ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اعلام تغییرات قیمتی سبب شد چند روز طوفانی خرید در ایران رقم بخورد:

0

افزایش تقاضای خرید اقلام خوراکی در کشور.

در حالی که وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صمت از رفع مقطعی کمبود کالاهایی، چون ماکارونی و روغن در بازار خبر می‌دهند، اغلب سوپرمارکت‎ها هنوز با قفسه خالی ماکارونی و روغن مواجه هستند.

ستاد تنظیم بازار امکان اجرای قیمت‌های جدید را از امروز اعلام کرده بهای اقلام اعلامی از سوی این ستاد شامل لبنیات، مرغ و تخم مرغ افزایش یافت. با این حال همچنان قفسه‌های روغن و ماکارونی در سوپرمارکت‌های کوچک و بزرگ خالی هستند و این امر نشان می‌دهد همچنان کمبود مصنوعی ایجاد شده در بازار برطرف نشده است.

از سوی دیگر تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد فروشگاه‌های بزرگ در حال جمع آوری بسته‌های ماکارونی برای تغییر قیمت عرضه دوباره آن هستند.

خبر‌های رسیده نشان می‌دهد در فروشگاه‌های مواد پروتئینی نیز مرغ و تخم مرغ کمیاب شده و اغلب این فروشگاه‌ها گوشت قرمز برای عرضه به خریداران دارند.

مسئول یک فروشگاه تاکید کرد که دیروز با موج عجیب تقاضا برای مرغ و تخم مرغ روبرو بوده است. این وضعیت حتی در فروشگاه‌های بالای شهر و مناطق ثروتمندنشین به چشم می‌خورد اغلب هایپرمارکت‌ها با تقاضای عجیب برای خرید مرغ و تخم‌مرغ و لبنیات و مصولات وابسته به آن و روغن و ماکارونی مواجه بوده‌اند.

شیوه خرید عوض شد

اعلام تغییرات قیمتی سبب شد چند روز طوفانی خرید در ایران رقم بخورد. بسیاری از عمده فروشان می‌گویند در این روز‌ها به شهروندان معمولی روبرو بودند که برای خرید عمده وارد عل شده بوند. در این میان خرید اقلام خوراکی عمده‌ترین اقدام بوده است. بسیاری از شهروندان نسبت به خرید کارتنی روغن، خرید برنج در حجم بالا و همچنین خرید ماکارونی و محصولات وابسته در حجم بالا اقدام کرده اند.


بیشتر بخوانید: قیمت جدید انواع لبنیات اعلام شد/فیلم


یک عمده فروش در مطنقه مولوی گفت: در این روز‌ها تقاضا حتی برای خرید تن ماهی و انواع کنسرو و محصولاتی که تاریخ مصرف دارند بالا رفته بسیاری از شهروندان مستقیم برای خرید به ما مراجعه می‌کنند.
وی تاکید کرد: در دوره‌های پیشین نیز زمان هدفمندی یارانه‌ها در سال ۸۹ با همین وضعیت تا حدی روبرو شدیم. وزیر صمت مردم را از خرید هیجانی بازداشته و توصیه کرده است مردم دچار در این زمینه احتیاط کنند.
قیمت‎های جدید چقدر است؟

قیمت جدید مرغ طبق مصوبه جدید اعلام شد و با توجه به قیمت قبلی این محصول که ۳۱ هزار تومان بود می‌توان از افزایش قیمت تقریبا دوبرابری این کالا خبر داد.

دبیر کانون مرغداران درباره قیمت جدید مرغ گفت: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ گرم به حدود ۶۰ هزار تومان رسید.

پرویز فروغی گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده در ستادتنظیم بازار و در راستای اجرای مردمی سازی یارانه از امروز ۲۲ اردیبهشت ماه قیمت مرغ تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس این تصمیم قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم برای مصرف‌کننده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد شد.

همچنین یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در اینباره افزود: با اعلام قیمت جدید، مرغ در میدان بهمن و سطح شهر به وفور است و هیچ کمبودی وجود ندارد.

او ادامه داد: عرضه بالاتر از نرخ جدید در مغازه‌ها گرانفروشی است و برخورد با گرانفروشان صورت می‌گیرد.
اسدالله نژاد، مدیر عامل اتحادیه مرغ گوشتی ایران گفت: با توجه به اینکه مرغدارانی که تا ۱۴ اردیبهشت اقدام به جوجه‌ریزی کرده‌اند نهاده مورد نیاز خود را با قیمت قبل دریافت نموده‌اند به لیست غیر رسمی منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکنند و مرغ بازار را با قیمت قبلی تامین کنند.

براساس اعلام خبرگزاری فارس، هر کیلو تخم‌مرغ به ۴۰ هزار تومان (شانه ۱.۹ کیلوگرمی حدود ۷۶ هزار تومان)، هر بطری ۸۰۰ گرمی روغن خوراکی به ۶۰ هزار تومان، پنیر بسته‌ای به ۳۸ هزار تومان و شیر نایلونی به ۱۵هزار تومان افزایش می‌یابد.

منبع: قرن نو

برگرفته از : https://jameh24.com/fa/news/38873

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار