ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

در مجموعه وزارت کار درک درستی از اشتغال وجود ندارد:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

در مجموعه وزارت کار درک درستی از اشتغال وجود ندارد/ با یک میلیون تومان حتی نمی‌شود در فضای مجازی شغل ایجاد کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر بیرجند گفت: منظور از اشتغال آن است که مولد باشد، به تولید منجر شود، پایدار باشد، امکان توسعه آن وجود داشته باشد، فرد شاغل بتواند بیمه شود و از مزایای اشتغال در صورت بروز هرگونه حادثه یا مشکلی بهره‌مند شود. با این شرایط چگونه می‌توان با یک میلیون تومان شغل ایجاد کرد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی الله قادری (دبیر اجرایی خانه کارگر بیرجند) با انتقاد شدید از اظهارات حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم مبنی بر ایجاد شغل با یک میلیون تومان گفت: این اظهارات پیش از آنکه کارشناسی و تخصصی باشد، اظهاراتی از سرناآگاهی است که در بیشتر موارد با هدف گول زدن مردم مطرح می‌شود.

قادری با تاکید بر اینکه ایجاد شغل با یک میلیون تومان فقط در فضای مجازی امکان‌پذیر است، گفت: امروزه بازی‌های فضای مجازی همچون جمع کردن فالوور یا تبلیغات در شبکه‌های مجازی، به بهانه‌ای برای اشتغال‌زایی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه حتی داشتن شغل در فضای مجازی با یک میلیون تومان امکان‌پذیر نیست، گفت: البته مشغول بودن در فضای مجازی هم نیازمند خرید یک گوشی تلفن همراه است. یعنی فرد بیکار حداقل باید بالای ۵ میلیون تومان برای خریدن یک گوشی داشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر بیرجند با اعلام اینکه به نظر می‌رسد وزارت کار درک درستی از اشتغال ندارد، گفت: منظور از اشتغال آن است که مولد باشد، به تولید منجر شود، پایدار باشد، امکان توسعه آن وجود داشته باشد، فرد شاغل بتواند بیمه شود و از مزایای اشتغال در صورت بروز هرگونه حادثه یا مشکلی بهره‌مند شود، در صورتی که شغل یک میلیون تومانی هیچ امنیت و تضمینی ندارد.

وی با اعلام اینکه مشاغل مجازی در بسیاری از موارد موفق بوده و اکنون دنیا به سمت مشاغل مجازی حرکت می‌کند، گفت: متاسفانه در ایران درک درستی از مشاغل مجازی وجود ندارد و بیش از آنکه فرصت‌های مثبت فضای مجازی در نظر گرفته شود، به محلی برای فساد و چالش تبدیل شده است.

قادری با اعلام اینکه مشاغل فضای مجازی مبهم است، گفت: آینده‌ای برای فعالان فضای مجازی متصور نیست و تعریف درستی از آن وجود ندارد.

وی با ابراز تاسف از راحت طلبی نسل جدید در نگاه به فضای مجازی گفت: امروزه جوانان به دنبال لقمه راحت هستند، می‌خواهند هر موقع دلشان خواست بخوابند و هر موقع می‌خواهند، بیدار شوند و کسی هم کاری به کارشان نداشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر بیرجند با ابراز تاسف از اینکه فعالان فضای مجازی به دنبال هیچ تضمینی در مورد آینده نیستند، گفت: تبلیغ بیش از اندازه در مورد فضای مجازی باعث شده تا بیکاران به ویژه جوانان برای فرار از مسئولیت‌پذیری، در فضای مجازی سنگر بگیرند.

وی با اعلام اینکه امروزه جوانان توجهی به بیمه‌پردازی، رسیدن به سنین بالا و بازنشستگی ندارند، گفت: تفکر خوش باشی و زندگی در حال، بدون آینده نگری بزرگترین مشکل جوانان شده، به همین دلیل است که مشاهده می‌کنیم شغل‌های وابسته به تولید بسیار کم شده و اقتصاد مولد جای خود را به اقتصاد دلالی و رانت داده که نتیجه آن رونق فساد و زدوبند است.

قادری با اعلام اینکه عده معدودی در فضای مجازی توانسته‌اند درآمدهایی به دست بیاورند، گفت: متاسفانه رویاپردازی در بین جوانان بیکار گسترش پیدا کرده و گمان می‌‎کنند که می‌توانند مانند یک سلبریتی شوند و در فضای مجازی کسب درآمد کنند، در صورتی که هرگز اینگونه نیست.

وی از نبود انگیزه، زیاده‌خواهی و سستی در بین جوانان خبرداد و گفت: از یک سو دولت در اشتغال‌زایی توان لازم را ندارد و از سوی دیگر روندی که امروزه جوانان در پیش گرفته‌اند، چشم اندازی بسیار خطرناک دارد و تن‌پروری و بیکاری را رقم می‌زند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار