ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش سرعت اینترنت با چند روش:

0

اتصال با سرعت پایین نه تنها بر سرگرمی و دورکاری بلکه بر ارتباطات شما نیز تاثیر می‌گذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان – مشکل پایین بودن سرعت اینترنت یکی از مواردی است که بسیاری از افراد از آن گلایه دارند. برای اطلاع از سرعت اتصال به اینترنت از گوشی هوشمند یا رایانه متصل به روتر استفاده کنید. برخی از روتر‌های پیشرفته، خدمات آزمایش سرعت را نیز در خود دارند. به صورت آنلاین نیز می‌توان میزان حدودی سرعت را بررسی کرد.

به گزارش theguardian، اگر پهنای باند شما در روتر (مودم) کند است و به سرعتی که ISP شما تبلیغ می‌کند نزدیک نیستید، ممکن است بتوانید تخفیف بگیرید یا سرعت بالاتری را انتخاب و امتحان کنید. حتی ممکن است زمان آن رسیده باشد که ارائه دهنده اینترنت خود را تغییر دهید.

بررسی ارائه دهندگان اینترنت اقدام مهمی است تا بهترین انتخاب را داشته باشید، اما قبل از تغییر ISP نکاتی که در ادامه گزارش آمده است را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل از جای دیگری نیست.

وقتی صحبت از پهنای باند به میان می‌آید، مشخص است که هرچه سریع‌تر باشد بهتر است، به ویژه برای دستگاه‌ها و افرادی که به صورت همزمان از اینترنت استفاده می‌کنند. با این حال، حداقل سرعت مورد نیاز برای اکثر فعالیت‌های آنلاین اکثرا زیاد نیست.

مودم وای فای

خدمات تماس تصویری، مانند زوم، معمولاً به آپلود و دانلود تا ۴ مگابیت بر ثانیه نیاز دارند. سرویس‌های پخش ویدئو، حداقل به ۵ مگابیت در ثانیه برای کیفیت HD یا ۲۵ مگابیت در ثانیه برای محتوای ۴K نیاز دارد.

سرویس‌های بازی آنلاین مانند Xbox Live، حداکثر به سرعت ۳ مگابیت در ثانیه و حداقل ۰.۵ مگابیت در ثانیه نیاز دارند، در حالی که سرویس‌های پخش جریانی بازی به حداقل ۱۰ مگابیت در ثانیه نیاز دارند.

اما به خاطر داشته باشید که با استفاده همزمان بیش از یک دستگاه یا شخص، از جمله برای بروزرسانی‌ها و بارگیری‌ها، سرعت پهنای باند کاهش می‌یابد.

مکان روتر خود را تغییر دهید

اگر اتصال پهنای باند شما به اندازه کافی سریع است، اما وای فای ضعیف است، کار‌هایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. در صورت امکان، روتر را به مرکز خانه یا اتاق‌هایی که در آن‌ها به قوی‌ترین سیگنال نیاز دارید نزدیک کنید.

تنظیمات وای فای

مودم وای فای را در محیط‌های بسته، کابینت و نزدیک به اشیاء جامد و فلزی قرار ندهید و سعی کنید آن را دور از دیوار‌های متراکم قرار دهید، به ویژه دیوار‌هایی که از بلوک‌های بتنی ساخته شده اند یا لوله‌ها و سیم‌های زیادی از آن‌ها رد شده است.

نکته مهم دیگر این است که مودم خود را از سایر دستگاه‌های الکترونیکی دور نگه دارید. این وسایل الکترونیکی می‌توانند سیگنال مودم را تحت تأثیر قرار دهند و تأثیر منفی روی آن بگذارند.

ضمنا توجه داشته باشید که مودم خود را روی زمین نگذارید چرا که سیگنال در عبور از موادی که کف خانه از آن‌ها ساخته شده است، مشکل دارد. علاوه بر این، اکثر مودم‌ها به گونه‌ای ساخته شده اند که سیگنال خود را کمی به سمت پایین ارسال می‌کنند. بنابراین، بهتر است مودم خود را در ارتفاع (روی میز یا …) قرار دهید.

تنظیمات خود را بررسی کنید

اکثر روتر‌های مدرن به طور خودکار بهترین تنظیمات را برای خانه شما انتخاب می‌کنند، اما می‌توانید به صورت دستی نیز با استفاده از رابط وب روتر خود، که از طریق مرورگر در رایانه یا گوشی به آن دسترسی دارید، آن را بررسی کنید.

سرعت وای فای

وای فای که با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کند از طیفی از فرکانس کانال‌ها استفاده می‌کند که فقط برخی از آن‌ها با یکدیگر همپوشانی ندارند. برای کاهش تداخل وای فای با دستگاه‌های همسایگان خود، به کانال ۱، ۶ یا ۱۱ بروید، که با هم تداخل ندارند.

یکی از نکات شایان ذکر، مراقبت از امنیت مودم اینترنت است. یک رمز عبور وای فای قوی WPA۲ تنظیم کنید. با انجام این کار اطمینان حاصل می‌کنید که هیچ کس نمی‌تواند به شبکه وای فای شما وارد شود و پهنای باند شما را بدزدد.

دستگاه‌های خود را بررسی کنید

البته کندی اینترنت ممکن است به جای دستگاه روتر، مربوط به دستگاه‌های شما باشد. برای رایانه‌های قدیمی تر، ارتقاء آداپتور وای فای ممکن است کمک کننده باشد. برای استفاده از سرعت اضافی به یک روتر سازگار نیاز دارید. برای دستگاه‌های غیرقابل حمل، مانند استریمر رسانه یا کنسول بازی، اگر به روتر نزدیک است از کابل اترنت استفاده کنید، زیرا این کابل سریع‌تر و قابل اعتمادتر از وای فای است.

افزایش سرعت مودم وای فای

اگر به طور همزمان حدود ۴۰ دستگاه به روتر متصل هستند، برای کمک به ارائه پهنای باند بیشتر برای دستگاه‌هایی که بیشتر به آن‌ها نیاز دارید، دستگاه‌های غیر ضروری را جدا کنید.

آنتن دهی وای فای را گسترش دهید

اگر مودم وای فای در بخش‌هایی از خانه شما آنتن دهی ندارد، می‌توانید سیگنال روتر فعلی خود را با ابزار‌های جانبی گسترش دهید.

دستگاه‌های شبکه پاور لاین از کابل‌های برق خانه شما برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولا بین ۲۰ تا ۷۰ پوند قیمت دارند. این دستگاه‌ها به پریز‌های برق استاندارد وصل می‌شوند. البته این یک نمونه برای مثال بود و دستگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که آنتن دهی وای فای را افزایش می‌دهند.

دستگاه های متصل به وای فای

یک روتر بهتر بخرید

جایگزینی روتر موجود اغلب موثرترین راه برای بهبود سرعت وای فای است، اما پرهزینه‌ترین راه نیز هست. اگر سرعت اینترنت برایتان مهم است بهتر است روتر‌های قدرتمند دارای فناوری وای فای ۶ را تهیه کنید. در هنگام انتخاب مدل به متراژ خانه و انتظاراتی که از آن مودم دارید دقت کنید.

بهتر است که یک مودم دو آنتنه (حداقل) بخرید و یک آنتن را به صورت افقی و آنتن دیگر را در جهت عمودی قرار دهید. به این ترتیب شما می‌توانید مطمئن شوید که دستگاه‌های متصل به مودم شما از اینترنت مناسبی برخوردار می‌شوند.


بیشتر بخوانید:


گزارش از سید حسین موسوی

منبع : https://www.yjc.news/fa/news/8060253

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار