ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بسیاری از بنگاه‌ها اقتصادی حداقل حقوق را هم به کارگران نمی‌پردازند و این معضل در نتیجه ضعف بازرسی‌ها رخ می‌دهد:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

عدم بازرسی دولت از واحدهای اقتصادی عامل ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی است.

اصغر نجاری گفت: بازرس تامین اجتماعی از یکسو باعث افزایش درآمدهای سازمان تامین اجتماعی می‌شود و از سوی دیگر کارگران بسیاری که در نتیجه منفعت طلبی‌های کارفرمایان، از بیمه محروم هستند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصغر نجاری (دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان) با ابراز تاسف از ضعف نظارت و بازرسی دولت در بنگاه‌های اقتصادی گفت: بسیاری از بنگاه‌ها اقتصادی حداقل حقوق را هم به کارگران نمی‌پردازند و این معضل در نتیجه ضعف بازرسی‌ها رخ می‌دهد.

وی با اشاره به مشکلات مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: بارها شنیده‌ایم که سازمان تامین اجتماعی از نقطه سر به سر هم سقوط کرده و در آستانه ورشکستگی قرار دارد، اما اقدام موثری برای مدیریت این معضل صورت نمی‌گیرد.

این فعال کارگری با انتقاد از اینکه سازمان تامین اجتماعی حرکتی تاثیرگذار برای افزایش درآمدهای خود انجام نمی‌دهد، گفت: مهمترین منبع سازمان تامین اجتماعی، دریافت حق بیمه کارگران از بنگاه‌های اقتصادی است، اما امروزه بنگاه‌های بسیاری را سراغ داریم که نه تنها به کارگران حداقل حقوق را پرداخت نمی‌کنند، بلکه آنان را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیز قرار نمی‌دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با خطاب قرار دادن مدیران سازمان تامین اجتماعی، گفت: از طریق بازرسی می‌توانید درآمد سازمان را افزایش دهید، اما معلوم نیست چرا نسبت به این مهم ورود نمی‌کنید.

وی با ابراز تاسف از کم‌کاری‌های تامین اجتماعی گفت: هر یک بازرسی که در سازمان تامین اجتماعی مشغول به کار شود، در قالب بازرسی، شناسایی بنگاه‌های بیمه گریز و زنده کردن حق بیمه، ماهانه درآمدزایی قابل توجهی برای سازمان دارد، در حالیکه بازرسی را رها کرده‌اند و در نتیجه آن درآمد سازمان کاهش چشمگیری داشته است.

نجاری؛ بازرسی را دارای دو جنبه ارزیابی کرد و افزود: بازرس تامین اجتماعی از یکسو باعث افزایش درآمدهای سازمان تامین اجتماعی می‌شود و از سوی دیگر کارگران بسیاری که در نتیجه منفعت طلبی‌های کارفرمایان، از بیمه محروم هستند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی همچنین با اشاره به آمار بالای حوادث کار در کارگاه‌ها و احدهای اقتصادی، اظهار کرد: متاسفانه کارفرمایان از تبعات نبودن بیمه آگاهی ندارند و زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که یک کارگر دچار حادثه کار می‌شود و کارفرما ناچار است صدها و حتی هزاران برابر حق بیمه را بابت سانحه در قالب درمان یا دیه به کارگر بپردازد.

نجاری با اشاره به رشد سرسام‌آور گرانی‌ها به ویژه رشد هزینه‌های درمان گفت: امروزه درمان یک کارگر حادثه دیده در بنگاه اقتصادی، می‌تواند به معضلی بزرگ برای کارفرما تبدیل شود، به ویژه آنکه هزینه‌های دارو و درمان روز به روز افزایش می‌یابد و کارفرما در پرداخت آن ناتوان است، در حالی که اگر کارگر بیمه باشد، هزینه درمان باری برای بنگاه اقتصادی نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با اشاره به اهمیت بازرسی گفت: اگر کارگر بیمه باشد و حادثه‌ای در بنگاه اقتصادی رخ دهد، کارفرما با چالشی جدی روبرو نخواهد شد، اما کافی است بیمه نباشد و یک مورد حادثه منجر به نقص عضو یا فوت رخ دهد تا بنگاه اقتصادی به ویژه بنگاه‌های کوچک، دچار ورشکستگی و تعطیلی شوند، بنابراین وجود بازرسی تامین اجتماعی هم برای کارگران، هم کارفرمایان و هم از نگاه اقتصادی برای اقتصاد کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار