ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

طرحی به نام صیانت از فضای مجازی وجود ندارد:

0
نماینده مجلس؛

طرحی به نام صیانت از فضای مجازی وجود ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما ضمن بیان میزان بودجه در نظر گرفته شده برای مباحث فرهنگی کشور از طرح‌های پیشنهادشده برای قانون‌مند کردن فضای مجازی گفت.

جامعه ۲۴- سید علی یزدی خواه در «سلام تهران» با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای مسائل فرهنگی، گفت: دولت‌ها در گذشته و دولت فعلی، آن توقعی که ما در حوزه فرهنگی داریم برآورده نکردند. در کشور ما فرهنگ مظلوم است و به‌طورکلی اختصاص اعتبار برای بخش‌های فرهنگی جزء اولویت‌های آخر می‌باشد، معیشت و نیاز‌های مردم در رده‌های اول است و اگر چیزی باقی ماند در آخر به فرهنگ داده می‌شود. بودجه فرهنگی حدود بیش از ۴ درصد از بودجه کل کشور بود که این رقم در بودجه سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۲.۳ درصد رسید. در لایحه دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ این بودجه به ۱.۶ درصد رسید که در کمیسیون تلفیق، در کمیسیون فرهنگی و در صحن علنی مجلس تلاش داریم این سهم را حداقل به‌اندازه سال گذشته برسانیم.

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با توجه به بودجه فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطرح کرد: وزارت ارشاد در لایحه بودجه پیشنهادی داشته است که ۲ درصد از بودجه خود را صرف کار‌های فرهنگی کند. این ۲ درصد بودجه الزام‌آور نیست و مجاز هستند که به نظر مجلس، مجاز بودن یعنی اتفاق نمی‌افتد. ما در کمیسیون تلفیق درباره الزام ۲ درصد بحث کردیم که البته رأی نیاورد و پیشنهاد حداقل یک درصد را دادیم یک درصد بودجه جاری به جز فصل یک و فصل ۶ است چراکه این ۲ فصل حقوق و دستمزد می‌باشد و ما نمی‌خواهیم از حقوق و دستمزد کم کنیم که در حال بررسی است.

وی با اشاره به فرهنگ تهران و سرانه فرهنگی، ابراز داشت: در سرانه‌های مربوط به سالن‌های ورزشی، سینما، تئاتر و چنین شاخص‌هایی، وضع خوبی داریم و نسبت به دیگر استان‌ها بهتر هستیم. از جهت شاخص‌های فرهنگی و رفتار‌های فرهنگی و نهادینه شدن فرهنگ در شخصیت شهروندان آسیب‌های اجتماعی زیادی در تهران داریم و مشکلات فرهنگی زیادی وجود دارد به همین دلیل نیز اصرار داریم که بودجه فرهنگی باید ارتقا پیدا کند. بسیاری از معضلات اجتماعی ریشه‌های فرهنگی دارند مانند اعتیاد، طلاق، الگوی مصرف و غیره. بهترین آموزش و بالاترین بهره‌وری در موضوعات کشور ما سرمایه‌گذاری روی دانش آموزان پیش‌دبستانی و دبستان است.


بیشتر بخوانید:  طرح صیانت به صحن بازمی گردد؟


یزدی خواه با اشاره به مسئله طرح صیانت، گفت: از مجلس دهم ۴ بار استفاده شده و در هر دفعه ویرایش جدید، تغییرات ایجاد شده است. آخرین نسخه آن‌که نظام تنظیم مقررات در فضای مجازی می‌باشد به ۲۲ ماده تقلیل پیداکرده است و بسیاری از وظایف و کار‌هایی که در طرح‌های پیشین بود به دولت، شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و … واگذارشده است. نام آن تغییر پیداکرده و امروز حتی کمیسیونی با نام طرح صیانت نداریم. در هیچ جای آخرین نسخه نیامده است که اینستاگرام قرار است فیلتر شده یا مسدود شود. ضمن اینکه این جلسه‌ای که همه می‌گویند ۱۰ دقیقه‌ای بوده و تصویب شده است، ما بیش از ۴۰ جلسه داشتیم و هزاران ساعت وقت کارشناسی گذاشته شده است؛ وقتی به رأی‌گیری رسیدیم جلسه ۱۰ دقیقه بود.

وی درباره روی آوردن مردم به نرم‌افزار‌های داخلی، عنوان داشت: ما در زندگی روزمره برای مسیریابی از نرم‌افزار استفاده می‌کنیم. در سال‌های گذشته نرم‌افزار خارجی استفاده می‌شد، اما وقتی نرم‌افزار‌های داخلی روی کارآمد برای مردم تغییر ایجاد کرد و دیگر نیازی به نرم‌افزار‌های خارجی پیشینه احساس نشد. ما به‌هیچ‌عنوان فیلتر نمی‌کنیم، بودجه پلتفرم‌های ایرانی خیلی قطره‌چکانی داده شد و آنچه که تصویب شده بود داده نشد. این طرح هیچ‌چیز جدیدی ندارد در واقع مصوبات شورای عالی فضای مجازی را در جلسه سی و ششم تا چهلم که راجع به موضوعات و … هستند که اجرا نشده‌اند، پالایش کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ببینیم آیا ما در عرصه فضای مجازی احتیاج به قانون داریم یا خیر، مطرح کرد: این قانون باید حقوق کودکان، خانواده‌ها و همه را در بر داشته باشد و باید کسب‌وکار‌ها را توسعه دهد. طرح پیشنهادی ما این است هرکس که محتوا ساخته و بارگذاری می‌کند در شبکه‌های اجتماعی چه داخلی و چه خارجی البته داخلی برای ما راحت‌تر از خارجی است، چون اپراتور‌های آن در اختیار خودمان هستند، به میزان تولید ترافیک باید اپراتور به او مبلغی را پرداخت کند. اپراتور‌ها مشکل دارند و باید خارجی و داخلی را تفکیک کنند. مطابق این می‌توانیم میلیون‌ها شغل جدید ایجاد کنیم و نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی این طرح است.

ما برای فعالیت کاربران در شبکه‌های خارجی هیچ‌گونه جرم انگاری نکرده‌ایم و هرکسی می‌خواهد استفاده می‌کند و کسی با او کاری ندارد. ما می‌گوییم اگر شبکه‌های اجتماعی داخلی تقویت شوند و نیاز‌های کاربر ما را پاسخگو باشند خوب است. در حال حاضر حدود ۹۵ درصد نیاز‌های مخاطب ما از طریق سرور‌ها و شبکه‌های داخلی قابل تأمین می‌شود. موضوع طرح‌های ما، این نرم‌افزار‌های فعلی نیست چراکه این‌ها به کار خود ادامه می‌دهند و بخش عمده‌ای از مشاغل روی این برنامه‌ها سوار است.

وی با اشاره به چگونگی برخور‌د با شبکه‌های اجتماعی خارجی، بیان داشت: اگر برای شرکت‌های خارجی امتیاز داشته باشد و دفاترشان را به داخل ایران بیاورند می‌توانند بیایند. اگر تبلیغات رسمی کشور روی شبکه‌های خارجی ممنوع باشد و فقط بتوان روی شبکه‌های داخلی تبلیغ کرد مایل هستند که این اتفاق بیافتد. مثلاً وقتی تلگرام می‌خواست فیلتر شود اینستاگرام، فیسبوک و دیگر نرم‌افزار‌های خارجی برای مذاکره نامه نوشتند و پیگیری کردند. حتی اگر اقدامی برای تأسیس دفتر در ایران انجام ندادند و نیز فیلتر نشده و پهنای باندشان نیز کاهش پیدا نمی‌کند. در واقع جذابیت برای مردم اهمیت دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نرم‌افزار‌های داخلی به‌گونه‌ای باشد که در شرایط بحران در پدافند غیرعامل به‌خوبی عمل کند، اظهار داشت: وقتی آتش‌سوزی در زیرساخت پیشامد به این دلیل که ما شبکه‌های اینترنتمان را روی فیبر نوری و شبکه‌های ثابت گسترش ندادیم چراکه دولت گذشته اعتقادی به آن نداشت و پول به دست اپراتور‌های همراه بوده است. ما اعتقاد داریم که شبکه فیبر نوری باید در تمامی نقاط توسعه پیدا کند مثلاً فیسبوک روسیه را تحریم کرده است، وزارتخانه‌ها را از دسترسی به آن محروم کردند و اگر آن‌ها شبکه‌های جایگزین داخلی نداشته باشند امورات کشورشان مختل می‌شود. این طرح صرفاً کلیات بوده و برای جزئیات بحث نشده است. اگر مجلس تصمیم بگیرد در کمیسیون و در غیر این صورت در صحن بررسی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
برگرفته از : https://jameh24.com/fa/news/31618

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار