ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هشدار «کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان» به توقف تعهدات سازمان تامین اجتماعی:

0

در نامه ای به رئیس مجلس اعلام شد؛

هشدار «کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان» به توقف تعهدات سازمان تامین اجتماعی.

کانون کارگران بازنشسته کلانشهر اصفهان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار روشن شدن برخی موارد شد که در ماه‌های اخیر وارد متن لایحه بودجه سال آینده شدند و با وجود حذف برخی از آن‌ها توسط کمیسیون تلفیق احتمال اجرای آن‌ها در قالب لوایح و طرح‌های جداگانه وجود دارد.

به گزارش ایلنا، کانون کارگران بازنشسته کلانشهر اصفهان، در نامه‌ای با امضای «سیدحسن هاشمی» رئیس کانون، به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار روشن شدن برخی موارد شد که در ماه‌های اخیر وارد متن لایحه بودجه سال آینده شدند و با وجود حذف برخی از آن‌ها توسط کمیسیون تلفیق احتمال اجرای آن‌ها در قالب لوایح و طرح‌های جداگانه وجود دارد.

در این نامه به مواردی چون نادیده گرفتن بدهی‌های کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی، افزایش سن و سابقه بازنشستگی، حذف یا اصلاح ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی در قالب طرح دو فوریتی مجلس، ضرورت تصویب قانون دائمی شدن متناسب‌سازی و وضع مالیات بر مستمری بازنشستگان و حذف تدریجی ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره شده است.

در بخشی از متن مورد اشاره به بدهی دولت که به حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و هر سال مبلغی به عنوان بدهی جاری به آن افزوده می‌شود، آمده است که در صورت‌ عدم تامین منابع تامین اجتماعی، این سازمان امکان ادامه اجرای تعهدات خود را نخواهد داشت که در نتیجه ۵۲ درصد از جامعه دچار مشکلات عدیده درمانی و معیشتی خواهند شد.

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی تاکید شده که هرگونه تغییر در این ماده مسیر فرار و سوءاستفاده برخی کارفرمایان را فراهم می‌کند و به کاهش تعهدات سازمان تامین اجتماعی و درازمدت به ورشکستگی سازمان می‌انجامد.

در این نامه به ضرورت تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی که به تازگی توسط دولت از مجلس پس گرفته شده هم اشاره شده است.

در بخش پایانی نامه به موضوع دریافت مالیات از بازنشستگان ایراد گرفته شده است؛ چراکه طبق ماده ۱۱۲ قانون تامین اجتماعی مستمری‌بگیران از پرداخت مطالبات معاف هستند و در ضمن مالیات بر درآمد خود را در دوران اشتغال پرداخت کرده‌اند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار