ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تشریح سه تاثیر اقتصادی طرح صیانت:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تشریح سه تاثیر اقتصادی طرح صیانت/ سرمایه گذاری کاهش می‌یابد.

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: قطعا اجرای طرح صیانت اثر بسیار بزرگ و منفی در وضعیت اقتصادی کشور دارد.

علی شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد تصویب طرح صیانت از فضای مجازی اظهار کرد: تاثیرات تصویب و اجرای طرح صیانت در سه وجه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت می‌تواند بررسی شود. فاکتور اول موضوع تجارت بین‌الملل یا حوزه‌های مجازی است؛ در زمانی که دنیا به سمت متاورس و دنیای مجازی جدید می‌رود، به نظر می‌رسد که ما تصمیم گرفتیم با سرعت خیلی زیاد برعکس دنیا حرکت کنیم و این اتفاق فاصله ما را با دنیا بیشتر و بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: ما به این علت که کشور جهان سوم و درحال توسعه هستیم همیشه از کشورهای توسعه‌یافته عقب‌تر بودیم اما وقتی در کشوری مثل عراق اینترنت نسل پنجم وجود دارد و از کودکی به اشکال مختلف از فضای مجازی استفاده می‌کنند و ما یک حرکت قهقرایی انجام می‌دهیم، به نظر می‌رسد که با هیچ متری نمی‌توان چنین فاصله‌ای را اندازه گرفت.

وی افزود: در زمان که نمایشگاه‌های مجازی برگزار می‌شود و تجارت بین‌الملل بر این اساس پیش می‌رود، به سمت کره شمالی شدن پیش رفتن یک حرکت قهقرایی است و حتما اثرات زیادی بر کسب‌وکارهایی که در حوزه خارج از کشور کار می‌کنند خواهد داشت، این کسب و کارها در شرایط فعلی هم با مشکلاتی مثل کندی سرعت و تعطیلی و… مواجه بودند؛ حالا هم اینترنت به سمت صفر حرکت می‌کند.

شریعتی با تاکید بر اهمیت این موضوع بر کاهش جذب سرمایه‌گذاری خارجی بیان کرد: از طرف دیگر موضوع رسانه هم مطرح است؛ همانطور که وقتی اخبار داخلی را نگاه می‌کنیم انگار کل آمریکا درگیر سیل و بدبختی است، در رسانه‌های خارجی هم فقط اخبار بد می‌بینند. تاثیر این موضوع را در جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌بینیم؛ سرمایه‌گذار خارجی که فقط برای معدن ما نمی‌آید، همین معادن در افغانستان هم وجود دارد، چرا در آنجا سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؟ چراکه اینجا زیرساخت‌هایی مثل اینترنت و برق و غیره وجود دارد. وقتی سعی می‌کنید که یک جزیره جدا بسازید که با دنیا ارتباط نداشته باشید، از دید یک سرمایه‌گذار خارجی این اقدامات محدودیت است.

وی اضافه کرد: وقتی تیر می‌زنید که یک کبوتر را روی درخت بزنید تنها یک کبوتر از دست نمی‌رود بلکه بقیه هم از صدای تیر بلند می‌شوند. ما در شرایط فعلی هم تحریم هستیم و مشکلات بانکی داریم، اگر اینترنت هم دچار مشکل شود، سرمایه‌گذار دیگر برای سرمایه‌گذاری در کشور مطمئن نیست و می‌گوید وضعیت این کشور پایدار نیست و اینترنت هم قطع می‌شود؛ در دبی سرمایه‌گذاری می‌کنم که زمین مجانی هم بگیرم. بنابراین تاثیر میان‌مدت این موضوع روی جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

عضو اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به تاثیر این طرح بر مهاجرت نخبگان گفت: تاثیر سوم که شاید مشهور نباشد، موضوع فرار مغزها است. الان در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی و قاچاق مرغ که ۴۵ روز از جوجه‌گی روی آن سرمایه‌گذاری شده یا قاچاق چند لیتر بنزین می‌گوییم منابع کشور هدر رفت. نکته درستی هم است، اما یک دانش‌آموز در این کشور ۱۲ سال با متروی سوبسیدی، معلم سوبسیدی و سرمایه‌گذاری دولتی بزرگ شده و در دانشگاه دولتی رایگان درس خوانده؛ در زمان بهره‌برداری از دست می‌دهیم و از این طریق سرمایه کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که دولت، مجلس، نیروهای نظامی و انتظامی همه یک دست شدند و همه از یک طیف و یک نگاه هستند، وقت آن است که ما مشکل خود را با دنیا حل کرده و شروع به سازندگی کنیم. نمی‌دانم موضوع چیست که مدام می‌خواهیم مردم را ناراحت کنیم و به جوانان اضطراب دهیم. دو سال است که مردم در این کشور با کرونا، واکسن و مشکلات دست به گریبان بودند و همه این مشکلات را پشت سر گذاشتیم و برای مذاکره هوشمندانه با دنیا تلاش می‌کنیم، در چنین شرایطی آیا باید از داخل اینطور وضعیت به هم برید؟ هیچ جای دنیا موافق بی‌بند و باری در فضای مجازی نیستند اما نباید وضعیت را صفر و یکی ببینیم و ۱۸ نفر برای یک کشور تصمیم بگیرند.

شریعتی بیان کرد: در جلسه‌ای که برگزار شده نه به نماینده مر کز پژوهش‌های مجلس و نه به نماینده بخش خصوصی اجازه صحبت ندادند و فقط گفتند که رای‌ها را بشمارید. امیدواریم که نمایندگان مجلس با هوشمندی و با جمع کردن امضا طرح را به صحن بازگردانند، دغدغه مردم را کاهش دهند و اجازه دهند که شرایط کشور پایدار شود.

وی افزود: نباید با کارهای هیجانی، آب به آسیاب دشمن ریخت. رهبری در اولین دیداری که با مجلس جدید داشتند گفتند که مجلس کار هیجان‌زده نکند. چرا رهبری این موضوع را در دوره‌های پیش نگفتند؟ ۱۱ دوره مجلس داشتیم چرا این دوره تاکید کردند؟ چراکه مجلس جدید به دلیل شرایط خاص کاندیداها همه جوان و کم‌تجربه هستند و کارهای هیجانی می‌کنند. کار هیجانی اثر بیرونی شدید و پروانه‌ای دارد. امیدوارم نمایندگان به این سخن رهبری گوش کرده، کار هیجانی نکنند تا باعث تبعات شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان ساخت: قطعا اجرای طرح صیانت اثر بسیار بزرگ و منفی در وضعیت اقتصادی کشور دارد. اکنون که تمام ارکان هماهنگ هستند، امیدواریم که مجلس این شعار معروف را که «مجلس در راس امور است» را عملی کنند. مجلسی در راس امور است که کارهای تخصصی، کارشناسی و کیفی ارائه بدهد. ان‌شاالله کیفیت کارهای مجلس بهتر شده و کارهای هیجانی انجام ندهند و با تعمق باعث شوند که خروجی مجلس برای مردم مطمئن‌کننده باشد.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار