ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اعتراض پرداخت‌یاران به غیرفعال کردن ترمینال‌های پرداخت:

0

 غیرفعال کردن درگاه‌های پرداخت برخی از پذیرندگان پرداخت‌یارها که حدود ۶ ماه تراکنشی نداشته‌اند از سوی شاپرک موجب اعتراض فعالان این حوزه شده است.

به گزارش پیوست، کسب‌وکارها معتقدند برخی از این کسب‌وکارها که حتی کد مالیاتی و اینماد نیز داشته‌اند به دلیل فعالیت فصلی‌اشان طبیعی است که در طول ۶ ماه تراکنشی روی درگاه‌های پرداختشان انجام نشود، از سوی دیگر در مواردی دیده شده که بعضی از آنها در دو هفته گذشته تراکنش‌هایی انجام داده‌اند اما به دلیل تسویه نشدن آنها، این تراکنش‌ها در گزارش‌های شاپرک لحاظ نشده است.

غیر فعال کردن درگاه‌های پرداختی است که در طول ۶ ماه هیچ تراکنشی روی آنها صورت نگیرد، یکی از روال‌های کاری شاپرک است از همین رو شرکت‌های PSP به پذیرندگان خود اعلام می‌کنند که درگاه‌های پرداخت باید تراکنش صورت گیرد در غیر اینصورت غیرفعال می‌شود اما فعالان پرداخت‌یاری می‌گویند آنان مخالف انجام شدن روال‌های کاری شاپرک نیستند بلکه نسبت به اینکه تمامی این اقدامات بدون اطلاع قبلی آنان صورت می‌گیرد معترض هستند.

در همین راستا مهدی پرج، مدیر توسعه کسب‌وکار زرین پال، به پیوست می‌گوید: «اعتراض ما به این نیست که چرا این قوانین اجرا می‌شود. ما بارها درخواست کرده‌ایم که پیش از اجرای چنین قوانینی ما را مطلع کنند؛ از این قوانین زیاد وجود دارد که اجرا هم نمی‌شود. سوال اصلی ما این است که چرا شاپرک قبل از چنین اقداماتی به بازیگرانی که خودش آنها را به رسمیت شناخته و به آنها مجوز داده اطلاع نمی‌دهد؟»

مهدی پرج
مهدی پرج، مدیر توسعه کسب‌وکار زرین پال

او با تاکید بر اینکه ما به این روال معترض هستیم نه اجرای قوانین می‌گوید: «مشکل ما بحران‌سازی از سوی نهادهای بالاتر است. یک کسب‌وکار زمانی پا می‌گیرد که ما ثبات رویه، رویکرد و قوانین داشته باشیم. الآن موردی قانونی را اجرا کرده‌اند اما جوابگو نیستند و مشخص نیست ما باید با چه کسی صحبت کنیم.»

پرج در ادامه با بیان اینکه چنین اقداماتی که از سوی شاپرک انجام می‌شود نزد پذیرنده به اعتبار کسب‌وکارهای پرداخت‌یاری لطمه وارد می‌کند ادامه می‌دهد: «هجمه‌های این اقدامات ناگهانی به سمت ما برمی‌گردد در صورتی که تقصیر از ما نیست. مساله مدت‌زمان فعال کردن دوباره این ترمینال‌ها نیست؛ مساله این است که وقتی پاسخگویی وجود ندارد،‌ مشخص نیست باید از چه کسی موضوع را پیگیری کرد؟»

او آسیب وارده در اثر این اقدامات را این‌طور تحلیل می‌کند:‌ «کسب‌وکارهایی که در این حوزه کار می‌کنند، هیچ کدام یک درگاه ندارند و از چند درگاه استفاده می‌کنند؛ وقتی درگاه ما برای آنها ایجاد مشکل کند، آن را از روی سایت خود حذف می‌کنند و در صورت فعال شدن، جلب اعتماد دوباره پذیرندگان کار راحتی نیست. چطور می‌توان به همه آنها اطلاع داد که مشکل درگاه حل شده و آن را به سایت خود برگردانند؟ همه اینها برای ما هزینه تولید می‌کند.»

فصلی بودن برخی از این کسب‌وکارها از موارد دیگری است که فعالان پرداخت‌یاری عنوان می‌کنند. آنها بر این باورند که ممکن است یک کسب‌وکار صرفاً در بازه مشخصی از سال تراکنش داشته باشد.

احمدرضا منصوری مدیرعامل پرداخت‌یاری پی‌پینگ در گفت‌وگو با پیوست با بیان اینکه غیرفعال شدن این ترمینال‌ها ۱۰ درصد در کسب‌وکار پی‌پینگ تاثیر داشته است می‌گوید: «شما نمی‌توانید به این دلیل که یک کسب‌وکار آنلاین ۶ ماه تراکنش نداشته است امکان پرداختش را از بین ببرید. شاید من کسب‌وکار آفلاینی داشته باشم که سرویس آنلاین هم دارم اما مدتی مشتری آنلاین نداشته باشم. چرا باید درگاه بسته شود؟»

احمدرضا منصوری مدیرعامل پرداخت‌یاری پی‌پینگ
احمدرضا منصوری، مدیرعامل پرداخت‌یاری پی‌پینگ

او تاکید می‌کند: «بخشی از مشکلات ما به این دلیل است که ما به بستن درگاه پرداخت به چشم بستن یک کسب وکار نگاه نمی‌کنیم. ما احساس نمی‌کنیم که اگر تعلیق کرده یا درگاهی را ببندیم، یک کسب‌وکار تعطیل می‌شود. در صورتی که در کسب‌وکارهای سنتی یک فرایند جدی برای تعطیلی کسب‌وکار وجود دارد و باید یکسری نامه‌نگاری‌ها انجام شود اما غیرفعال کردن یا بستن درگاه پرداخت یک کسب‌وکار آنلاین به سادگی اتفاق می‌افتد.»

الهه صالحی

منبع : https://peivast.com/p/124660

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار