ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آخرین تصمیمات دولت و مجلس درباره جاماندگان سهام عدالت:

0

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی به ایلنا خبر داد؛

آخرین تصمیمات دولت و مجلس درباره جاماندگان سهام عدالت/ وزارت تعاون فهرست افراد جدید را تحویل داد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: موضوع جاماندگان سهام عدالت، در دولت هم در حال بررسی است و اخیرا وزارت تعاون فهرستی از اقشاری که این سهام می‌تواند به آنها تعلق بگیرد را به وزارت اقتصاد ارایه کرده است.

حسین قربانزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره برنامه سازمان خصوصی‌سازی برای برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی بورس، کارگروهی برای تعیین تکلیف اعمال حقوق مالکانه سهام عدالت، تقسیم سود و سایر موضوعات مرتبط با سهام عدالت تشکیل شده که نمایندگانی از شورای عالی بورس، سازمان خصوصی سازی، سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی، کانون سهام عدالت، اتاق تعاون و وزارت تعاون در این کارگروه حضور دارند و تا کنون دو جلسه هم برگزار شده‌است.

وی ادامه داد: در همین کارگروه درباره تقسیم سود سهام عدالت تصمیم‌گیری شد و موضوعات برگزاری مجامع، مدل مطلوب و اصلاح آیین‌نامه آزادسازی سهام عدالت هم در حال بررسی است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت در دستور کار است، افزود: لازمه برگزاری انتخابات، برگزاری مجامع این شرکت‌هاست اما موضوع این است که هنوز سازمان بورس اجازه برگزاری این مجامع را به دلیل مشکلات و معضلات این شرکت‌ها صادر نکرده‌ است.

قربانزاده  گفت: در جلسات بعدی این کارگروه موضوع برگزاری مجامع و انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مطابق قانون تجارت، مجمع در نوبت اول و دوم با هر حد نصابی می‌تواند تشکیل شود اما با توجه به حجم گسترده‌ سهام‌داران این شرکت‌ها، بعضا این مجامع با کمتر از چند صدم درصد تشکیل شده‌ است. برای مثال مجمع شرکتی که یک میلیون سهام‌دار دارد با ۴۰ نفر برگزار شده از سوی دیگر معضلات مربوط به تایید صلاحیت هیات مدیره سابق، عملا این شرکت‌ها را با چالش مواجه کرده است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی با تاکیدبر اینکه درباره برگزاری مجامع و انتخابات باید تصمیم‌گیری اساسی انجام شود، اظهار داشت: تصمیم‌گیری در این باره برعهده کارگروه مذکور است و نتایج بررسی‌ها و پیشنهادات این کارگروه در شورای عالی بورس مورد بررسی قرار می‌گیرد و از آنجایی که شورای عالی بورس از سوی رهبری مرجع تعیین تکلیف در این حوزه تلقی شده، هر  تصمیم شورای عالی بورس در این باره فصل ختام است.

قربانزاده درباره آخرین تصمیمات برای جاماندگان سهام عدالت و شناسایی این افراد گفت: هنوز عدد دقیقی از جاماندگان سهام عدالت در دست نداریم و تمام اعداد در این حوزه به صورت تقریبی و حدودی است چراکه هنوز تعریف درست و جامعی از جاماندگان سهام مطرح نشده، یک تلقی از جاماندگان سهام عدالت همان جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری هستند که با وجود ارایه مدارک به سازمان و اداره  متبوعه خود در سامانه سهام عدالت، مشخصات این افراد ثبت نشده اما برگه سهام عدالت دارند. اما تعریف دیگری که از جاماندگان سهام عدالت می‌شود افرادی هستند که استحقاق دریافت سهام عدالت را دارند که این موضوع معنای متفاوت‌تری دارد. یعنی دوباره افرادی از مجموعه‌های مورد تایید کمیته امداد و بهزیستی برای دریافت سهام عدالت معرفی شود.

وی در پاسخ به این سوال که در طرح مجلس، نمایندگان چه افرادی را جامانده سهام عدالت می‌دانند، اظهار داشت: نظر مجلس ترکیبی از این دو تعریف از جاماندگان سهام عدالت است. مجلس به دنبال جدیدی از سهامداران هستند اما نکته حائز اهمیت این است که خود مجلس تکالیفی را در قانون بودجه برای فروش سهام دولتی در نظر گرفته که عملا تابلوی بورس فعلی دولت کفاف آن را نمی‌دهد.

رییس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که  سهام حداقلی مس، فولاد، سایپا و ایران خودرو و … وثیقه هستند و مابقی سهام دولت هم کفاف تکلیف ۹۰ هزار میلیارد تومانی فروش سهم مستقیم و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان غیرمستقیم را که در قالب انتقال سهم به سازمان‌ها و صندوق‌ها است را نمی‌دهد. از سوی دیگر برای سال آینده هم ۷۱ هزار میلیارد تومان در لایحه پیش بینی شده که به ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: این حجم تکالیف فروش سهام با موضوعی که در قالب جاماندگان طرح عنوان شده تعارض دارد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: باید دید اگر مجلس بنا بر اجرای این طرح را دارد، مصوبه نهایی آن چه عدد و رقمی با چه ترکیبی خواهد بود، اما موضوع جاماندگان سهام عدالت در دولت هم در حال بررسی است و اخیرا وزارت تعاون فهرستی از اقشاری که این سهام می‌تواند به آنها تعلق بگیرد را به وزارت اقتصاد ارایه کرده است که این موضوع هم در کارگروه مذکور باید مورد بحث قرار بگیرد.

قربانزاده درباره سبد سهام پیش بینی شده برای جاماندگان سهام عدالت گفت: این موضوع  به عوامل مختلفی بستگی دارد و الان هیچ چیز قطعی نمی‌توان در این باره گفت اما قاعدتا نمی‌توان با همان رقم ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان آن سال، سهام نظر گرفته شود و اگر قرار باشد به  جمعیت جدید سهام عدالت تعلق بگیرد  قاعدتا باید ارزش روز را در نظربگیریم.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار