ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

 دولت کنترل تورم را از مسیر تقویت تولید انجام دهد:

0
استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس؛

 دولت کنترل تورم را از مسیر تقویت تولید انجام دهد.

مرتضی عزتی بیان کرد: دولت باید تقویت تولید ملی در دستور کار قرار دهد، زیرا اگر تولید رونق بگیرد و رشد اقتصادی به صورت متمادی طی چند سال مثبت باشد، آن زمان تورم کنترل خواهد شد.

به گزارش «نود اقتصادی»، مرتضی عزتی، استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: اگر دولت بخواهد تورم را کنترل کند، آن زمان وضع تولید ملی بسیار خطرناک خواهد شد و ما به دنبال آن با بیکاری گسترده روبرو خواهیم بود، بنابراین اینکه دولت توانایی این کار را داشته باشد یک بحث است و بحث مهمتر این است که کنترل تورم می‌تواند به بیکاری گسترده ختم شود، بر این اساس از بین این دوگانه یعنی کنترل تورم و بیکاری گسترده اینکه کدام یک باید انتخاب شود، یک مسئله بسیار مناقشه برانگیز به حساب می‌آیند.

وی بیان کرد: اما این به آن معنا نیست که دولت تورم را رها کرده و بگذارد تا هر نرخی که خواست بالا برود، در این راستا دولت باید تقویت تولید ملی در دستور کار قرار دهد، زیرا اگر تولید رونق بگیرد و رشد اقتصادی به صورت متمادی طی چند سال مثبت باشد، آن زمان تورم کنترل خواهد شد، اما اگر فضای رکودی در اقتصاد کشور تشدید شود آن زمان با بیکاری گسترده روبرو خواهیم بود که این مسئله تبعات بسیار جدی‌تری از افزایش قیمت‌ها در بازار‌های مختلف را در پی دارد.

منبع : https://www.90eghtesadi.com/Content/Detail/2146313

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار