ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگران سالهاست که از رواج قرادادهای موقت رنج می‌برند:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

گسترش قراردادهای موقت دولت را به متخلف‌ترین کارفرمایان بدل کرده است.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان گفت: کارگران سالهاست که از رواج قرادادهای موقت رنج می‌برند. باید به این بی‌سر و سامانی پایان داد و هرچه سریع‌تر دولت لایحه ساماندهی قرارداد موقت را به مجلس ارائه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا خوالگر (رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان) با ابراز تاسف از همه‌گیر شدن قراردادهای موقت گفت: دغدغه بزرگ کارگران، وجود انواع قراردادهای سلیقه‌ای در محیط کار است، به نوعی که امروزه در شرکت‌های دولتی حدود ۱۰ نوع قرارداد کاری بسته می‌شود.

خوالگر قراردادهای موقت را ضعف بزرگ قانون‌گذاری کشور دانست و گفت: جای تاسف دارد که کارگری با ۲۵ سال سابقه کار آن هم در دستگاههای دولتی، هنوز قرارداد موقت است و هر چند ماه یکبار یا به صورت سالیانه می‌بایست قراردادش را تمدید کند.

وی با اعلام اینکه باید هرچه سریعتر تکلیف قرارداد موقت برای نیروهای کار روشن شود، گفت: قرارداد موقت در کارهای دائم هیچ معنا و مفهومی ندارد، این در حالی است که در بسیاری از ادارات و دستگاه‌های دولتی، همچنان قراردادموقت رونق گرفته و از آن سوءاستفاده می‌شود.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان با اشاره به اینکه قانون کار، قرارداد موقت را برای مشاغل غیرمستمر تعیین کرده، گفت: امروزه متخلف‌ترین و نامنظم‌ترین بخش کارفرمایی در بستن قرارداد با نیروهای کار، دستگاه‌های دولتی هستند به نوعی که نحوه فعالیت‌شان بر اساس قرارداد کار تامین می‌شود.

وی با اعلام اینکه بعد از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب، تضییع حقوق نیروی کار هیچ معنا و مفهومی ندارد، گفت: انقلاب برای رفاه حال مظلومان و محرومان بود، اما امروز کارگران که شریف‌ترین و زحمتکش‌ترین قشر جامعه هستند، از بی‌عدالتی در محیط کار و ناامنی شغلی رنج می‌برند.

خوالگر با ابراز تاسف از اینکه قرارداد موقت، ابزاری در دست کارفرمایان است تا هر گاه که اراده کردند، کارگران را تحت فشار قرار داده یا اخراج کنند، گفت: بدتر اینکه دولت خود را کارفرمای بزرگی می‌داند و از قرارداد موقت به منظور ابزاری برای تحت فشار قرار دادن کارگران سوءاستفاده می‌کند.

وی گفت: باید قرارداد کار سر و سامان بگیرد و این وظیفه مهم بر دوش وزارت کار و مجلس شورای اسلامی است که تکلیف قانون را برای همیشه روشن کند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان با اعلام اینکه باید انقلابی بودن مجلس و دولت و مدیران در عمل اثبات شود، گفت: کارگران سالهاست که از رواج قرادادهای موقت رنج می‌برند. باید به این بی‌سر و سامانی پایان داد و هرچه سریع‌تر دولت لایحه ساماندهی قرارداد موقت را به مجلس ارائه کند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اگر دولت در ساماندهی قرارداد موقت کم کاری می‌کند، نمایندگان مجلس باید طرحی را تهیه کنند که تکلیف نوع فعالیت کارگران در بنگاه‌های اقتصادی از جمله دستگاه‌های دولتی هرچه سریعتر روشن شود.

خوالگر خطاب به منتقدان قانون کار گفت: در شرایطی که قانون کار بنابر اصرار کارفرمایان حامی جدی کارگران است، مشاهده می‌کنیم که روز به روز آن را ناکارآمدتر می‌کنند به نوعی که امروزه قانون کار به شیر بی‌یال و دم تبدیل شده که کارایی لازم را برای کارگران ندارد.

برگرفته از : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار