ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

از بین رفتن امنیت شغلی کارگر با بستن قراردادهای موقت:

0

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه امنیت شغلی نیروی کار با انعقاد قراردادهای کوتاه مدت از بین می‌رود، تاکید کرد: وزارت کار از طریق سامانه جامع روابط کار می‌تواند جلوی بستن قراردادهای موقت و سفید امضا را بگیرد.

حمید نجف در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت قراردادهای کار در کشور اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم جامعه کارگری که از دیرباز مطرح بوده، مبحث قراردادهای موقت است که متاسفانه بی ثباتی شغلی را رقم زده و در سالهای اخیر تشدید هم شده است.

وی ادامه داد: به دلیل نبود امنیت شغلی، کارگر از فردای خودش خبر ندارد و نگران آینده کاری خود است چون نمی‌تواند وامی بگیرد یا حتی ازدواج کند.

این کارشناس حوزه کار با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار گفت: از هر راهکاری که بتواند در بستر آی تی اتفاق بیفتد و به ساماندهی قراردادهای کار و ثبات شغلی کارگران کمک کند، استقبال می‌کنیم و دولت می‌تواند از این طریق پایگاهی داشته باشد و اطلاعات کارگرانی که در بخشهای مختلف صنعت، تولید و خدمات اشتغال به کار دارند ثبت کند تا برخی کارفرمایان نتوانند کارگران را به راحتی تعدیل یا اخراج کنند.

نجف با انتقاد از عدم تبدیل وضعیت قراردادهای کارگران گفت: بعضا می‌بینیم که در یک مجموعه یا واحد تولیدی کارگری ۲۸ سال مشغول کار است ولی هنوز با قرارداد موقت و یکساله به کار گرفته شده و هر سال این قرارداد تمدید می شود، در حالی که این مساله به بی ثباتی شغلی دامن می‌زند.

وی گفت: امروز در هر بنگاه یا شرکتی که نیروی کار سه سال مداوم در آن کار کند تبدیل وضعیت می شود و قرارداد ۱۰ ساله یا مستقیم با او منعقد می‌شود تا هم آن مجموعه، نیروی کار خود را حفظ کند و هم نیروی کار از آینده شغلی خود اطمینان خاطر پیدا کند.

به گفته این کارشناس حوزه کار، امنیت شغلی نیروی کار با انعقاد قراردادهای کوتاه مدت و حتی یکساله از بین می‌رود و وزارت کار با سامانه جامع روابط کار می‌تواند جلوی بستن قرارداد موقت و سفید امضا را بگیرد و کارفرمایان را به بارگذاری قرارداد کار ملزم کند.

منبع : https://www.isna.ir/news/1401021811254

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار