ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نانوایان حق ندارند نان را گران کنند و قسمتی که از بابت آزاد شدن آرد گران شده است، دولت به حساب نانوا واریز می‌کند:

0

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

نانوایان حق ندارند نان را گران کنند / دولت قیمت‌ کالاهای اساسی‌ را به شهریور ۱۴۰۰ بازگرداند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نانوایان حق ندارند نان را گران کنند و قسمتی که از بابت آزاد شدن آرد گران شده است، دولت به حساب نانوا واریز می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد علی‌پور با اشاره به دلایل گرانی برخی کالاهای اساسی مانند ماکارونی اظهار داشت: دولت در گذشته به برخی مواد غذایی مانند ماکارونی که در تهیه آن از آرد استفاده می‌شد، یارانه اختصاص می‌داد و هم اکنون نیز مجلس شورای اسلامی، دولت را مخیر کرده که ارز ترجیحی را به تدریج حذف کند و بنابراین دولت از این پس، یارانه را به نان و نانوایی‌ها می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت نان صنعتی + جدول

وی تصریح کرد: بر این اساس، نانوایان حق ندارند نان را گران کنند و قسمتی که از بابت آزاد شدن آرد گران شده است، دولت به حساب نانوا واریز می‌کند، یعنی نانوا به نرخ آزاد آرد را خریداری کرده و پس از تحویل نان به مشتری، هزینه‌ها و درآمد خود را به دست می‌آورد.

نماینده ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: با وجود گرانی ماکارونی، اما دولت باید نظارت و کنترل لازم را بر بازار داشته باشد هر چند که پیش‌بینی شده بود که اگر دولت ارز ترجیحی را حذف کند تبعات آن افزایش هشت درصدی تورم در کشور است.

وی افزود: با وجود اینکه این گرانی قابل قبول نیست و در کوتاه‌مدت مردم را دچار مشکل می‌کند اما به مرور زمان، ارز ترجیحی حذف و قیمت‌ها اصلاح می‌شود و دولت نیز تنها  به نان یارانه می‌دهد.

علی‌پور با اشاره به اینکه هم اکنون بخشی از آرد به عنوان نهاده دامی در اختیار دامداران قرار گرفته است بیان کرد: همین سبب شده که مصرف هشت میلیون تن گندم می‌تواند قوت سالانه را تامین کند و از سوی دیگر دولت مجبور است که سالانه ۱۲ میلیون تن گندم را با استفاده از واردات و یا تولید داخلی، برای مصرف سالانه کشور تامین کند که سه تا چهار میلیون تن آن به استفاده نهاده‌های دامی می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دغدغه مجلس در سال گذشته این بود که با حذف یک باره ارز ترجیحی، بازار دچار شوک قیمت‌ها می‌شود اظهار داشت:مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف کرده که ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای یارانه کالاهای اساسی اختصاص دهد و باید  قیمت‌ها را به نحوی اصلاح کند که قیمت‌های کالاهای اساسی به نرخ شهریور ۱۴۰۰ باشد.

منبع: تسنیم

برگرفته از : https://www.iscanews.ir/news/1139204

 

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار