ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت با استفاده از ظرفیت بن کارگری، سفره کارگران و بازنشستگان را رنگین کند:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دولت با استفاده از ظرفیت بن کارگری، سفره کارگران و بازنشستگان را رنگین کند/ نگرانی‌ها از حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و روزهای سخت پیش رو .

رئیس اتحادیه پیشکسوتان استان گیلان گفت: دولت و مجلس به خوبی اطلاع دارند که با حذف ارز دولتی، بحران گریبان اقتصاد را خواهد گرفت حال آنکه جامعه توان تحمل این همه گرانی و تورم را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن رجیون (رئیس اتحادیه پیشکسوتان استان گیلان) با ابراز تاسف شدید از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال جاری گفت: دولت و مجلس حاضر نیستند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را گردن بگیرند و هر کدام دیگری را متهم می‌کند تا تبعات حذف ارز دولتی در زمینِ دیگری باشد.

رجیون با اعلام اینکه دولت ادعا دارد که مجلس شورای اسلامی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را تکلیف کرده است، گفت: این در حالی است که در لایحه بودجه به صراحت آمده است که هرگونه تصمیم‌گیری در مورد ارز دولتی برعهده دولت است و با این تصمیم خواسته تبعات حذف ارز دولتی را بر دوش دولت بگذارد، زیرا هر دو می‌دانند چه آشفته بازاری شکل خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان استان گیلان با اعلام اینکه حذف ارز دولتی به زیان اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه خواهد بود، گفت: واقعیت این است که تورم و گرانی ناشی از حذف ارز دولتی دامن‌گیر تصمیم‌گیران خواهد شد و این در حالی است که دولت و مجلس در زمینه حذف یا ابقای ارز دولتی نقش اولیه را دارند.

وی گفت: آقایان اصرار می‌کنند که ارز دولتی به انحراف رفته و برای جلوگیری از انحراف و فساد، باید این ارز را حذف کرد، در حالی که به جای حذف ارز، باید مسیر آن را اصلاح کنند تا به دست جامعه هدف برسد.

رجیون با هشدار نسبت به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ معیشت کارگران و بازنشستگان را هدف قرار می‌دهد، گفت: باید در انتظار روزهای سختی برای کارگران و بازنشستگان باشیم، زیرا دولت بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اصرار دارد و مجلس نیز خود را کنار کشیده است.

وی با اعلام اینکه به جای اصرار بر حذف ارز دولتی، می‌توان سیاست‌های جایگزین پیش گرفت، گفت: یکی از مهمترین نکاتی که در تمامی سال‌های گذشته به ویژه از ابتدای دولت نهم مورد غفلت شدید قرار گرفت، بن کارگری بود که از طریق اتحادیه امکان توزیع می‌شد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان استان گیلان تاکید کرد: به دلیل نظارتی که بر عملکرد امکان وجود داشت، مسیر انحراف توزیع بن کارگری به حداقل ممکن کاهش یافته بود.

وی با اعلام اینکه هنوز می‌توان با استفاده از ظرفیت بن کارگری، سفره کارگران و بازنشستگان را رنگین کرد، گفت: اگر دولت اصرار بر حمایت از دهک‌های پایین جامعه دارد، چرا مسیر توزیع را هدفمند نمی‌کند؟

رجیون با انتقاد شدید از پول‌پاشی دولت‌ها و زیانهای ناشی از آن، به تبعات توزیع یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: در تمامی سال‌های گذشته دولت برای جلب رضایت مردم، سیاست پوپولیستی پول‌پاشی را در پیش گرفته است.

وی با یادآوری اینکه در قالب هدفمندی یارانه‌ها شاهد پول‌پاشی گسترده‌ای بودیم که به تورم دامن زد و اقتصاد را به بحران کشید، گفت: مهمتر آنکه در مدت کوتاهی یارانه نقدی بی‌ارزش شد، اما قیمت‌ها سر به فلک کشید.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان استان گیلان با تاکید بر اینکه توزیع بن کالا می‌تواند به ارسال کالاهای اساسی به دست جامعه هدف کمک کند، گفت: اکنون دولت ادعا می‌کند با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، مبلغ ناشی از حذف این ارز را در قالب یارانه نقدی بین مردم توزیع خواهد کرد، در صورتی که بارها مسئولان اعتراف کرده‌اند که پول پاشی‌ها منجر به تورم و گرانی شده است و متاسفانه امروز که خود سکان اداره کشور را در دست دارند، سیاست پول‌پاشی را تقویت می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت احیای تعاونی مصرف امکان گفت: دولت باید ارز ۴۲۰۰ تومانی را در اختیار تعاونیهای مصرف قرار دهد تا آنان اقدام به واردات کالاها و مواد اولیه کنند، در این صورت مشخص می‌شود ارز دولتی به چه کسانی تخصیص یافته و کالاهای وارد شده، در سفره کدام یک از اقشار جامعه توزیع شده است.

رجیون نسبت به فسادهای حذف ارز دولتی هشدار داد و گفت: با حذف ارز دولتی، بازار در اختیار عده‌ای فرصت‌‎طلب و سودجو قرار می‌گیرد و باید دنبال کالاهای احتکار شده در انبارها بگردیم که این خود معضلی بزرگ و فسادی خانمان‌برانداز خواهد بود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار