ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

عدم واردات خودرو چه تاثیری بر بازار دارد؟

0
تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عدم واردات خودرو چه تاثیری بر بازار دارد؟/ خودرو گران می‌شود؟

مجلس پس از اصرار بسیار بر آزادسازی واردات خودرو، ظاهرا سرانجام در برابر فشارهای مخالفان تسلیم شد. اما عقب‌نشینی مجلس چه پیامی برای بازار دارد؟ تاثیر عدم واردات خودرو بر قیمت‌ها چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، مجلس ماه‌هاست بر آزادسازی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ اصرار دارد. اما طرحی که در نیمه‌های سال به تصویب رساند، ابتدا با مخالفت شورای نگهبان و در ادامه نیز با سد محکم مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد. حالا ظاهرا باید موضوع را حداقل در ماه‌های پیش رو منتفی دانست. تاثیر عدم واردات خودرو بر قیمت‌ها چیست؟

به ویژه که کمیسیون تلفیق نیز نظر خود را برای واردات ۵۰ هزار خودرو سواری به کشور در سال آینده تغییر داد. این کمیسیون که در حال بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بود، ابتدا تصمیم به آزادسازی واردات خودروی سواری گرفت اما پس از آن مصوبه را به ورود خودروهای عمومی و سنگین تغییر داد.

تاثیر عدم واردات خودرو بر قیمت‌ها

پیام منتفی شدن واردات خودرو برای بازار چیست؟ آیا خودرو گران می‌شود؟ حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران مشهد معتقد است نمی‌توان به قطعیت گفت نتیجه این تصمیم، گرانی است اما بازار از رکود خارج می‌شود.

او در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: افراد پیش از این، منتظر نتیجه تصمیم‌گیری مجلس در مورد واردات بودند و اقدام به معامله نمی‌کردند.

حیدری می‌افزاید: اکنون که دیگر موضوع واردات منتقی شده است، احتمال زیادی وجود دارد که بازار خودرو از رکود خارج شود. چرا که معامله‌گران دیگر منتظر رخداد جدیدی نیستند.

این فعال صنفی در مورد اثری که واردات خودرو می‌توانست داشته باشد، می‌گوید: ورود ۵۰ هزار خودروی روز به بازار، بدون شک بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذاشت و می‌توانست قیمت مدل‌های لوکس و خارجی را ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهد. اما به هر حال اکنون موضوع خروج از رکود هم اهمیت خاص خود را دارد.

تاثیر ورود خودروهای لوکس به بورس کالا

از سوی دیگر، چندی پیش سیدجواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس وعده داده خودروهای خارجی که در اختیار سازمان اموال تملیکی است، تا پایان سال در بازار سرمایه عرضه می‌شوند.

اکنون یک ماه به پایان سال ۱۴۰۰ مانده است اما خبری از این موضوع نیست. آیا اگر این اتفاق رخ دهد می‌تواند تاثیری بر بازار داشته باشد؟

حیدری می‌گوید: از نظر قیمتی تاثیر چندانی ندارد اما اتفاقی است که در نهایت باید رخ دهد. ورود این خودروها به بازار، می‌تواند به رونق معاملات کمک کند.

او می‌افزاید: صحبت‌های ضد و نقیض و وعده‌های عملی نشده به بازار لطمه می‌زند و باعث رکود می‌شود. در چنین شرایطی فروشندگان و خریداران در نوعی بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گفته این فعال صنفی، ثبات و شفافیت، صرف نظر از اینکه خروجی تصمیمات چه باشد، به رونق بازار کمک می‌کند.

سارا اسلامی
منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار