ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قرارداد‌های سفید و کوتاه مدت رسیدگی شود:

0

کارگران در آرزوی امنیت شغلی.

رئیس جمهور ۷ اردیبهشت در جمع کارگران از وزیر کار خواست که امنیت شغلی کارگران را پیگیری کند تا اطمینان و آرامش نسبی برای آن‌ها فراهم شود.

نمایندگان تشکل‌های صنفی کارگران در جلسه با رئیس جمهور امنیت شغلی را دغدغه جامعه کارگران مطرح کردند و رئیس جمهور هم از وزیر کار خواست که این مسئله را با در نظر گرفتن همه اقتضائات و جوانب موضوع و با مشارکت خود کارگران، فعالان کارگری و اقتصادی و همه بخش‌های مرتبط و مسئول، پیگیری و برطرف کند تا یک اطمینان و آرامش نسبی برای کارگران ایجاد شود.

در ماده ۷ قانون کار امنیت شغلی کارگران تضمین شده است

در تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار آماده است که حداکثر مدت موقت برای کار‌هایی که طبیعت آن‌ها جنبه غیر مستمر دارد توسط وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

‌تبصره ۲ – در کار‌هایی که طبع آن‌ها جنبه مستمر دارد. در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود، قرارداد دائمی تلقی می‌شود.

تبصره ۳ – قرارداد‌های مربوط به قانون کار در صورت کتبی بودن باید در فرم مخصوصی باشد که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهارچوب قوانین و مقررات تهیه می‌شود و در اختیار طرفین قرار می‌گیرد.

یک شنبه

قرارداد‌های سفید و کوتاه مدت رسیدگی شود

تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار مدت‌هاست که اجرا نمی‌شود و در کار‌هایی که ماهیت مستمر دارند هم با کارگران قرارداد‌های موقت بسته می‌شود و این موضوع امنیت شغلی کارگران را در لبه‌ی پرتگاه قرار داده است.

برخی از کارگران با وجود داشتن سابقه کار همچنان قرارداد‌های ۸۹ روزه دارند و  در تماس با باشگاه خبرنگاران این موضوع را مطرح کردند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: آیت الله رئیسی دستور دادند که به مساله قرارداد‌های سفید و کوتاه مدت کارگران رسیدگی شود.

به گفته عبدالملکی، بازرسان باید امسال برنامه جدی و جدیدی برای بازرسی از فضای کار داشته باشند و به طور ویژه‌تر مباحث حوزه کارگری مورد بررسی قرار گیرد.

در حال تکمیل///دغدغه امنیت شغلی کارگران برطرف شود

قرارداد‌های موقت امنیت شغلی کارگران ضعیف‌ کرده است

رئیس اتحادیه کارگران قرادادی و پیمانی گفت: با افزایش قرارداد‌های موقت امنیت شغلی کارگران ضعیف‌تر شده است و مهم‌ترین خواسته‌ی ما حذف دادنامه‌ی ۱۷۹دیوان عدالت اداری و حذف قرارداد‌های موقت است. از سال ۷۳ که این دادنامه را دیوان عدالت اداری صادر کرد به نوعی برده‌داری نوین شکل گرفت و کارگران دیگر نتوانستند از حقوق خود دفاع کنند.

به گفته بیات، در انتهای سال ۹۸ تبصره یک ماده ۷ قانون کار اصلاح و حداکثر سقف قرارداد‌های موقت ۴سال ابلاغ شد. از سال آینده هیات دولت باید این سقف زمانی را به تمام ادارات کل کار ابلاغ کند تا هیات‌های تشخیص و حل اختلاف بتوانند طبق آن رای دهند.

او گفت: یعنی سقف قرارداد‌های موقت و پیمانی و پروژه‌ای ۴ سال است و ما دیگر نباید نیروی کاری داشته باشیم که با ۲۵ سال سابقه کار قرارداد زیر یک‌ ساله داشته باشد.

برگرفته از : https://www.yjc.news/fa/news/8123161

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار