ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هیات رئیسه مجلس مصوبه طرح صیانت را باطل کرد:

0

تندروها بابت اقدامات ضدملی خود بازخواست خواهند شد؟ / هیات رئیسه مجلس مصوبه طرح صیانت را باطل کرد.

تسنیم نوشت:سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ، نظر کارشناسی معاونت قوانین مجلس مبنی بر ابطال رأی‌گیری کمیسیون مشترک درباره طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی را تایید کرد.

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه هیئت رئیسه درباره تصمیم گیری در خصوص طرح صیانت، گفت: در این جلسه هیئت رئیسه مجلس پس از استماع دیدگاه های رئیس کمیسیون مشترک و نیز معاون قوانین مجلس، ایرادات این معاونت را به رأی گیری طرح فضای مجازی وارد دانست.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: با توجه به این که هم اکنون جلسات صحن علنی مجلس به صورت ۳ شیفته به بررسی لایحه بودجه اختصاص دارد هرگونه تصمیم گیری درباره ادامه بررسی طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» به بعد از بررسی بودجه موکول می‌شود.

به گزارش تسنیم کمسیون مشترک مجلس درباره طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در جلسه روز (سه‌شنبه سوم اسفند ماه) کلیات طرح مذکور را تصویب کرده بود که پس از آن معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه طرح حمایت از حقوق کاربران اعلام کرده بود که بر اساس قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، رأی‌گیری کمیسیون ویژه و تصویب کلیات غیرقانونی است ، پس به‌علت تخلف از مفاد صریح قانون، تصمیم‌گیری شتاب‌زده عملاً باطل می‌شود.

 

هیات رئیسه مجلس مصوبه طرح صیانت را باطل کرد

بیشتر بخوانید:

لازم به ذکر است؛ طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در جریان نشست علنی ششم مرداد ماه سال جاری خانه ملت مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با توجه به پیشنهاد تعدادی از نمایندگان برای بررسی این طرح بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، با مصوبه نمایندگان روند تصویب این طرح به کمیسیون ویژه ارجاع داده شد.

بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.»

بنابراین با موافقت نمایندگان با این درخواست، طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیونی ویژه با محوریت کمیسیون فرهنگی بررسی می‌شود و بدون ارجاع به صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال و در صورت تأیید، به‌صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

این طرح طی ماه‌های گذشته با انتقادات زیادی مواجه شده است. کمیسیون مربوطه تأکید می‌کرد که به ابهامات و انتقادات پاسخ خواهد داد با این حال برآوردی از فضای افکار عمومی نشان می‌دهد که منتقدان در طیف‌های مختلف همچنان ابهامات مهمی درباره آن دارند.

۱۹۰ نماینده خواستار بازگشت طرح صیانت به صحن علنی شدند

پیش از این جلیل رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، از ارسال نامه جمعی از نمایندگان به هیئت رئیسه به‌منظور بازگشت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به جلسه علنی خبر داده بود.

طبق تبصره دو ماده ۱۶۷ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی چنانچه پانزده نفر از نمایندگان تقاضای لغو رسیدگی طرح یا لایحه طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی را تا قبل از تأیید شورای نگهبان از مجلس داشته باشند این تقاضا در همان جلسه اعلام و در جلسه بعد طبق ماده (۱۶۵) آیین‌نامه داخلی مطرح می‌گردد و درصورت تصویب این تقاضا، رسیدگی به لایحه یا طرح طبق آیین‌نامه داخلی ادامه می‌یابد.

هزینه زایی ملی تندروها، بدون تاوان گروهی و فردی

به گزارش خبرآنلاین ، طرح صیانت که از همان ابتدا با مخالفت گسترده مردم و کارشناسان مواجه بود با اصرار تعداد اندکی تندرو در دستور کار قرار گرفت و طی چند روز اخیر ، تصویب مسئله دار  کلیات این طرح ، در افکارعمومی و بویژه میلیون ها نفری که از طریق فضای مجازی درآمدزایی می کنند ، نگرانی های جدی را بوجود آورد.

اینک و پس از ابطال مصوبه صیانت ، مشخص نیست چه کسی مسئولیت اقدامات غیرقانونی ، ناکارشناسی و تنش زای حامیان تندرو صیانت در مجلس را خواهد پذیرفت ؟ آیا قرار است مرتکبان خطا یا لجاجت آگاهانه ای که به روح و روان مردم ، آسیب هایی جدی زد ، در معرض برخورد یا بازخواستی قرار گیرند یا اقدامات آنان ضدملی آنان با سکوت بدرقه خواهد شد؟

دیروز ، رضا تقی پور رئیس کمیسیون ویژه طرح صیانت و وزیر ارتباطات دولت محمود احمدی نژاد که مغز متفکر این طرح محسوب می شود تاکید کرده بود: «ابطال رای به کلیات این طرح ، یک شیطنت و خباثت رسانه‌ای است و اینکه تعدادی از رسانه‌ها از این نامه با عنوان ابطال کلی طرح نام برده‌اند که یک شوخی بی‌مزه است.»

برگرفته از : https://www.khabaronline.ir/news/1606409

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار