است. یخچال و فریزر ایرانی هم داریم که  در حدود  ۳۵میلیون تومان قیمت دارد، اما وقتی قدرت خرید مردم برای خرید این کالاها هم پایین آمده و برای همین هم تقاضا در بازار وجود ندارد.

اسلامیان درباره نیاز کشور به واردات کالای خانگی گفت: آن قسمتی که ما توانمندی تولیدش را نداریم و در بازار نیاز آن احساس می‌شود قطعا باید وارداتش انجام شود، چون واردات هدفمند ایجاد رقابت و تا حدودی از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند.

وی افزود: وقتی ورودی کالایی را ببندیم و نخواهیم به صورت قانونی وارد شود اما نیازش در بازار وجود داشته باشد، این کالا به صورت قاچاق تامین می‌شود و وقتی کالای قاچاق خدمات پس از فروش ندارد، در نهایت این مصرف کننده است که ضرر می‌کند.

اسلامیان در ادامه تاکید کرد: کالاهای خارجی که اکنون در بازار مشاهده می‌کنید، خدمات پس از فروش ندارند چون به صورت قانونی وارد نشده‌اند. در ۳ یا چهار سال اخیر روی برندهای خوب ایرانی و خدمات پس از فروش آن هم کار شده و زیرساخت‌های لازم را در سراسر کشور برای آن ایجاد کرده‌ایم ولی با خدمات مطلوب جهانی فعلا فاصله داریم.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه با ادامه این وضع در آینده هم تقاضا برای کالای خانگی همین طور کم خواهد بود، افزود: افزایش قیمت‌ها، حقوق و دستمزد و غیره باعث می‌شود که تولید کالای خانگی کاهش یابد. اگر کالایی را که به صورت قاچاق عرضه می‌شود را بتوانیم به صورت هدفمند و قانونی وارد کنیم، وقتی توانمندی تولید آن را نداریم یا صرفه اقتصادی برای تولید آن وجود ندارد، می‌توان از ورود کالای قاچاق در سطح عرضه جلوگیری کرد که در نهایت مصرف‌کننده نفع آن را خواهد برد.

منبع : https://www.iranjib.ir/shownews/95684

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار