ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

زندگی برای کارگران و کشاورزان معنای خود را از دست داده است:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تبعات خطرناک افزایش بیکاری/ زندگی برای کارگران و کشاورزان معنای خود را از دست داده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرکرد گفت: در گذشته درآمد کشاورزی به اندازه‌ای بود که می‌توانست هزینه‌های یک سال کشاورزان را پاسخگو باشد، اما امروز با بالا رفتن قیمت‌ها و رشد سرسام‌آور تورم، کشاورزان توان تامین هزینه‌های زندگی را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالله رئیسی (دبیر اجرایی خانه کارگر شهرکرد) از بیکاری پنهان در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: اگر هر چه زودتر برای رفع مشکلات بیکاری چاره‌اندیشی نشود، شاهد بحران‌های گسترده اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود.

رئیسی با اعلام اینکه بخش عمده‌ای از مردم چهارمحال و بختیاری به کشاورزی اشتغال دارند، گفت: در گذشته درآمد کشاورزی به اندازه‌ای بود که می‌توانست هزینه‌های یک سال کشاورزان را پاسخگو باشد، اما امروزه با بالا رفتن قیمت‌ها و رشد سرسام‌آور تورم، کشاورزان توان تامین هزینه‌های زندگی را ندارند و چون نمی‌توانند با درآمد کشاورزی هزینه‌های یک سال را پاسخگو باشند، ناچار می‌شوند به مشاغل دیگر از جمله کارگر فصلی روی بیاورند.

وی با اعلام اینکه از آبان تا اردیبهشت هر سال به مدت ۷ ماه کشاورزان با توجه به فصل سرما و یخبندان بیکار هستند، گفت: این کشاورزان برای آنکه هزینه‌های زندگی را تامین کنند، به استان‌های جنوبی همچون بوشهر، هرمزگان، خوزستان یا چابهار مهاجرت می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرکرد گفت: هنگامی که پدر خانواده به مدت هفت ماه برای کار به شهر دیگری می‌رود، بدلیل اینکه در این هفت ماه خانواده بزرگتر ندارد، سرقت از خانه‌ای که مرد در آن وجود ندارد بالا می‌رود، از سوی دیگر تربیت فرزندان در نتیجه نبود پدر خانواده زیر سوال است و حواشی بسیاری به وجود می‌آید.

وی با اعلام اینکه امروز زندگی کردن برای کارگران و کشاورزان معنا و مفهوم خود را از دست داده است، گفت: برای مردی که هفت ماه بالای سر اعضای خانواده‌اش نیست یا زن و فرزندی که هفت ماه شوهر و پدر بالای سرشان نیست، زندگی معنا و مفهومی نمی‌تواند داشته باشد.

رییسی با اعلام اینکه در گذشته کارگران و کشاورزان چهارمحال و بختیاری برای کار به کویت می‌رفتند، گفت: امروز کویت نیز کارگران ایرانی را نمی‌پذیرد و آن‌هایی هم که مشغول به کار بودند را از کشور خود اخراج کرده است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های غلط دولت‌ها باعث شده تا پدیده بیکاری به یک معضل جدی برای مردم تبدیل شود، گفت:  سن ازدواج که در گذشته زیر ۲۰ سال بود، به سی و چهل سال رسیده و استقبال جوانان به دلیل نبود کار، دستمزدهای پایین، ناتوانی در خرید مسکن و تامین هزینه‌های زندگی به شدت کاهش یافته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرکرد با اعلام اینکه تخلفات و بزهکاری‌ها همچون فروش مواد مخدر، سرقت و فساد نتیجه نبود اشتغال و دستمزدهای پایین است، گفت: امروز اگر افراد بتوانند یک سرپناه معمولی داشته و یک حقوقی که بتواند هزینه‌های زندگیشان را تامین کند به دست بیاورند، دیگر سراغ بزهکاری و تخلف نمی‌روند.

رییسی با تاکید بر اینکه دستمزد پایین و هزینه‌های زندگی بالا باعث گرایش جوانان به انواع تخلفات شده است، گفت: نگاه جوانان بیکار به این است که یک تخلف بزرگ می‌کنیم تا بتوانیم نیازهای ابتدایی یک زندگی حداقلی را تامین کنیم، اما وقتی وارد خلاف و فساد می‌شوند، دیگر از آن بیرون نمی‌آیند و نتیجه آن می‌شود که کشور گرفتار انواع تخلفات می‌شود.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار