ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

صیانت خاموش یا کودتای نامحسوس علیه اینترنت کشور!

0
اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

صیانت خاموش یا کودتای نامحسوس علیه اینترنت کشور!

کارشناسان بر این باورند که دولت سیزدهم به صورت خاموش درحال اجرای طرح صیانت قبل از تصویب آن توسط مجلس است. برخی پا را فراتر گذاشته آن را کودتای نامحسوسی علیه اینترنت کشور می‌خوانند. آن‌ها مستندات این اتفاق را، افت رتبه ایران در جدول سرعت اینترنت جهانی و اختلال بر روی برخی پلتفرم‌های خارجی از ابتدای دولت ابراهیم رئیسی برمی‌شمارند.

اقتصادآنلاین – سپیده قاسمی؛ همانگونه که عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یادداشت اخیر خود آورده است؛ بر اساس اطلاعات یکی از سایت‌های جهانی مرجع اندازه‌گیری سرعت اینترنت (speedtest)، میانه جهانی سرعت ارتباطات تلفن همراه در سال ۲۰۲۲، ۲۹ مگابیت بر ثانیه است و ایران با سرعت حدود ۲۴ مگابیت در نقطه نسبتاً متوسطی قرار دارد و می‌تواند بهتر هم باشد. همین‌طور برای تأخیر در ارتباطات موبایل اندکی وضعیت بهتر است و در شرایطی که جهان، میانه‌ای حدود ۲۹‌میلی‌ثانیه دارد، برای ایران حدود ۳۰ میلی‌ثانیه است. در ارتباطات ثابت وضعیت به این خوبی نیست، ایران با سرعت حدود ۱۰ مگابیت بر ثانیه تفاوت زیادی با میانه جهانی در سال ۲۰۲۲ یعنی ۵۹ مگابیت بر ثانیه دارد و میزان تأخیر هم ۳۰میلی‌ثانیه است که با ۱۰میلی‌ثانیه میانه جهانی فاصله معناداری دارد.

البته وی بخشی از این اتفاق را به گردن  برگزاری کلاس ها در فضای مجازی انداخته و گفته است؛ از اول مهر و شروع کلاس‌های مجازی و افزوده شدن درخواست استفاده از خدمات برخط، فشار بیش از حدی به شبکه تلفن همراه وارد شد تا این شبکه با محدودیت‌های تجهیزاتی، زیرساختی و فرکانسی، آنگونه که شایسته است پاسخگوی انتظارات مردم نباشد. پس باید طرحی نو دراندازیم و علاوه‌بر توسعه زیرساخت‌های تلفن همراه، زیرساخت‌های شبکه ارتباطات ثابت را که دارای عقب‌ماندگی چنددهه‌ای است، جبران کنیم.

وزیر ارتباطات نسخه شفابخشی برای این مشکل را، توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری عنوان کرده و معتقد است؛ با توجه به وابستگی شدید ارتباطات سیار به بخش ثابت، می‌تواند این بخش را هم نجات دهد.

به هر روی، کاهش سرعت اینترنت و اختلال در دسترسی به برخی از پلتفرم‌های خارجی دیگر در حوصله کاربران نیست. به اعتقاد بسیاری از آن‌ها و برخی از کارشناسان مشکل اینترنت ورای زیرساخت‌ها است و آن را با اجرای طرح صیانت مربوط می‌دانند و برای شرایط کنونی اینترنت از عناوینی مانند ” صیانت خاموش” یا ” کودتای نامحسوسی علیه اینترنت کشور” استفاده می‌کنند.

کاربران فضای مجازی از راه‌های مختلف سعی کرده‌اند انتقاد خود از شرایط کنونی اینترنت را به گوش مسئولان برساند. در آخرین اقدام خود، کارزاری به راه انداخته‌اند تا شاید موثر واقع شود.

در بخشی از این کارزار که با نام “مخالفت با اجرای خاموش طرح صیانت و کندی سرعت اینترنت” در حال دست به دست شدن در بین کاربران فضای مجازی است، آمده است؛

جناب آقای دکتر رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر قالیباف

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر زارع‌پور

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

با سلام

مدتی است که سرعت اینترنت خانگی و همچنین اینترنت همراه برای مردم ایران به حداقل رسیده است و اختلالات مستمر و جدی روی اینستاگرام به وجود آمده است. اینطور که به نظر می‌رسد این روند ادامه خواهد داشت و طرح صیانت به طور خاموش و در سکوت اجرا خواهد شد.

ما مردم ایران، امضاکنندگان این کارزار، می‌خواهیم حق قانونی خود را، که اکثریت مردم دنیا از آن برخوردار هستند از شما مطالبه کنیم. اجرای طرح صیانت لطمه‌ای بزرگ و جبران‌نشدنی به مردم و کشور خواهد زد. آخرین نسخه از طرح صیانت با عنوان «طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» نیز به گفته کارشناسان وضعیتی بدتر از نسخه‌های پیشین دارد و با اجرای آن از کسب‌وکارهای مجازی گرفته تا فعالیت‌های مهم و موثر علمی و زندگی روزمره مردم دچار مشکلات فراوان خواهد شد. نگذارید این اتفاق رخ دهد و آسایش و آرامش مردم دچار خدشه گردد.

سپیده قاسمی

منبع : https://www.eghtesadonline.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار