ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چه موقع سهام بخریم؟

0

احتمالا بار ها برایتان پیشامده است که بعد از خرید سهام حس پشیمانی از خرید امانتان را بریده و یا حس سرخوردگی عجیبی بهتان دست داده است.

احتمالا بار ها برایتان پیشامده است که بعد از خرید سهام حس پشیمانی از خرید امانتان را بریده و یا حس سرخوردگی عجیبی بهتان دست داده است. زیرا احتمالا نتواستید در زمان مناسب، خریدی مناسب داشته باشید و یا احتمالا بر اثر هیجان زیاد دست به همچین خرید اشتباهی زده اید.
فلذا در همین خصوص، مقاله زیر به بهترین زمان خرید سهام میپردازد تا حس سرخوردگی بعد از خرید بهتان دست ندهد.

بورس

۱- خرید احساسی ممنوع!

یکی از شروط مهم وحیاتی فعالیت در بازار های مالی مدیریت احساسات میباشد. سرمایه گذاران با تجربه، افرادی هستند که بر احساسات خود تسلط داشته و معاملاتی به دور از هیجان را تجربه میکنند. نتیجتا شما زمانی میتوانید سهام بخرید که بتوانید بر احساسات خود غلبه کنید.

استرس در معاملات معمولا ناشی از احساس جاماندگی از بازار و کسب سودهای کلان، هیجانات وارد شده به بازار تحت تاثیر خبر و یا شایعه ای هست که می توانند به اتخاذ تصمیم اشتباه شما در انجام معاملات منجر شوند.

اما شاید بیان این جمله راحت تر از عمل کردن به آن باشد زیرا که کنترل احساسات یک فرایند ذهنی میباشد و کنترل فرایند های ذهنی نیز امری دشوار و زمانبر است و لازمه آن یادگیری و تمرین و تکرار مهارت هایی است که به شما در کنترل این امر مهم یاری رساند. شما میتوانید با یادگیری مهارت های زیر و تمرین و تکرار، به مرور زمان بر احساسات و هیجات خود قالب شوید:
۱- تمرکز ذهنی و جسمی خود را در هر شرایطی حفظ کنید: آگاه باشید که حفظ تمرکز ذهنی تاثیر بسزایی در کنترل استرس شما دارد، شما میتوانید با تنفس های عمیق دیافراگمی به شدت استرس خود را قبل از معامله کنترل کنید زیرا تمرین تنفس دیافراگمی به وضعیت عصبی ما آرامش خواهد داد و همین طور کمک شایانی خواهد کرد تا بهتر بر هیجان و ترس خود غلبه کنیم. بشخصه همیشه این کار را پیش از انجام معاملات انجام می ‌دهم تا به خود آرامش ببخشم.

۲- حجم معامله خود را کاهش دهید: همانطور که بیان شد یکی از دلایل استرس، خسارت ناشی از زیان پس از معامله میباشد. درصورتیکه شما بتوانید مبلغ سرمایه گذاری خود را تا حدی کاهش دهید که خسارت احتمالی ناشی از افت قیمت سهم به شما آسیب جدی وارد نکند، این امر باعث کاهش استرس میشود که البته در رابطه با این نکته در بخش چهارم مفصلا به بحث و گفت و گو میپردازیم.

۳- بپذیرید که تمامی معاملات سودآور نیستند: اولین اصل آرامش، پذیرش است زیرا ذهن ما از لحاظ فیزیولوژیکی به مواردیکه پذیرفته نشده است سخت واکنش نشان داده که استرس نیز یکی از این واکنش هاست. اگر شما قبل از انجام معامله، نپذیرید که ممکن است معامله شما با زیان بسته شود و برای سود این معامله رویاپردازی کنید، پیشاپیش استرس بالایی را به خود وارد کردید درصورتیکه میتوانستید با پذیرش این واقعیت که بخشی از معاملات یک تریدر همیشه با ضرر بسته می شوند، سطح استرس خود را به شدت کاهش دهید.

۲- خرید بی دلیل ممنوع!

شما باید برای هر خرید خود دلیل منطقی داشته باشید. یا بعبارتی شما تنها درصورتی مجاز به خرید سهام هستید که برای انجام خرید، دلایل کافی و منطقی داشته باشید. دقت کنید که “پیشنهاد خرید سهام توسط دوست و آشنا” و یا ” اعلام سیگنال توسط کانال های نامعتبر” و یا از این دست دلایل جزو دلایل منطقی به حساب نمی آید. دلیل منطقی از علم و دانش تحلیلگری نشات میگیرد.

برای مثال باید بتوانید بهنگام خرید به خود بگویید: “من سهام شرکت پتروشیمی پردیس را میخرم چون نمودار سهم الگوی …… را تشکیل داده است”، “من سهام شرکت پتروشیمی پردیس را میخرم چون روند فروش ماهانه شرکت …. درصد رشد کرده است”، “من سهام شرکت پتروشیمی پردیس را میخرم چون سودآوری شرکت منظم و مدام در حال افزایش است” و …
شما باید بتوانید قبل از اقدام به هرگونه خریدی برای خود چند دلیلِ منطقیِ تحلیلی آورده تا برچسب خرید هیجانی را از خود دور کنید.

در همین خصوص شما میتوانید پس از گذراندن دوره تخصصی آموزش بورس ایران سایت آموزش بورس، با تقویت بُعد تحلیلگری خود، برای انجام هر معامله، دلیل منطقی ایی داشته باشید.

۳- خرید با پول حیاتی ممنوع!

یکی دیگر از مجوز های لازم و ضروری برای خرید سهام، استفاده از پول مازاد است. یعنی پولی که از دست دادن آن زندگی شما را به خطر نیندازد.
گاها مشاهده میشود افرادیکه با رویای یک شبه پولدار شدن کل سرمایه و پس انداز چندین و چند سال خود را با طمع زیاد وارد بازار بورس کرده و طی ضرری که در بورس متحمل میشوند، خسارت سنگینی به زندگی این افراد وارد میشود که بعضا جبران ناپذیر است. این افراد بدلیل استفاده از پول پر خطر، پولی که از دیگران گرفته اند، یا بعضا منزل خود را فروخته اند، با هدف یک شبه پولدار شدن، خود را به چاه عمیقی میندازند. از جمله پول هایی که استفاده از آن برای خرید سهام توصیه نمی شود:
۱- کل پس انداز
۲- وام یا پول قرضی
۳- وجه حاصل از فروش دارایی
۴- سرمایه ای که در کوتاه مدت به وجودش نیاز دارید
فلذا یکی از شروط اصلی و اساسی خرید سهام، استفاده از پول مازاد در خرید سهام میباشد.

۴- خرید بدون رعایت مدیریت سرمایه ممنوع!

حتی اگر شما سه مورد بالا را با دقت رعایت کنید هنوز مجوز خرید سهام را ندارید زیرا مهم ترین و حیاتی ترین نکته ای که با دانستن آن مجوز نهایی خرید سهام را دریافت میکنید، رعایت “مدیریت سرمایه” میباشد.

بورس

مباحث مربوط به مدیریت سرمایه در عین سادگی، پر از نکات طلایی و حیاتی است که دانستن آن برای هر شخصی که در بازار های مالی فعالیت میکند، ضروری است. بسیاری از حرفه ای ها معتقدند انچه در نهایت باعث سودآوری عالی در بورس می شود، همین رعایت صحیح مدیریت سرمایه هست.

داشتن مدیریت سرمایه دقیق و قوی، این قدرت را به شما میدهد که حتی با دانش کمتر، برایند معاملات خود را مثبت و سود ده کنید. نکته ای که در این رابطه باید بدانید این است که شاید مدیریت سرمایه هر شخص با تناسب به مبلغ سرمایه، افق زمانی سرمایه گذاری، شخصیت سرمایه گذار و نوع بازار متفاوت باشد اما وجود آن برای هر نوع سرمایه گذاری لازم و ضروری است.
همچنین نوع مدیریت سرمایه ای که برای خرید و فروش های نوسانی در نظر گرفته میشود در مقایسه با خرید و فروش های بلند مدت، تفاوت دارد. به شما پیشنهاد می کنیم اگر به نوسان گیری علاقه مند هستید در دوره فشرده و کاربردی نوسان گیری و ترفندهای بورس تهران به تماشای ویدئوهای فوت و فن نوسان گیری بپردازید، ابتدا تکنیک های مربوط به نوسانگیری را آموزش دیده و سپس با انجام یک مدیریت سرمایه درست، مجوز خرید سهام را دریافت کرده و با خیالی آسوده به خرید و فروش سهام بپردازید.

 

منبع : https://www.rokhdadeghtesadi.ir/31982

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار