ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تکلیف جاماندگان سهام عدالت بالاخره روشن شد:

0

۲۰ میلیون نفر سهام عدالت جدید می‌گیرند | اولویت دریافت‌کنندگان |زمان قطعی ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت.

تکلیف جاماندگان سهام عدالت بالاخره روشن شد / مشمولان به زودی سهام دریافت می کنند.

حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور سهام عدالت ندارند در کمیسیون اقتصادی طرحی را تصویب شده و براین اساس کسانی که مشمول باشند، سهام عدالت دریافت می‌کنند.

به گزارش عرشه آنلاین به نقل از فارس، سهام عدالت با هدف خصوصی‌ سازی و واگذاری سهام شرکت ‌های دولتی به اقشار کم درآمد از زمان دولت نهم طراحی و اجرا شده است. این طرح شامل سهام حدود ۵۰ شرکت دولتی مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی بود. افرادی که سهام عدالت به آنها تعلق گرفته جزو سهامداران شرکت ‌های بورسی و فرابورس در نظر گرفته می ‌شوند.۷۰ درصد شرکت‌ های حاضر در سبد سهام عدالت در بورس حضور دارند و سهامشان قابل معامله در بورس است. مابقی این شرکت ها به دلایل مختلف هنوز وارد بازار سرمایه نشده اند.

براساس اخبار اعلام شده، ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار جامانده سهام عدالت را می توان در سه گروه اینطور دسته بندی کرد:

گروه اول، افرادی که اقدام به ثبت نام در دور اول این نام نویسی کرده اند اما به هر دلیلی مانند خرابی زیر ساخت های سیستمی موفق به انجام این کار و دریافت آن نشده‌اند.دومین گروه افرادی که بعد از اجرایی شدن طرح ثبت نام سهام عدالت عضو کمیته مستضعفان و یا سایر سازمان های حمایتی گشته‌اند و یا قبل از این دوران عضو خانواده نبوده و بعدا وارد آن شده‌اند.گروه سوم، افرادی که جزو ۶ دهک اول و ضعیف جامعه می باشند که دولت موظف به حمایت از آن ها می‌باشد.

آخرین آمارهای رسمی این جماعت را بدین صورت تقسیم کرده است: نزدیک به ۲۰ میلیون واجد دریافت سهام عدالت به هر دلیلی جامانده‌اند و سهام نگرفته اند. دو میلیون و ۳۰۰هزار مددجوی کمیته امدادند و یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر دیگر نیز مددجوی سازمان بهزیستی، هستند که همگی آنرا نگرفته‌اند.

بنابر روایت جمعیت مددجویان فاقد سهام عدالت یا همان شش دهک درآمدی پایین جامعه نزدیک به ۱۶ میلیون نفر است که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آنها را از میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، روستانشینان، کارگران شاغل در کارخانه‌ها، کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی و کارگران فصلی و ساختمانی شناسایی کرده است.

اولویت ها مشخص شد

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگویی در خصوص آخرین اقداماتی که برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت انجام گرفته است، گفت: تصمیم گیرنده اصلی در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت، مربوط به وزارت اقتصاد و دارایی است، وزارت اقتصاد باید مشخص کند، سهام کدام شرکت‌ها و به چه ترتیبی قابلیت واگذاری دارد، کلیت دولت هم باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار کرد: ما به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی لازم را داریم و حتی کسانی که برای دریافت سهام عدالت اولویت دارند را مشخص کردیم اما ستاد اقتصادی دولت باید در این خصوص تصمیم گیری کند البته صحبت هایی در هیات دولت شده ولی هنوز جمع بندی صورت نگرفته اس

از سهام عدالت چه خبر؟

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره  جاماندگان سهام عدالت، گفت: برآورد این است حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور سهام عدالت ندارند که در کمیسیون اقتصادی طرحی را تصویب کردیم و براین اساس کسانی که مشمول باشند، سهام عدالت دریافت می‌کنند.

پیمان حدادی، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق‌بهادار: با توجه به نزدیک‌شدن به فصل مجامع، یکی از موضوعات بسیار مهم در موضوع سهام عدالت؛ حضور نماینده مشمولان سهام عدالت است که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. طبق هماهنگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انجام‌شده فقط افرادی می‌توانند به‌عنوان نماینده سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع شرکت‌ها حضور داشته باشند که دارای معرفی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه رسمی از کانون شرکت‌های سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری سهام عدالت باشند.

نماینده ویژه رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: کارگروه ویژه سهام عدالت پیگیر واریز سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت برای سهامداران است. سود شرکت‌های غیربورسی در حال بررسی است که چقدر از سود این شرکت‌ها از طرف سازمان خصوصی‌سازی دریافت شده و اگر ارقام آن قابل توجه باشد، مانند سودهای شرکت‌های بورسی سهام عدالت از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تجمیع شده و پول آن به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود. البته هنوز شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است و پول‌های جمع‌آوری شده از شرکت‌های غیربورسی اعداد قابل توجهی نیست.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سهام عدالت که از سال ۸۴ وارد عرصه اقتصادی کشور شده، حدود ۴۹ میلیون سهامدار دارد که یکی از بزرگترین طرح های اقتصادی کشور بوده است. با طرح مجلس ممکن است تعداد سهامداران این سهام افزایش قابل توجهی پیدا کند. سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با نوسان فراوانی همراه بوده است. ارزش سهام عدالت در هفته چهارم فروردین ماه با کاهش ۱.۸ درصدی روبرو شده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

در نیمه اول اسفند ماه ارزش این سهام افزایش یافت، اما به دلیل استقبال سهامداران از نمادهای کوچک، در نیمه دوم اسفند ماه ارزش سبد سهام عدالت با کاهش ارزش مواجه شد. ارزش این سهام در هفته دوم فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته سوم فرودین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است.

ارزش سهام عدالت

طی هفته چهارم فروردین ماه ارزش این سهام افت ۱.۸ درصدی را ثبت کرد. این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس با کاهش ۰.۷ درصدی و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز افزایش ۱.۵ درصدی داشته‌اند.

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته سوم فرودین ماه به ترتیب با کاهش  ۱۳۶ هزار تومانی، ۱۶۴ هزار تومانی، ۱۷۸ هزار تومانی و ۳۳۴ هزار تومانی نسبت به هفته دوم فروردین ماه مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ۸ میلیون و ۷۲۱ هزار تومان، ۹ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۷۲۶ هزار تومان.

ارزش سهام عدالت

ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال ۹۹ با افت ۵۳ درصدی مواجه شده است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکتهای سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکتها و نیز نبود بازارگردان حرفه‌ای برای این شرکتها به شمار می‌رود.

ارزش سهام عدالت

بنابراین گزارش ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت ۸ میلیون و ۳۲۹ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۱۹ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۸۳۴ هزار تومانی و ۲۰ میلیون و ۳۶۵ هزار تومانی روبرو شده است.

منبع : https://www.arshehonline.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار