ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

جاماندگان بالاخره سهام عدالت می گیرند:

0
قابل توجه مشمولان جامانده از سهام عدالت؛

جاماندگان بالاخره سهام عدالت می گیرند.

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، اختصاص سهام عدالت به جاماندگان کمیته امداد و بهزیستی و سایر مشمولان را تصویب کرد. این در حالی است که موضوع تخصیص سهام عدالت به افرادی که به عنوان جاماندگان سهام عدالت شناخته می‌شوند، در هفته‌ها و ماه‌های اخیر همواره یکی از اخبار پربسامد رسانه‌های کشور بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ روز گذشته، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از موافقت با اختصاص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد و گفت: بنده با رییس‌جمهور صحبت کردم و وی موافقت کلی خود را با تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اعلام کرد.

به گفته وی، حدود دو میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، فاقد سهام عدالت هستند و این افراد باید تعیین تکلیف شوند. همچنین افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی که فاقد سهام عدالت هستند، باید حتماً از این سهام برخوردار شوند. حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد جامعه که واجد شرایط هستند، به هر دلیلی جامانده‌اند و سهام عدالت به آنها واگذار نشده و حتماً باید تعیین تکلیف شوند.

پورابراهیمی، ۱۴ شهریورماه سال جاری نیز، از موافقت رییس‌جمهوری برای تعیین تکلیف سهام عدالت برای جاماندگان تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه خبر داده بود. در حالی که پورابراهیمی از موافقت دولت با طرح اختصاص سهام عدالت به جاماندگان و تصویب آن ظرف دو هفته خبر ‌داد، غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، احتمال بایگانی‌شدن طرح جاماندگان سهام عدالت را مطرح کرد. درواقع به دنبال این اظهارات ضد‌ و نقیض اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بود که بسیاری از جاماندگان سهام عدالت، با سردرگمی مواجه شدند.

با وجود اینکه پورابراهیمی، بار دیگر وعده اختصاص سهام عدالت به جاماندگان را مطرح و آنها را امیدوار کرده، اما این موضوع همچنان با ابهاماتی همراه است که مسئولان، به ویژه رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد این ابهامات، شفاف‌سازی نمی‌کنند و همین موضوع، احتمال به تعویق افتادن طرح جاماندگان سهام عدالت را افزایش می‌دهد.

یکی از اصلی‌ترین ابهامات، به محل تامین منابع برای اختصاص سهام به جاماندگان باز می‌گردد. با وجود اینکه پورابراهیمی از پذیرفتن بار مالی این طرح توسط دولت خبر داده است، اما مسئولان دولت قبل بارها اعلام کرده بودند که منابعی برای تامین سهام عدالت جاماندگان وجود ندارد و دولت فعلی نیز، هنوز منابع این طرح را اعلام نکرده است.

منبع : https://www.eghtesadonline.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار