ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

وضعیت صندوق تامین اجتماعی بحرانی است:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برای سهم سازمان تامین اجتماعی در بودجه شریک تعیین نکنید/ وضعیت صندوق تامین اجتماعی بحرانی است.

یک فعال کارگری گفت: ما از کمیسیون تلفیق می‌خواهیم صندوق تامین اجتماعی را با هیچ صندوقی شریک نکند. برای صندوق ۹۰هزار میلیارد تومان تعیین کردند اما خواسته‌ی ما ۱۲۰هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته‌ی گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس اعلام کرد که منابع درآمدی دولت در بند (و) تبصره (۲) از محل واگذاری شرکت‌های بورسی و غیربورسی از ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و بر این اساس دولت مکلف شد، مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان از همین محل برای پرداخت مطالبات جامعه ایثارگران در نظر بگیرد.

عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) با انتقاد از این تصمیم کمیسیون تلفیق گفت: ما از کمیسیون تلفیق می‌خواهیم صندوق تامین اجتماعی را با هیچ صندوقی شریک نکند. برای صندوق ۹۰هزار میلیارد تومان تعیین کردند اما خواسته‌ی ما ۱۲۰هزار میلیارد تومان بود.

وی گفت: آنچه دولت موظف است به صندوق تامین اجتماعی پرداخت کند در واقع بدهیِ سازمان به صندوق است و با این وضعیت روز به روز این بدهی بیشتر می‌شود.

کریمی با بیان اینکه وضعیت صندوق تامین اجتماعی مناسب نیست، گفت: صندوق هر ماه حدود ۵ تا ۶میلیارد تومان کسری بودجه می‌آورد و مجبور است برای جبرای این کسری قرض بگیرد. به همین دلیل حدود ۱۲۰هزار میلیارد تومان به بانک رفاه بدهکار است. ما درخواست کردیم این ۱۲۰هزار میلیارد تومان را در ردیف بودجه ۱۴۰۱ بگذارند تا بخش کوچکی از مشکلات این صندوق رفع شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با بیان اینکه طلب سال پیش سازمان به صندوق به طور کامل پرداخت نشده است، گفت: سال گذشته ۹۰هزار میلیارد تومان به عنوان سهم این صندوق در بودجه دیدند اما آیا این طلب را به طور کامل به صندوق تامین اجتماعی پرداخت کردند؟ به دولت و مجلس هشدار می‌دهیم اگر برای سازمان و بازنشستگان فکری نکنند سال آینده وضعیت بحرانی می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برای اینکه صندوق تامین اجتماعی بتواند از پسِ تعهدات خود بربیاید باید بتواند بدهی خود را از دولت بگیرد. ما از مجلس می‌خواهیم برای این سازمان تصمیم لحظه‌ای نگیرد.

این فعال کارگری تاکید کرد: بدهی دولت به این سازمان گوشت قربانی نیست که همه را در آن شریک کنند. آنچه دولت موظف به پرداخت آن است، طلب دولت به صندوق و حق بازنشستگان است که دولت می‌خواهد با فروش اموال منقول و غیرمنقول از شستا طلب ما را بدهد پس برای این طلب شریک نگیرید که ما زیر بار این قضیه نمی‌رویم.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار