ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سود سهامداران پالایش یکم کی و چگونه پرداخت می‌شود؟

0

صندوق پالایشی یکم پس از گذشت حدود ۱۷ ماه از پذیره‌نویسی در نخستین مجمع خود ۶۰۰ تومان به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری سود تقسیم کرد که قرار است سود مذکور تا پایان بهمن ماه به سرمایه‌گذاران پرداخت شود.

صندوق پالایشی یکم دقایقی پیش در نخستین مجمع خود ۶۰۰ تومان به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری سود تقسیم کرد.

این تقسیم سود طبق بند ۱۹ اساسنامه این نهاد مالی انجام می‌شود و مقرر شده که سود دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری «پالایش» تا آخر بهمن از طریق سامانه سجام واریز شود.

آخرین نرخ هر واحد سرمایه‌گذاری این صندوق ۷۳۸۰ تومان بود، یعنی ۱۵۰۰۰ تومان پایین‌تر از خالص ارزش دارایی‌های اعلام شده در سایت مدیریت فناوری بورس.

پس از گذشت حدود ۱۷ ماه از پذیره نویسی این نهاد مالی، مجمع امروز مقرر نمود مبلغ ۶,۰۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر واحد سرمایه گذاری (ممتاز و عادی) بین دارندگان واحدهای سرمایه گذاری صندوق تقسیم شود مقرر گردید سود مذکور تا پایان بهمن ماه به سرمایه‌گذاران پرداخت شود.

صندوق پالایشی یکم که به «پالایش» مشهور است، ۵ شهریور سال ۹۹ با ۲۰ درصد تخفیف یعنی ۸۰۰۰ تومان به مردم عرضه شد، با تقسیم سود امروز افرادی که در پذیره نویسی مزبور شرکت کرده بودند تازه سر به سر شدند!

«پالایش» از باقی مانده سهام دولت در پالایشگاه‌های تهران، بندر عباس، اصفهان و تبریز تشکیل شده است.

این صندوق پس از پذیره‌نویسی سال گذشته تا نزدیک ۱۲ هزار تومان هم پیش رفت اما به فاصله کوتاهی مردم را در زیان فرو برد و ارزش دارایی‌های مردم در این صندوق حدود ۵۰ درصد کاهش یافت. در پی اعتراض‌های مکرر سهامداران که اخیرا” به مجلس شورای اسلامی هم کشیده شد، با تزریق منابع دولتی قیمت خالص ارزش دارایی‌های صندوق مزبور تا حدود ۸۰۰۰ تومان ترمیم شد.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار چندی پیش در رسانه ملی وعده داده بود که زیان مردم در صندوق پالایشی یکم جبران می‌شود.

بعد از این وعده بازارگردان صندوق با محوریت صندوق تثبیت بازار سرمایه از «پالایش» حمایت کرد.

در مجمع امروز وعده‌هایی در رابطه با رشد ارزش واحدهای سرمایه گذاری پالایشی یکم به ۱۰۰۰۰ تومان داده شده است، حال آن که تقسیم سود ۶۰۰ تومانی امروز از خالص ارزش دارایی‌های نماد در روز بازگشایی کسر می‌گردد و نماد در محدوده ۶۸۰۰ تومان بازگشایی خواهد شد.

بر خلاف معمول، رسانه‌ها برای مجامعی که شمار زیادی سهامدار دارند به مجمع دعوت می‌شوند، لکن مجمع «پالایش» بدون حضور رسانه‌ها و حتی دارندگان واحدهای سرمایه گذاری برگزار شد و حتی از پخش آنلاین آن هم جلوگیری شد.

صندوق مزبور صرفا” در سامانه کدال اقدام به اطلاع‌رسانی کرده است و تنها حقوقی‌ها برای شرکت در مجمع امروز دعوت شده بودند.

صندوقی که سرمایه‌‌گذاران آن همچنان در زیان هستند!

تصمیمات مجمع پالایش یکم

منبع: بورس ۲۴

برگرفته از : https://bourseon.com/0dRE

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار