ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سازمان تامین اجتماعی اوضاع خوبی ندارد:

0

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز؛

سازمان تامین اجتماعی اوضاع خوبی ندارد

گودرزی گفت سازمان تایمن اجتماعی اوضاع خوبی ندارد. یکی از مشکلات نهادهای عمومی و دولتی این است که دولت بدهی های خودش را به آن ها پرداخت نمی کند. شاید اگر دولت بدهی هایش پرداخت شود این سازمان سر و سامان بگیرد.

حسین گودرزی ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درخصوص افزایش بودجه مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: مطالبه اصلی مجموعه کارکنان بازنشسته و سایر صندوق ها مثل خدمات کشوری و صندوق لشگری و تامین اجتماعی، همسان سازی است.

وی افزود: البته تامین اجتماعی عقب افتادگی محسوسی نسبت به سایر صندوق ها دارد. با وجود اینکه تامین اجتماعی بزرگترین صندوق هم محسوب می شود جاماندگی محسوسی دارد و دلیل اصلی آن این است که دولت ها به صندوق تامین اجتماعی کمکی نمی کنند.

گودرزی بیان کرد: تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی محسوب می شود و نتوانسته تاکنون پا به پای بخش هایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند بهره ببرد و حقوق ها را افزایش دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: در واقع بین کارمندی که در صندوق تامین اجتماعی است یا افرادی که در صندوق های لشگری و کشوری هستند در نظام جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر عدالت محوری است نباید تفاوت ها تا این حد باشد و باید به سمت همسان سازی متناسب سازی برود.

او ادامه داد: تبعیض در پرداخت ها چه مستمری بگیران و چه حقوق بگیران باید از یک الگویی تبعیت کند تا نوعی ناراوایی به همراه نداشته باشد.

گودرزی تصریح کرد: یکی از مشکلات نهادهای عمومی و دولتی این است که دولت بدهی های خودش را به آن ها پرداخت نمی کند. سازمان تامین اجتماعی هم از این جهت خسارت های زیادی دیده است و شاید اگر بدهی هایش پرداخت شود بتواند سر و سامان پیدا کند.

وی گفت: به خصوص که این صندوق درحال از دست دادن نسبت ۵ به ۱ است. یعنی نسبت ۵ شاغل به یک بازنشسته که باید حداقل ۵ نفر شاغل حق بازنشستگی خودشان را پرداخت کنند تا آن را به یک بازنشسته بدهند و این رقم الان به حدود ۴ خرده ای رسیده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بنابراین با این شرایط پرداخت بدهی های دولت به آن ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. در غیر اینصورت به تدریج این صندوق هم یک صندوق ورشکسته مثل صندوق های خدمات کشوری و لشکری خواهد شد که نسبت آن ها یک و زیر یک است یعنی یک نفر شاغل حق بازنشستگی می پردازد و دولت ۸۵ درصد آن را جبران می کند و حقوق بازنشسته را پرداخت می کند.

گودرزی درانتها خاطرنشان کرد: اگر گشایش های پیش رو ادامه پیدا کنند مثل فروش نفت، بازگشت پول های بلوکه شده و به خصوص کم کردن مخارج، دولت می تواند بدهی های خود را به سازمان هایی مثل تامین اجتماعی پرداخت کند.

منبع : https://www.afkarnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار