ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

فومو در بازارهای مالی به چه معناست؟

0

تاثیر فومو بر روی قیمت دارایی ها چیست؟

آیا تاکنون اصطلاح فومو در بازارهای مالی به گوش شما خورده است؟ فومو چیست و چه تاثیری می تواند بر روی قیمت دارایی ها در بازارهای مالی بگذارد؟

به گزارش نبض بورس، کلمه فومو (FOMO)  مخفف عبارت “Fear Of Missing Out” به معنی ترس از دست دادن است. هنگامی که فردی دچار فومو می‌شود، به سبب ترسی که بخاطر از دست دادن فرصت خیالی خود دارد، دچار اضطراب و هیجان می شود و این اضطراب و هیجان منجر به آن می‌شود که فرد، نگران عقب افتادن از دیگران به سبب از دست دادن این فرصت خیالی شود و تصمیماتی را از روی هیجان اتخاذ نماید.

فومو چه عواقبی دارد؟

این موضوع در بازارهای مالی بسیار دیده می شود و در رفتار بعضی از معامله گران می توان مشخصه های فومو را به وضوح مشاهده نمود. متأسفانه تجربه نشان داده است که فومو می‌تواند باعث ایجاد واکنشی احساسی در افراد شود و آنها را به سمت سرمایه‌گذاری‌هایی با سود کمتر و زیان بیشتر سوق دهد.

تاثیر فومو بر روی قیمت دارایی ها چیست؟

اما تاثیر فومو (FOMO) در بازارهای مالی روی قیمت دارایی‌ها چیست؟ اصولا اگر فومو به صورت همه‌جانبه توسط رسانه‌ها و افراد در  یک بازار مالی ایجاد شود، شاهد یک رشد حباب ‌گونه در قیمت دارایی مدنظر خواهیم بود.  احساس جاماندگی در افراد آنها را به سمت خریدهای هیجانی در سقف های قیمتی کشانده و لذا چنین بازاری دیگر تحلیل پذیر نخواهد بود و بسیار پر ریسک و خطرناک است.

راهکار مقابله با فومو چیست؟

به صورت خلاصه چنین می توان گفت که هرگاه منطق در بازارهای مالی از میان برداشته شده و تعیین کننده عرضه و تقاضا احساسات طمع گونه و فومویی افراد باشد بهتر  است که در خرید یا فروش ها احتیاط نموده و تنها بر اساس تحلیل ها معامله کنید.

منبع : https://nabzebourse.com/fa/news/39221

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار