ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازنشستگان چگونه زندگی کنند؟

0

انتقاد از عدم تصویب افزایش حقوق بازنشستگان در هیات دولت/ بازنشستگان چگونه زندگی کنند؟

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد شدید از تصویب نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات دولت گفت: در شرایطی که بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار افزایش حقوق هستند، بی توجهی دولت به خواسته بازنشستگان تامین اجتماعی جای سوال و البته تعجب دارد.

به گزارش کارگر آنلاین ، برزو روحبخش در گفتگو با نجواخبر با انتقاد از گرانی های لجام گسیخته و ناتوانی دولت در کنترل بازار گفت: اینکه هنوز سال اقتصادی آغاز نشده یک واقعیت است اما وقتی قیمت ها گران می شود بدون آنکه دستگاههای ناظر و دولت در این زمینه مجوز افزایش قیمت داده باشند، جای تاسف دارد.

  • وی با تاکید بر اینکه حقوق بگیران یک دریافتی ثابتی دارند که بر مبنای آن می توانند کالاها را خریداری کنند گفت: دولتمردان پاسخ دهند چگونه امکان دارد یک بازنشسته با حقوق سال قبل بتواند کالاهایی را بخرد که در ابتدای سال بیش از ۳۰۰ درصد گران شده است.
  • عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه افزایش حقوق از ابتدای سال برای کارکنان دولت و کارگران تعیین، ابلاغ و اجرا می شود گفت: اگر چه افزایش قیمت ها به اندازه ای سرسام آور بوده که این افزایش را به کام کارگران و کارکنان دولت تلخ کرده، اما به هر صورت این افزایش می تواند تا حدودی گرانی ها را پوشش دهد، اما با کمال تاسف شاهد هستیم که بازنشستگان مورد بی مهری قرار گرفته اند.
  • وی با یادآوری اینکه بنابر اعلام وزیر کار و رییس سازمان تامین اجتماعی، بیش از ۱۰ روز است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تصویب هیات مدیره سازمان رسیده و به هیات دولت ارسال شده است گفت: در حالی که ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته به همراه اعضای خانواده بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت کشور را تشکیل می دهند، آیا از دولت سیزدهم جای سوال ندارد که چرا نسبت به سرنوشت بخش بزرگی از جامعه بی تفاوت است.
  • روحبخش با تاکید بر اینکه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ بار مالی برای دولت ندارد و فقط باید به تایید و تصویب هیات دولت برسد گفت: حقوق بازنشستگان را سازمان تامین اجتماعی می پردازد، سازمانی که به صورت هزینه درآمد مدیریت می شود و تاکنون نیز دولت حتی یک ریال به این سازمان کمک نکرده است. در این شرایط ۱۰ میلیون جامعه بازنشستگی نباید از بی توجهی دولت متعجب شوند.
  • وی با تاکید بر اینکه در اصل افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیازی به تصویب دولت ندارد گفت: تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی دولت مانند این است که پدر یک خانواده کار و کسب درآمد کند تا هزینه های زندگی خانواده اش را تامین کند اما این پدرخانواده اجازه نداشته باشد درامدش را خرج کند و باید از پدربزرگ خانواده اجازه بگیرد و تا زمانی که پدر بزرگ اجازه ندهد، اعضای خانواده در سختی باشند.
  • عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران خطاب به دولت مردان گفت: دولتمردان بگویند برای تصویب افزایش حقوق بازنشستگان چه کاری انجام می دهند؟ آیا در هیات دولت دخل و خرج سازمان را بررسی و سپس اعلام نظر می کنند؟
  • وی بدهی ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی را یادآور شد و گفت: اگر دولت ادعا دارد که برای افزایش حقوق بازنشستگان کار کارشناسی انجام می دهد، دلش برای سازمان می سوزد و سپس تصمیم می گیرد، چرا بدهی سازمان را نمی پردازد تا مشکلات سازمان برطرف نشود؟
  • روحبخش خطاب به دولتمردان دولت سیزدهم گفت: به اندازه کافی اقتصاد را آشفته کرده و سومدیریت از خودتان نشان داده اید، دیگر لازم نیست با تاخیر در تصویب افزایش حقوق، کارنامه خودتان را نزد بازنشستگان سیاه کنید.
  • وی با اعلام اینکه از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم، یک نابسامانی در عرصه اقتصاد شکل گرفته است گفت: دلار ۲۲ هزار تومانی با به ۲۸ هزار تومان رسانده اید و به دنبال افزایش قیمت دلار، قیمت کالاهای دیگر نیز رشد داشته است.
  • عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه برای سفره بازنشستگان به ویژه حداقل بگیران فقط نان باقی مانده بود که آن را نیز گران کردید گفت: از یک سو مانع افزایش حقوق می شوید و از سوی دیگر حداقل ها را نیز از سفره کارگران و بازنشستگان می گیرید، آیا باز هم انتظار دارید کارگران و بازنشستگان تحمل کنند؟
  • وی گرانی و تورم را غیر قابل تحمل توصیف کرد و خطاب به دولتمردان گفت: از یک سو توان کنترل قیمت ها را ندارید و از سوی دیگر تصمیماتی می گیرید که باعث بحران اقتصادی می شود، اما از همه بدتر اینکه با تاخیر در تصویب افزایش حقوق بازنشستگان، تحمل وضعیت ناشی از سومدیریت را برای بازنشستگان نه تنها سخت بلکه غیر ممکن کرده اید؟
  • منبع : https://kargaronline.ir/fa/news-details/1089384

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار